|
Post by "No Shields" Malurax on Oct 2, 2008 8:14:00 GMT 1
Hee Cleaver,
Heb jij tegenwoordig een vriendin dan?
Greetz, Malurax
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Oct 2, 2008 8:17:48 GMT 1
Mijn beste Cleaver, Even mijn knop op serieus zetten [glow=red,2,300][serieus][/glow] Uiteraard komt er altijd meer bij kijken dan nuchter constateren dat 3 dagen puur SO moet kunnen. Het is overigens zonder meer waar dat 3 dagen puur SO niet moeten leiden tot relatiecrisis, maar meestal ontstaan relatiecrisis door een opeenstapeling van factoren en drie dagen SO zou dan heel goed de druppel kunnen zijn. Tijd claimen puur voor jezelf is voor mij soms een pittige strijd. Als het ging om een dagdeel, dan is dat geen probleem, maar het gaat nu om een hele dag. Het is, gezien mijn activiteiten, moeilijk voor te stellen, maar ik doe ook andere dingen naast SO: geocachen en volleybal. Daarnaast kunnen kinderen inderdaad een complicerende factor zijn. Uiteraard stel je een logische oplossing voor door te stellen dat er voldoende oppasmogelijkheden zijn, maar dat is ook het probleem. Voor een ander kan ik niet praten, maar ik heb drie kinderen, waarvan 1 zeer druk is (de oudste). Mijn vrouw en ik hebben al enkele dagdelen waarbij wij de kinderen moeten 'uitbesteden' aan vrienden en familie en die 'vrijwillige' oppascircuit wil ik niet onnodig belasten met een weekendoppas. En 'logeren bij een vriendje' is helaas niet bij. Een betaalde oppas kost al gauw wat. Uiteraard begrijp ik je boodschap en die van Mega, maar het leven is vaak niet simpel. Als iemand zegt dat het moeilijk is ivm het thuisfront, dan kan daar meer achter zitten dan hij laat blijken of wil laten blijken. Verder ben ik zeer blij dat het juist in Zwolle is, vanuit Groningen is dat zeer goed te doen dan bijv. naar Eindhoven! [glow=red,2,300][/serieus][/glow] Maar ik verheug me erop om nu de gezichten te plaatsen bij de namen. En een maillot trek ik niet aan, maar ik wil wel een beetje in stijl komen. Nog meer verheug ik me erop om in een blitzspel (wat gezien het aantal toch wel moet doorgaan?) mijn krachten te meten met u Lord Ik kom vanuit Emmen en ben ook blij dat het SPSP in Zwolle is. Naar Eindhoven zou ik waarschijnlijk niet gaan... Verder commentaar: BLITZSPEL, BLITZSPEL, BLITZSPEL !!!!!!!! Greetz, Malurax
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Oct 2, 2008 9:05:45 GMT 1
Daarnaast kunnen kinderen inderdaad een complicerende factor zijn. Uiteraard stel je een logische oplossing voor door te stellen dat er voldoende oppasmogelijkheden zijn, maar dat is ook het probleem. Voor een ander kan ik niet praten, maar ik heb drie kinderen, waarvan 1 zeer druk is (de oudste). Mijn vrouw en ik hebben al enkele dagdelen waarbij wij de kinderen moeten 'uitbesteden' aan vrienden en familie en die 'vrijwillige' oppascircuit wil ik niet onnodig belasten met een weekendoppas. En 'logeren bij een vriendje' is helaas niet bij. Een betaalde oppas kost al gauw wat. Allereerst: ik was natuurlijk totaal niet serieus (zoals wel vaker). Mijn bericht was ook vol ironie, ik wilde laten blijken dat ik het wel begrijp dat de partners wat moeilijk doen. Ook mijn vrouw moet weer heel wat omzetten en laten zodat ik 2 dagen naar het Spellenspektakel kan. Gelukkig zijn er andere manieren om dit weer te compenseren, geven en nemen zullen we maar zeggen. En dat van die kinderen begrijp ik al helemaal: als ze doordeweeks al veel uitbesteedt moeten worden, dan wil je dat in het weekend zeker niet doen. Dus: mooi als je kunt, maar niet ten koste van je privé leven. Dat gaat natuurlijk voor! Inmiddels weet ik dat je zondag komt, dus welkom! Groet, Megabyte
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Oct 2, 2008 9:34:15 GMT 1
Als ik kom heb ik wel prik nodig voor mijn laptop, de accu daarvan is niet al te best meer, en hoofdrekenen met sterrenoorlog lijkt mij geen goed idee. Wij hebben uiteraard ook stroom nodig om Sterren Oorlog te kunnen masteren. Er is een stroompunt aanwezig en ik neem natuurlijk de nodige verlengkabels mee. Echter als jij ook stroom wilt, zul je een eigen verlengkabel moeten regelen van ons stroompunt naar de tafel waar je gaat zitten. Echter weet ik niet of het wel gewenst is dat er allerlei kabels over de vloer komen te liggen. Misschien dat Cleaver daarover meer weet. Groet, Meister Game
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Oct 2, 2008 11:09:29 GMT 1
Op dit moment weet ik dat niet, maar ik betwijfel het ten zeerste - ik meen namelijk dat we dit vorig jaar ook zonder succes geprobeerd hebben. Ik heb de vraag doorgespeeld en antwoord zal vast tijdig arriveren.
