|
Post by Immelmann on Nov 17, 2009 11:49:23 GMT 1
Ik stel voor dat we ons niet druk gaan maken over alle mogelijke scenario's die zich voor zouden kunnen doen. Als er toch zo'n situatie ontstaat kunnen we die ongetwijfeld oplossen op een voor iedereen bevredigende manier. Bovendien strijden we voor de eer, niet voor promoties en zo, en winnen met een flauwe sterbasis truc is alles behalve eervol. Het zal allemaal wel goed komen.
|
|
|
Post by Game Master on Nov 17, 2009 12:53:09 GMT 1
De teamnamen zijn volstrekt willekeurig gekozen, enige gelijkenis op bestaande sectoren berusten zich slechts op toeval Het is een scenario en ik ben de schrijver....bovendien flinke interne schade, dus een mogelijke snelheidsbeperking....zo detaillistisch ben ik nu ook weer niet... Straks vraag je me nog om de schaderapporten en om een herdraai Lord Op je Sterbasis blijven zitten is ook een tactiek om te winnen, net als hard wegvliegen met een hoge score. En het is allemaal al wel eens gedaan. Je neemt echter dan wel een risico dat een ander team toch nog een hogere score behaald. Dit hoort ook bij deze vorm van Sterren Oorlog en het is aan de "tegenstander" van deze om daar een oplossing voor te vinden. In dit geval zou je kunnen zeggen dat team E op zoek moet gaan naar andere doelen, b.v. team M. Groet, De GM
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 17, 2009 13:04:03 GMT 1
Ik stel voor dat we ons niet druk gaan maken over alle mogelijke scenario's die zich voor zouden kunnen doen. Als er toch zo'n situatie ontstaat kunnen we die ongetwijfeld oplossen op een voor iedereen bevredigende manier. Bovendien strijden we voor de eer, niet voor promoties en zo, en winnen met een flauwe sterbasis truc is alles behalve eervol. Het zal allemaal wel goed komen. [glow=blue,2,900]Zoals de GM opmerkt, is dit ook een geoorloofde tactiek, of hij nu dapper is of niet. Een tournooispel is totaal anders dan een regulierspel. Het vereist een hele andere aanpak dat zo'n regulierspel. Ten eerste heeft iedereen dezelfde schepen en dus ook dezelfde voor en nadelen. Ten tweede hoef je niet te overleven om kans te maken op de overwinning. Een team dat helemaal dood is maar een grote klap heeft uit kunnen delen kan alsnog winnen. Dit maakt een erg aggressieve aanpak mogelijk waarin opoffering tot de overwinning kan leiden. B.v. in de finale hebben Skywise en ik tot en met beurt 12 de hoogste score gehad, ook al waren we bij beurt 8 ofzo al dood. Ten derde heb je maar 13 beurten om te winnen en dit kan best wel vervelend zijn als je niet tot scoren komt. Dus gewoon erin batsen en slachten is het devies! Het tournooi vergt weer hele andere kwaliteiten van een speler en zo zie je dat spelers die in de reguliere spellen maar niet aan winnen of promotie toekomen, het heel goed doen in een tournooispel. Kijk maar eens naar de winnaar van het vorige tournooi, waarvoor ik alleen maar respect kan hebben. Dit lijkt me overigens een leuk gespreksonderwerp voor a.s. zaterdag. Groet, Megabyte[/glow]
|
|
Ender
Member
Commander
Commander 1 BS + 2 ZM + 3 SN + 1 IN
|
Post by Ender on Dec 14, 2009 23:34:47 GMT 1
Wanneer wordt de indeling voor het toernooi bekend?
Commander Ender
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Dec 15, 2009 7:53:54 GMT 1
Dat zal wel aanstaande weekend moeten worden of begin volgende week, immers erna is kerst en onze GM's moeten toch ook aan het kerstdiner verschijnen Lord
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 9:30:12 GMT 1
[glow=blue,2,600]De deelnemers zijn bekend, we zijn nu bezig met de verdeling over de Game Masters.
Wat ik al wel kan vertellen is dat er vier spellen komen en dus de winnaars van elk spel in de finale komen (er is dus geen beste tweede plaats).
