|
Post by Game Master on Jul 24, 2008 8:33:33 GMT 1
Een tijd geleden vroeg Hitman of iemand wel eens bepaalde extremen had meegemaakt, b.v. de meeste treffers op één schip. Dit zette mij aan het denken dat we maar eens een topic voor dit soort records in het leven moeten roepen. Daarom deze thread. Plaats hier jouw records of waarvan jij denkt dat je een record hebt gehaald. Dit kan b.v. zijn: - Meeste treffers behaald in één beurt; - Hoogste openingscore; - Meeste punten in één beurt; - Enz. Als je denkt dat je één van deze of een ander record in handen hebt, plaats hem dan hier. Je hoort vanzelf van de andere spelers of dat wel of niet zo is. Aan de hand hiervan zou ik dan een lijst kunnen maken die ik op de website kan plaatsen. Het kan zijn dat ik dan wel om bewijs vraag. Records zoals hoogste score met een schip of meeste onderscheidingen staan al op de website (bij topscores en ratinglijst) dus deze hoeven hier niet gemeld te worden. O ja, als laatste: graag alleen serieuze records (dit geldt ook en vooral voor Eddie Butcher). Ik zal niet schromen om niet serieuze pogingen te schrappen. Daarvoor hebben we namelijk andere boards op dit forum. De GM en Webmaster.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Records
Jul 24, 2008 13:26:23 GMT 1
Post by Megabyte on Jul 24, 2008 13:26:23 GMT 1
Okee, laat ik, Grootheid Megabyte, dan maar beginnen.
Ik claim dat ik in ieder geval de twee volgende records op mijn naam heb:
Hoogste openingscore Team: In spel 141 ging mijn teamscore in beurt 4 van 0 naar 400, door een aantal schepen van Malurax in poeier te schieten.
Hoogste openingscore Individueel/Meeste punten behaald met 1 schip in 1 beurt: In spel 125 haalde in in beurt 4 met 1 schip 224 punten. Dit was mijn Groot Admiraalsschip waarmee ik dus Galactisch Admiraal werd in beurt 8. Niet alleen is dit de hoogste openingscore met 1 schip, het zou ook nog eens best de meeste punten behaald met 1 schip in 1 beurt kunnen zijn.
Wie meer heeft behaald mag het zeggen.
Grootheid Megabyte
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Records
Jul 24, 2008 22:45:14 GMT 1
Post by Eddie Butcher on Jul 24, 2008 22:45:14 GMT 1
Meest geschrapte speler: Eddie Butcher.
|
|
Kikoman
Member
Commander
|
Post by Kikoman on Jul 25, 2008 8:58:28 GMT 1
Tels in beurt 3 al 2 wrakken schieten bij je tegenstander ook als record?? In dat geval doe ik ook mee
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Jul 25, 2008 9:02:53 GMT 1
Tels in beurt 3 al 2 wrakken schieten bij je tegenstander ook als record?? In dat geval doe ik ook mee Daar kunnen we ook een record van maken maar ik denk dat meerderen dit record wel hebben (o.a. ikzelf). Groet, Mega
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Records
Jul 25, 2008 16:26:22 GMT 1
Post by The Hitman on Jul 25, 2008 16:26:22 GMT 1
Het enige wat misschien record waardig is, is afkomstig uit spel 130 met de Kzinti Defenders: - Zes wrakken schieten - Twee maal twee wrakken schieten in een beurt - In één beurt 593 treffers behalen - NUL interne treffers ontvangen op de eigen vloot maar wel een teamscore van 1018
Groet,
The Hitman
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Aug 5, 2008 10:00:09 GMT 1