Groeten,
Cleaver
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Oct 2, 2008 11:44:45 GMT 1
Beste Lord of Elvesham, Toen ik mijn stuk schreef had ik niet gedacht dat u zich aangesproken zou voelen, laat staan beledigd en mocht u dat inderdaad zijn, bied ik graag mijn excuses aan. Het was meer een algemene uiting, want in mijn hoedanigheid als jarenlange toernooi-organisator/speler van Warhammer kan ik u zeggen dat deze problematiek geregeld op mijn pad is gekomen. De ervaringen die ik van dichtbij heb meegemaakt hebben mij geleerd dat veel van deze problemen irrationele gronden hebben. Tevens blijkt dat veel mannen moeite hebben om de zaken rationeel uit te leggen en ik ken er die moedwillig liegen omdat er anders van tevoren ruzie van komt - serieus! Het erge is dat ik iets te vaak onderdeel ben gemaakt van zulke ruzies... Naar mijn mening wordt het meestal gewoon verkeerd aangepakt. Zoals Megabyte zei, het is geven en nemen, dus afspraken maken. Ik had niet op uw persoonlijke situatie gereageerd - ik kende die ook niet. Het lijkt erop dat het u niet meezit in deze en dat is jammer. Over de afspraken die u wel of niet kunt maken, ga ik uiteraard niets zeggen. Zo pretentieus ben ik niet. Fijn dat u toch een dagje kunt komen! Dat is me duidelijk en nogmaals: u was niet het doel van mijn schrijven. Dat het leven niet simpel is, weet ik maar al te goed. Ik heb verschrikkelijke moeite om te jongleren tussen mijn werk, familie, vriendin, vrienden en al mijn hobby´s. Van drukke hobby´s heb ik er al heel veel. Tegenwoordig kom ik te weinig meer toe aan een hoop zaken, vandaar dat SO wat belangrijker geworden is. Dat kan ik tenminste makkelijker combineren dan sport, Warhammer of musiceren. Ik zeg altijd dat ik eigenlijk zou moeten stoppen met werken om tijd te hebben voor alles wat ik zou willen doen! P.S.: Malurax, ja ik ben gezegend met een lieve schat en ik zal inderdaad mijn "Wie is wie" pagina eens bij gaan werken. Groeten, Cleaver
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on Oct 2, 2008 11:49:28 GMT 1
Als ik kom heb ik wel prik nodig voor mijn laptop, de accu daarvan is niet al te best meer, en hoofdrekenen met sterrenoorlog lijkt mij geen goed idee. Wij hebben uiteraard ook stroom nodig om Sterren Oorlog te kunnen masteren. Er is een stroompunt aanwezig en ik neem natuurlijk de nodige verlengkabels mee. Echter als jij ook stroom wilt, zul je een eigen verlengkabel moeten regelen van ons stroompunt naar de tafel waar je gaat zitten. Echter weet ik niet of het wel gewenst is dat er allerlei kabels over de vloer komen te liggen. Misschien dat Cleaver daarover meer weet. Groet, Meister Game Ondertussen heb ik antwoord: volgens mijn contact zou het geen probleem moeten zijn... Daar wil ik meteen even mijn mening aan toevoegen: ik vind het antwoord weinig overtuigend geformuleerd. Ik heb de indruk dat hij de vraag zelf heeft beantwoord zonder hogere rangen te raadplegen. Houdt er dus rekening mee dat het op de dag zelf alsnog verboden wordt! Ik stel voor dat als je komt, je dan gewoon je ruitjespapier, geodriehoek, rekenmachine etc. meeneemt zodat je toch kunt spelen indien je laptop niet aangesloten kan worden. De anderen spelen overigens ook zonder laptop. Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Oct 2, 2008 12:07:32 GMT 1
Beste Lord of Elvesham, Toen ik mijn stuk schreef had ik niet gedacht dat u zich aangesproken zou voelen, laat staan beledigd en mocht u dat inderdaad zijn, bied ik graag mijn excuses aan. <knip> Mijn best Cleaver, Wellicht heb ik me ook iets feller uitgedrukt dan de bedoeling was (ofschoon het niet minder af doet aan mijn persoonlijke situatie). Zoals ik al stelde begrijp ik de boodschap op zich heel goed en kon ik het ook zo als zodanig plaatsen, maar wou gewoon voor waken dat 'ach het is toch maar drie dagen SO' al te snel als iets algemeen beschouwd werd. Een ironisch gesteld idee kan al snel een zelfstandig leven leiden, genoeg historische voorbeelden, al kan me nu niet één binnenvallen. Maar enfin....we bedoelden het dus allemaal goed en laten we dus maar dit zwarte gat 'dempen' met de meteoriet der ironie en ons richten op komend spektakel. Lord
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Oct 2, 2008 12:47:12 GMT 1
Hartstikke mooi, gefeliciteerd Cleaver (misschien een beetje aan de late kant, maar ik wist dit dus ook niet eerder).