Ook zal de All Federation variant gespeeld worden, omdat daar de meeste mensen voor waren.
Groet, Megabyte[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 15, 2009 9:39:32 GMT 1
[glow=blue,2,600]De deelnemers zijn bekend...[/glow] [glow=red,2,600]Mag ik aannemen dat de indeling van deelnemers over de verscchillende spellen gewoon bekend gemaakt wordt, zodat we verbale geweld op het forum gemaximaliseerd wordt? Anders is er niet veel aan....[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 11:27:55 GMT 1
[glow=blue,2,600]De deelnemers zijn bekend...[/glow] [glow=red,2,600]Mag ik aannemen dat de indeling van deelnemers over de verscchillende spellen gewoon bekend gemaakt wordt, zodat we verbale geweld op het forum gemaximaliseerd wordt? Anders is er niet veel aan....[/glow] [glow=blue,2,600]Wij doen dat niet. Het is aan de spelers zelf om zich bekend te maken, net als in reguliere spellen. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Gr. Megabyte[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 11:43:44 GMT 1
[glow=blue,2,600]De deelnemers zijn bekend...[/glow] [glow=red,2,600]Mag ik aannemen dat de indeling van deelnemers over de verscchillende spellen gewoon bekend gemaakt wordt, zodat we verbale geweld op het forum gemaximaliseerd wordt? Anders is er niet veel aan....[/glow] [glow=blue,2,600]Overigens, jij zit er niet bij... Maar dat is bewust toch?[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 15, 2009 12:11:54 GMT 1
[glow=blue,2,600]Overigens, jij zit er niet bij... Maar dat is bewust toch?[/glow] [glow=red,2,600]Da's inderdaad bewust,... ik heb voorlopig even genoeg gehad van Federale koekblikken....[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 12:34:39 GMT 1
[glow=blue,2,600]Overigens, jij zit er niet bij... Maar dat is bewust toch?[/glow] [glow=red,2,600]Da's inderdaad bewust,... ik heb voorlopig even genoeg gehad van Federale koekblikken....[/glow] [glow=blue,2,600]Nee toch, hoe kan dat nou?[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 15, 2009 13:11:58 GMT 1
[glow=red,2,600]Da's inderdaad bewust,... ik heb voorlopig even genoeg gehad van Federale koekblikken....[/glow] [glow=blue,2,600]Nee toch, hoe kan dat nou?[/glow] [glow=red,2,600]En dat moet jij nog vragen na het aantal van mijn Federale schepen vloten dat je wrak geschoten hebt.... P.S. Volgens mij hoor jij anderen gewoon graag zeggen hoe goed jij bent.[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 13:33:41 GMT 1
[glow=blue,2,600]Nee toch, hoe kan dat nou?[/glow] [glow=red,2,600]En dat moet jij nog vragen na het aantal van mijn Federale schepen vloten dat je wrak geschoten hebt.... P.S. Volgens mij hoor jij anderen gewoon graag zeggen hoe goed jij bent.[/glow] [glow=blue,2,600]Ik? Welnee, ik ben de bescheidenheid zelve. P.S. zeg dat nog eens...[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 15, 2009 13:47:19 GMT 1
[glow=red,2,600]En dat moet jij nog vragen na het aantal van mijn Federale schepen vloten dat je wrak geschoten hebt.... P.S. Volgens mij hoor jij anderen gewoon graag zeggen hoe goed jij bent.[/glow] [glow=blue,2,600]Ik? Welnee, ik ben de bescheidenheid zelve. P.S. zeg dat nog eens...[/glow] [glow=red,2,600]Megabyte,... je bent geweldig....[/glow]
|
|
Sado
Member
Kapitein
|
Post by Sado on Dec 15, 2009 15:57:02 GMT 1
Mannen, Kan ik als leek hier nog aan meedoen/inschrijven? Ik weet toch wel dat ik door wil spelen nou dat ik een paar dagen weer aan het browsen op dit forum. Het gevoel brand Maar ik zag dat het tot 13 december kon? Remco aka Sado
|
|