Er zijn drie records die ik op dit moment met zekerheid kan claimen en allen zijn afkomstig uit spel 124. Ik heb het over de volgende records: #1: ik was de eerste speler die in het nieuwe Sterren Oorlog een teamscore van meer dan 1000 punten behaalde. #2: ik heb de hoogste teamscore als eerste officier geboekt. #3: voor zover ik weet ben ik de enige speler die zowel in zijn oude als in zijn nieuwe SO-carrière een teamscore van boven de 1000 punten heeft behaald. Ondertussen ben ik niet langer de enige in de Club 1000 en ik vermoed dat er de komende tijd nog enkele figuren bij gaan komen. Wellicht dat mijn huidige recordscore van 1031 punten voorbijgestreefd gaat worden, maar ik zal altijd en eeuwig de eerste speler zijn geweest die dat voor elkaar kreeg! Die 1031 punten kwamen tijdens mijn eerste spel; ik was dus eerste officier. Het zal nog wel even duren voor een groentje me dat zal nadoen - zelfs oud-spelers zullen het pittig hebben om zo'n debutscore neer te zetten! Het is beslist niet ondenkbaar dat ik in de toekomst mijn derde record moet delen (afstaan? Welnee, we maken er gewoon een nieuwe club van! ), maar dat zal nog wel even duren. Vermoedelijk (hopelijk) nog jaren... Hopelijk mag ik ooit weer een record claimen! Groeten, Cleaver
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Aug 5, 2008 10:12:59 GMT 1
Er zijn drie records die ik op dit moment met zekerheid kan claimen en allen zijn afkomstig uit spel 124. Ik heb het over de volgende records: #1: ik was de eerste speler die in het nieuwe Sterren Oorlog een teamscore van meer dan 1000 punten behaalde. #2: ik heb de hoogste teamscore als eerste officier geboekt. #3: voor zover ik weet ben ik de enige speler die zowel in zijn oude als in zijn nieuwe SO-carrière een teamscore van boven de 1000 punten heeft behaald. Ondertussen ben ik niet langer de enige in de Club 1000 en ik vermoed dat er de komende tijd nog enkele figuren bij gaan komen. Wellicht dat mijn huidige recordscore van 1031 punten voorbijgestreefd gaat worden, maar ik zal altijd en eeuwig de eerste speler zijn geweest die dat voor elkaar kreeg! Die 1031 punten kwamen tijdens mijn eerste spel; ik was dus eerste officier. Het zal nog wel even duren voor een groentje me dat zal nadoen - zelfs oud-spelers zullen het pittig hebben om zo'n debutscore neer te zetten! Het is beslist niet ondenkbaar dat ik in de toekomst mijn derde record moet delen (afstaan? Welnee, we maken er gewoon een nieuwe club van! ), maar dat zal nog wel even duren. Vermoedelijk (hopelijk) nog jaren... Hopelijk mag ik ooit weer een record claimen! Groeten, Cleaver Een record moet verbroken kunnen worden ,toch? Dus de eerste speler over de 1000 punten, die staat, kan niet meer worden verbroken, derhalve geen record Maar in SO 136 zal waarschijnlijk een nieuwe record komen, de runner-up met de hoogste teamscore (de nummer 2 dus) ... of Kiko of ik ... zou wel een zuur record zijn
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Aug 5, 2008 10:15:58 GMT 1
Ik heb toevallig nog twee records van andere spelers opgemerkt:
#1: FleshY wist in SO 109 de doelscore met één punt te passeren en dat is meteen het record voor de laagste doelscore-overschrijding. #2: The Hitman daarentegen ging in spel 130 met 182 punten over de doelscore heen wat het record is voor de grootste doelscore-overschrijding.
