Daryl
Member
Admiraal
|
Post by Daryl on Apr 28, 2009 22:19:40 GMT 1
LOL @ trekdrop...
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Apr 28, 2009 22:33:10 GMT 1
[glow=red,2,600]Oké bedankt,... en dan nu je stem? Heb je nog iets nuttigs toe te voegen?[/glow]
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Apr 29, 2009 10:16:57 GMT 1
Anders moeten we aan het begin van het spel ook maar aangeven met welke eindcondities we willen spelen.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Apr 29, 2009 10:56:25 GMT 1
Anders moeten we aan het begin van het spel ook maar aangeven met welke eindcondities we willen spelen. Nou dat lijkt me niet. Uit deze poll komt de regel die vanaf nu zal gaan gelden. Het is gewoon belangrijk dat de neuzen van de GMs dezelfde kant op wijzen en dat elke GM dezelfde eindcondities in acht neemt. Maar bedankt voor het meedenken .
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Apr 29, 2009 11:49:58 GMT 1
[glow=red,2,600] En voor de handleiding-puriteinen weet ik er dan nog wel een één,... als er in de handleiding het volgende staat: "Wanneer een teamscore de eindscore overschrijdt, dan is dat team de winnaar en stopt het spel.", dan hoort het spel dus te eindigen op de impuls dat dit gebeurd en niet aan het einde van de beurt waardoor een ander team het winnende team nog voorbij kan streven. Ook hier is in het verleden voor een pragmatische oplossing gekozen die blijkbaar wél algemeen geaccepteerd is. Daarom van mij dus een stem vóór Sterren Oorlog,... en dus "NEE" in de poll....[/glow] Dit is absolute nonsens, het programma voert pas zijn puntentelling uit bij het printen van de uitdraaien, en dat is hopelijk toch na het uitvoeren van de laatste impuls...
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Apr 29, 2009 11:58:39 GMT 1
Blijkbaar is de publieke opinie dat je met een teamscore van enkele honderden punten toch recht hebt om een promotie en een onderscheiding binnen te halen... (misschien zelfs de Platina Komeet!!!)
Dus binnen kort verwacht ik nieuwe orders van de spelers van 151. Ik zal jullie persoonlijk nog contacteren.
Grz,
Danny
GM 151
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Apr 29, 2009 12:48:42 GMT 1
[glow=red,2,600]En voor de handleiding-puriteinen weet ik er dan nog wel een één,... als er in de handleiding het volgende staat: "Wanneer een teamscore de eindscore overschrijdt, dan is dat team de winnaar en stopt het spel.", dan hoort het spel dus te eindigen op de impuls dat dit gebeurd en niet aan het einde van de beurt waardoor een ander team het winnende team nog voorbij kan streven. Ook hier is in het verleden voor een pragmatische oplossing gekozen die blijkbaar wél algemeen geaccepteerd is. Daarom van mij dus een stem vóór Sterren Oorlog,... en dus "NEE" in de poll....[/glow] Dit is absolute nonsens, het programma voert pas zijn puntentelling uit bij het printen van de uitdraaien, en dat is hopelijk toch na het uitvoeren van de laatste impuls... [glow=red,2,600]Waarmee je mijn punt nóg sterker maakt,... hiermee is aangetoond dat de handleiding de algemeen voorkomende situaties beschrijft, maar zelfs niet volledig is ten aanzien van de werking van het programma....[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Apr 29, 2009 12:57:39 GMT 1
Blijkbaar is de publieke opinie dat je met een teamscore van enkele honderden punten toch recht hebt om een promotie en een onderscheiding binnen te halen... (misschien zelfs de Platina Komeet!!!) Dus binnen kort verwacht ik nieuwe orders van de spelers van 151. Ik zal jullie persoonlijk nog contacteren. Grz, Danny GM 151 [glow=red,2,600]Hoezo? Als het spel niet afgelopen is dan moeten de overgebleven teams toch doorstrijden om zelf de doelscore weer te overschrijden? Alleen als je als enige overlevende overblijft kun je met enkele honderden punten winnaar worden met eventueel bijbehorende promoties en eremetaal. Maar laten we wel zijn,... hoe groot is de kans dat drie rassen elkaar volledig uitmoorden zonder dat je zelf een vinger hoeft uit te steken? De kans dat een ander team wél wint is vele malen groter....[/glow]
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Apr 29, 2009 13:46:05 GMT 1
Beste Danny, onze GM van spel 151,
Nu het spel doorzetten zou ook niet kloppen omdat eenieder middels de einduitdraai nu de rasverdeling weet, het aantal punten, het aantal wrakken en inmiddels door de vele discussies ook de interne schade per schip.
De Rommies hebben nog 3,5 schip en de Klingons, nog 0,5 schip. De Rommies zullen dus sowieso nog minimaal 1 sterbasis moeten uitroeien en misschien wel een begin maken aan de tweede. Of de Klingons moeten klaar gaan liggen voor ze.
