|
Post by Game Master on Nov 13, 2009 14:01:50 GMT 1
Beste Spelers! Wij gaan een Sterren Oorlog Tournament organiseren. Er zullen een aantal spellen worden opgestart waarbij elk team dezelfde schepen heeft. De winnaars hiervan zullen in een eindspel tegen elkaar strijden voor de Titel: Tournooi Winnaar 2010. Dit jaar mag je kiezen: All Federation of elk team een Romulan-, Klingon-, Federatie- en Kzintischip. De meeste stemmen gelden. Je kunt je keuze aanvinken op het inschrijfformulier. De spelregels: - Iedereen speelt met dezelfde schepen, zowel in de voorrondes als in de finale; - De hoogst scorende teams van elk spel gaan door naar de finale; - Het spel duurt maximaal 13 beurten (een half jaar), er is dus geen doelscore; - Sterbases mogen NIET aangevallen worden. Er mag echter wel op een Sterbasis gerepareerd worden. Punten behaald op en door een Sterbasis worden NIET meegeteld; - Iedereen is Kapitein, we strijden niet voor promoties of onderscheidingen maar voor de eer; - Een team dat helemaal vernietigd wordt, doet toch nog mee voor de de eindronde, indien zij de beste of eventueel de op één na beste score behaald hebben. - De deadline zal strikt gehandhaafd worden, dus niet op tijd is beurt gemist! Dus schrijf je in, alleen of met een teamgenoot (max. 2 spelers per team). Als er echter meer spelers dan plaatsen zijn, kan er besloten worden om spelers die zich alleen hebben opgegeven toch met een andere speler te laten spelen. Indien je dit absoluut niet wilt, kun je dit aangeven op je inschrijfformulier. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen worden er twee of drie spellen opgestart. In het geval van drie spellen zullen de winnaars van elk spel PLUS de beste tweede plaats doorgaan naar de finale. Inschrijven sluit op 13 december 2009 dus wees er snel bij! De spellen zullen eind december worden opgestart en de eerste deadline zal tussen 4 en 8 januari 2010 zijn. Dus schrijf je in en doe mee voor die felbegeerde titel: Tournooi Winnaar 2010! We hopen dat het weer net zo'n succes zal worden als in 2007/2008! Noot: het inschrijfformulier is ook aan dit bericht gekoppeld!Groeten, De Game Masters en Reinout Hubbers, Organisatie Sterren Oorlog Attachments:
|
|
|
Post by Immelmann on Nov 13, 2009 21:28:58 GMT 1
Inschrijving is verstuurd. Ik ben benieuwd waar voor gekozen wordt, all feds of mixed..
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on Nov 13, 2009 22:26:52 GMT 1
Respect @ de meisters!!!
|
|
Ender
Member
Commander
Commander 1 BS + 2 ZM + 3 SN + 1 IN
|
Post by Ender on Nov 13, 2009 22:43:34 GMT 1
Ik zie dat wel zitten. Darth doet zeker niet mee aangezien je niet op sterbases mag schieten?
Commander Ender
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Nov 14, 2009 11:05:56 GMT 1
Darth heeft eerder inderdaad aangegeven dat hij meedoen pas zal overwegen als sterbases bij het spel betrokken mogen worden. Ondertussen heeft hij meerdere malen in Federatie gevlogen; wie weet heeft hij zijn oorspronkelijke mening alsnog herzien...? Desondanks ben ik sowieso van de partij natuurlijk! Groeten, Cleaver
|
|
|
Post by Immelmann on Nov 14, 2009 11:40:29 GMT 1
Even voor de duidelijkheid, als iemand gekoppeld is aan een sterbasis, en je schiet op de schepen, dan worden die treffers gedaan op de sterbasis. Tellen deze punten wel omdat het eigenlijke doel de schepen waren?