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on Oct 2, 2008 13:33:39 GMT 1
Beste Lord, Ik vond ons beider schrijven binnen de grenzen van felheid hoor. Ik heb in ieder geval geen aanstoot genomen en ik ben blij dat er geen onnodige en vervelende escalatie plaatsvindt. Groeten, Cleaver
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Oct 2, 2008 13:43:12 GMT 1
De anderen spelen overigens ook zonder laptop. [glow=red,2,600]En dat is werkelijk waar,... in Casa Eddie Butcher ben ik nog getuige geweest van het gebruik van primitieve middelen als ruitjespapier, geodriehoek, potlood en vooral heel veel gummetjes waarmee de resultaten van een beurt verwerkt worden tot de orders voor de volgende....[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Oct 2, 2008 13:48:52 GMT 1
Wij hebben uiteraard ook stroom nodig om Sterren Oorlog te kunnen masteren. Er is een stroompunt aanwezig en ik neem natuurlijk de nodige verlengkabels mee. Echter als jij ook stroom wilt, zul je een eigen verlengkabel moeten regelen van ons stroompunt naar de tafel waar je gaat zitten. Echter weet ik niet of het wel gewenst is dat er allerlei kabels over de vloer komen te liggen. Misschien dat Cleaver daarover meer weet. Groet, Meister Game Ondertussen heb ik antwoord: volgens mijn contact zou het geen probleem moeten zijn... Daar wil ik meteen even mijn mening aan toevoegen: ik vind het antwoord weinig overtuigend geformuleerd. Ik heb de indruk dat hij de vraag zelf heeft beantwoord zonder hogere rangen te raadplegen. Houdt er dus rekening mee dat het op de dag zelf alsnog verboden wordt! Ik stel voor dat als je komt, je dan gewoon je ruitjespapier, geodriehoek, rekenmachine etc. meeneemt zodat je toch kunt spelen indien je laptop niet aangesloten kan worden. De anderen spelen overigens ook zonder laptop. Groeten, Cleaver Als het gaat om koersberekeningen (in b.v. excel) dan kan daar vast wel een mouw aangepast worden. Wij hebben ook apparatuur bij ons en ik zie er geen probleem in dat daar af en toe even gebruik van wordt gemaakt tijdens het spelen. Want ik heb vast nog wel ergens een oude ranzige laptop staan Overigens: alle koersberekening-/plotprogrammatuur die op de computers van ons wordt gezet wordt ook gelijk ons eigendom .
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Oct 3, 2008 9:12:40 GMT 1
De anderen spelen overigens ook zonder laptop. [glow=red,2,600]En dat is werkelijk waar,... in Casa Eddie Butcher ben ik nog getuige geweest van het gebruik van primitieve middelen als ruitjespapier, geodriehoek, potlood en vooral heel veel gummetjes waarmee de resultaten van een beurt verwerkt worden tot de orders voor de volgende....[/glow] En die mensen met die primitieve middelen kickten jouw ass...
|
|
Daryl
Member
Admiraal
|
Post by Daryl on Oct 4, 2008 11:51:28 GMT 1
Allemaal elkaars hand pakken en zingen..........
"We are the World....."
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Oct 4, 2008 12:37:18 GMT 1
"We are the children"
|
|