Ik denk dat het ook passender is dat het spel nu niet doorgestart word. Dit zeg ik met als uitgangspunt dat de GM, Lord Voll, ik zelf en Donald allemaal stemmen voor het einde van het spel en dat we nog geen reactie van Warlord hebben (al denk ik dat hij in dit geval ook liever kiest voor het einde van het spel). Het is minimaa dus al 4-0!
Doorspelen zou helemaal een vreemde situatie veroorzaken en ik denk dat Lord Voll daar ook niet echt op zit te wachten. Want hem kennende had hij gewoon toch wel echt willen winnen en niet op deze manier. Overigens vind ik zoals eerder al aangegeven het persoonlijk ook nog een mooier einde daar wij dan een absoluut eenmalig uitzonderingsspel hebben gespeeld.
Groet,
The Hitman
|
|
|
Post by Immelmann on Apr 29, 2009 14:04:58 GMT 1
Ik heb Nee gestemd. Als motivatie een quote van een bekend Star Trek figuur: De smaak van overwinning is bitter als je het alleen moet proeven. ( Een lollie voor degene die als eerste raad van wie deze quote afkomstig is, inclusief uiteraard naam en/of nummer van de film en/of serie/episode.).Je moet overleven om te kunnen winnen vind ik.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Apr 29, 2009 14:28:28 GMT 1
Blijkbaar is de publieke opinie dat je met een teamscore van enkele honderden punten toch recht hebt om een promotie en een onderscheiding binnen te halen... (misschien zelfs de Platina Komeet!!!) Dus binnen kort verwacht ik nieuwe orders van de spelers van 151. Ik zal jullie persoonlijk nog contacteren. Grz, Danny GM 151 Waarde confrator, Een spel kan op twee manieren eindigen: 1. de doelscore wordt overschreden (met tenminste nog 1 levend schip in dat team) of 2. er blijft 1 team over omdat alle andere teams vernietigd zijn. In dat laatste geval worden er gewoon promoties en onderscheidingen uitgekeerd mits aan de voorwaarden daarvoor voldaan wordt. Zie ook: FA spel 105 in Nieuwsbrief 9 blz. 14 en FA spel 135 in Nieuwsbrief 14 blz. 51 en natuurlijk recentelijker spel 122 van deze tijd. Groeten, Jenne P.S. als er maar één team in een spel overblijft dat stopt dat spel gelijk. Er wordt het overlevende team niet meer de kans geboden om nog een rondje Sterbases te doen (er vanuit gaande dat er uberhaupt nog Sterbases zijn).
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Apr 29, 2009 16:30:10 GMT 1
Hmmm, Mega, je gaat voorbij aan mijn bericht.
Maar als jullie het zo graag willen dan hoop ik dat Lord Voll iedereen een lesje leert. Je kunt niet voorbij gaan aan het feit dat nu alle data bekend is bij iedereen. Lord Voll, ga ervoor jongen. Je hebt geen enkele tegenstand meer want er vliegen nog 2 Klingons met 80% intern rond.
Dus gewoon nog even die 2 intacte sterbasissen strippen (2 schepen per basis). En dan 1 punt voor de doelscore (die bij eenieder door de einduitdraai bekend is) de laatste treffers halen. Als je het goed aanpakt moet je minimaal op een score van 1150 punten uit kunnen komen en een individuele score van rond de 400 (en als je meer tijd neemt zelfs wel 500 punten).
Maak er dan dus maar een gedenkwaardig einde van en zet de rest in zijn hemd. Dat niemand meer vergeet dat starheid nooit tot goede dingen leidt.
Groet,
The Hitman
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Apr 29, 2009 19:30:06 GMT 1
Hmmm, Mega, je gaat voorbij aan mijn bericht. Maar als jullie het zo graag willen dan hoop ik dat Lord Voll iedereen een lesje leert. Ik heb nooit gezegd dat het spel nu nog moet worden uitgespeeld. Sterker nog, ik vind dat het nu te laat is en ben het eens met je eerdere pleidooi om het spel niet voort te zetten. Er is teveel bekend over het spel. Maar in de toekomst zal zoiets in ieder geval niet meer voorkomen.
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Apr 30, 2009 10:28:43 GMT 1
Ondertussen ben ik er van overtuigd dat het beter is het spel niet door te zetten.
Groeten,
Cleaver
|
|
mordante
Member
Kapitein
Be carfull son I don't think the safety is on.
|
Post by mordante on Apr 30, 2009 21:13:29 GMT 1
Als alleen een overlevende het spel kan winnen zijn jullie dan niet heel bang dat een spel heel lang kan gaan duren. Of dat mensen confrontaties gaan mijden en dan hopen dat de andere elkaar uitmoorden.
een andere optie zou zijn het spel wel te laten stoppen en diegene die die meeste punten heeft en nog minimaal 1 schip in leven heeft tot winaar uit te roepen. het spel eindigt als een speler X aantal punten gehaald heeft. Als de speler geen schepen meer heeft wint dus diegene die op de 2de plek zat wat punten aantal betreft.
|
|