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Nov 14, 2009 12:51:32 GMT 1
Even voor de duidelijkheid, als iemand gekoppeld is aan een sterbasis, en je schiet op de schepen, dan worden die treffers gedaan op de sterbasis. Tellen deze punten wel omdat het eigenlijke doel de schepen waren? In het eerste toernooi is zo´n situatie voorgevallen en het antwoord is: nee, je vuurorders worden simpelweg geannuleerd zodra deze onvermijdelijk op de sterbasis gericht zouden worden! Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 17, 2009 7:39:12 GMT 1
In het eerste toernooi is zo´n situatie voorgevallen en het antwoord is: nee, je vuurorders worden simpelweg geannuleerd zodra deze onvermijdelijk op de sterbasis gericht zouden worden! Dat is tegenstrijdig met wat in het bericht heeft gestaan Dit impliceert dat je wel een SB kunt aanvallen! Bovendien stel je voor dat je iemand achterna zit en die duikt een SB in....dan kun je toch helemaal niets meer, dan moet je toch in je frustatie de SB afpellen! Lord
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 17, 2009 7:40:41 GMT 1
Inschrijving ook verstuurd en gekozen voor een mix van all-ships. Lijkt me een bijzondere ervaring zo'n vloot!
|
|
|
Post by Game Master on Nov 17, 2009 8:55:27 GMT 1
In het eerste toernooi is zo´n situatie voorgevallen en het antwoord is: nee, je vuurorders worden simpelweg geannuleerd zodra deze onvermijdelijk op de sterbasis gericht zouden worden! Dat is tegenstrijdig met wat in het bericht heeft gestaan Dit impliceert dat je wel een SB kunt aanvallen! Bovendien stel je voor dat je iemand achterna zit en die duikt een SB in....dan kun je toch helemaal niets meer, dan moet je toch in je frustatie de SB afpellen! Lord Het is heel simpel: in je vuurorders mag nooit "Sterbasis" staan. Je zou echter wel punten kunnen halen op een Sterbasis, als je op een schip schiet dat op de Sterbasis gekoppeld zit en deze die beurt blijft zitten. Treffers zouden dan worden geabsorbeerd door de Sterbasis. In dat geval annuleert de GM je orders (omdat hij kan zien of iemand gekoppeld blijft of niet ). Hierop is echter een uitzondering: Als de 4 verschillende schepen variant wordt gespeeld, zijn er ook raketten en plasma's in het spel. Het kan zijn dat een schip dat wordt achtervolgd door zulks een projectiel kan koppelen aan de Sterbasis nog voordat deze op hem inslaan. In dat geval slaan de geleide wapens in op de Sterbasis. De punten die dit oplevert zal in mindering worden gebracht van de teamscore aan het eind van het spel. Ook een Sterbasis kan natuurlijk punten halen als een vijandig schip te dicht in de buurt komt. Deze tellen dan niet mee voor de eindscore. Het is dus wel degelijk mogelijk punten op een Sterbasis te halen, mits de 4 verschillende schepen variant gespeeld wordt. Groet, Den Spel Meester
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 17, 2009 10:02:50 GMT 1
Oke duidelijk, maar met mijn werk-achtergrond kan ik dus hiermee een doem-scenario bedenken
Beurt 4: Twee teams in tournooi-sector T1 raken slaags met elkaar. Deze team noemen we gemakshalve 'team D' en 'team E'. Team D heeft een super-tactisch voordeel op team E, waardoor de laatste dus het onderspit gaat delven.
Beurt 5: Door de slagenwisseling heeft Team D 200 punten bij elkaar gesprokkeld. Een derde team (willekeurig noem ik die 'team L') komt langszij.
Beurt 6: Team D weet nog zo'n 100 punten te scoren (totaal 300) en trekt zich met 3 schepen, kapotte voorschilden, flinke interne schade terug richting SB. Een 4e schip wordt achtergelaten. Team L heeft ondertussen de restanten van team E weten op te rollen en komt via scans op achter dat team D de te kloppen team is. Team L heeft op dat moment 250 punten en op enkele krassen op schilden na ongeschonden. Overigens wordt gemakshalve aangenomen dat de vierde speler, zeg maar Team M, aan het EBS'sen is en geen rol meer speelt in rest van verhaal.
Beurt 7: Team L heeft het achtergebleven schip van team D tot gort geschoten, komt op 298 punten en zet de achtervolging in.
Beurt 8: Team D heeft zich verschanst in zijn SB en repareert zijn schepen. Hij komt (via SB-melding of eigen radar?) erachter dat 4 vijanden in de sector zijn. Hij rekent zijn 'blessings' en vermoedt degene te zijn die bovenaan staat met zijn score of in ieder geval de beste tweede te zijn. Op basis hiervan besluit hij gekoppeld te blijven tot einde spel.
Beurt 9 t/m beurt 13: Team L cirkelt en cirkelt maar rond de SB, behoorlijk gefusteerd vanwege de regel niet op de SB te mogen vuren en daarmee de mogelijkheid ontnomen wordt om team D uit zijn SB te roken. Hij kan nog wel vanaf beurt 10 gaan besluiten om Team M te gaan opzoeken, maar pas in beurt 13 lukt het hem om een lock te krijgen op team M.
Aan eind van beurt 13 is Team D inderdaad winnaar van sector T1, maar blijkt de beste tweede degene te zijn met 299 punten in sector T2, waardoor team L ondanks zijn lef buiten de boot valt.
Dat is dan eervol?
Of wordt er dan ingegrepen door de hogere machten? Nieuwe regel (niet meer dan twee beurten per schip voor reparatie?)? Of gaan we Calimeroën (ik wil dit begrip niet koppelen aan een bepaald persoon): "Het is niet eerlijk".
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Nov 17, 2009 11:10:09 GMT 1
- Sterbases mogen NIET aangevallen worden... ...Punten behaald op en door een Sterbasis worden NIET meegeteld; [glow=red,2,600]Kijk met dit soort regels heb ik dus grote moeite,... om te winnen....[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Nov 17, 2009 11:16:13 GMT 1
Ik zie dat wel zitten. Darth doet zeker niet mee aangezien je niet op sterbases mag schieten?
Commander Ender Darth heeft eerder inderdaad aangegeven dat hij meedoen pas zal overwegen als sterbases bij het spel betrokken mogen worden. Ondertussen heeft hij meerdere malen in Federatie gevlogen; wie weet heeft hij zijn oorspronkelijke mening alsnog herzien...? Desondanks ben ik sowieso van de partij natuurlijk! Groeten, Cleaver [glow=red,2,600]Na de laatste tijd zoveel ervaring met de koekblikken van de Federatie opgedaan te hebben overweeg ik serieus om met het tournooi mee te doen....[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Nov 17, 2009 11:25:18 GMT 1
Oke duidelijk, maar met mijn werk-achtergrond kan ik dus hiermee een doem-scenario bedenken... ..."Het is niet eerlijk";. [glow=red,2,600]Dit ziet er in ieder geval uit al een werkbare strategie Lord, maar waarom op je sterbasis stil gaan liggen als je ook gewoon door kunt blijven vliegen. Nu ik het voor de tweede keer lees zie ik al waar jouw voorkeur qua teamindeling naar uitgaat: Team D: Darth Vader Team E: Ender Team L: Lord of Elvesham Team M: Megabyte Enige parallel met sector 174? Verder wel passend dat team E dan net achter team D eindigt....[/glow]
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 17, 2009 11:36:19 GMT 1
De teamnamen zijn volstrekt willekeurig gekozen, enige gelijkenis op bestaande sectoren berusten zich slechts op toeval Het is een scenario en ik ben de schrijver....bovendien flinke interne schade, dus een mogelijke snelheidsbeperking....zo detaillistisch ben ik nu ook weer niet... Straks vraag je me nog om de schaderapporten en om een herdraai Lord
|
|