Groeten,
Cleaver
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on Aug 5, 2008 10:30:14 GMT 1
Dat ben ik niet helemaal met je eens Toetanchamon. Dat een record verbroken wordt, wil niet zeggen dat het gebroken record opeens waardeloos is. Hangt af van de context en geest van de tijd. Maar goed, misschien kijk ik teveel met een historische bril naar dit soort zaken. Daar kunnen we het tijdens het SpSp nog wel eens over hebben! Voor mij heeft Megabyte bijvoorbeeld ook drie records gezet door als eerste galactisch admiraal te worden, als eerste een Gouden Zon te behalen en als eerste een Platina Komeet te behalen. Misschien ben ik inderdaad wat te arbitrair en zou een scheiding tussen "Records" en "Feiten" een betere zijn. Ik vind bijvoorbeeld het behalen van de eerste Zilveren Maan of Bronzen Ster niet echt een record, maar de GZ en PK wel, omdat daar meer voor nodig is - snap je? Door als eerste 1000+ punten te halen, heb ik naar mijn mening wel degelijk een record gevestigd. Anderen waren er dichtbij en zijn gestrand op een paar punten. Maar als we een scheiding in dit soort zaken willen aanbrengen, heb ik daar geen moeite mee. En mooi dat SO 136 tenminste één record gaat opleveren...misschien zelfs meer dan dat... Groeten, Cleaver
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 5, 2008 17:06:49 GMT 1
[glow=red,2,600]Cleaver, ik ben bang dat je Toetanchamon niet goed begrijpt. Als een record niet verbeterd kan worden dan heeft registratie als record geen enkele zin. Als iemand ergens de eerste in is kan niemand dat meer verbeteren. Als eerste iets bereiken heet een grens passeren. Als eerste 1001 punten halen is precies hetzelfde als de eerste zijn die 1000 punten haalt. Beide komen niet voor verbetering in aanmerking. Je kunt hooguit spreken van een feit. Jouw record is momenteel een teamscore van 1031 punten. Dit deed je echter met 966 punten van je schepen en 65 punten van je sterbasis. Die 966 punten werden al in spel 106 bereikt door V. Vodkasov en D. Anger. Enne,... die 1031 punten zijn duidelijk voor verbetering vatbaar . Verder zijn een Gouden Zon en een Platina Komeet gewoon onderscheidingen die je ontvangt omdat je een grens overschreden hebt (respectievelijk 5 zilveren manen en promotie met vier verschillende rassen). Daar zijn ook echt geen records van te maken....[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 5, 2008 17:07:20 GMT 1
[glow=red,2,600]En toch ga het ook eens proberen,... wie komt hier overheen:
5 Beurten op een sterbasis schieten voordat ie wrak gaat.
579 Treffers op één sterbasis plaatsen (14 treffers overkill). (Malurax 687)
370 Punten op één sterbasis scoren. (Malurax 380)
Hé,... je bent Sterbasis Admiraal of je bent het niet....[/glow]
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on Aug 5, 2008 18:12:41 GMT 1
Welnee Darth, ik begrijp heel goed wat Toetanchamon bedoelt. Ik heb daarna mijn visie op zulke zaken uiteengezet en daarbij zelf aangegeven dat die wellicht afwijkt van de norm. Let vooral op deze zinnen: Ik heb er dus totaal geen moeite mee om dat geclaimde "record" van me tot een "feit" om te dopen. Bij deze! Overigens, dan claim ik het record van de hoogste teamscore tot nog toe - in ieder geval nog eventjes! Ik had trouwens specifiek "teamscore" vermeld in het record. Dat de sterbasis daaraan bijgedragen heeft is niet relevant - het gaat om de totale score. Als iemand anders een record wil claimen van "hoogste teamscore exclusief sterbasis", dan lijkt me dat prima. Sterker nog, ik denk dat ik die titel samen met Vladimir Vodkasov en D.Anger ga claimen...kijk maar na! Het is bijzonder moeilijk -maar niet onmogelijk- om zonder hulp van je sterbasis 1000+ punten te halen. Sterker nog, in spel 130 had The Hitman zelfs één punt te weinig om de doelscore te overschrijden als de sterbasis niet zo heftig op jou had gescoord...! Ik geloof best dat hij dat ene puntje ergens anders had kunnen halen, maar ik wilde even aangeven hoe belangrijk het aandeel sterbases meestal is in een teamscore van boven de 950 punten. Groeten, Cleaver
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
|
Post by Toetanchamon on Aug 5, 2008 18:56:29 GMT 1
[glow=red,2,600]En toch ga het ook eens proberen,... wie komt hier overheen: 5 Beurten op een sterbasis schieten voordat ie wrak gaat. 579 Treffers op één sterbasis plaatsen (14 treffers overkill). 370 Punten op één sterbasis scoren. Hé,... je bent Sterbasis Admiraal of je bent het niet....[/glow] Misschien dat Kiko in de buurt komt (of erover heen gaat). Kwam een volledig afgepelde SB tegen, wrak geschoten door twee (!) Feds. Althans .. zover ik kan nagaan ... Zie je ook meteen hoezeer iedereen bij mij uit de buurt blijft
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
|
Post by Toetanchamon on Aug 5, 2008 19:03:37 GMT 1
Welnee Darth, ik begrijp heel goed wat Toetanchamon bedoelt. Ik heb daarna mijn visie op zulke zaken uiteengezet en daarbij zelf aangegeven dat die wellicht afwijkt van de norm. Let vooral op deze zinnen: Ik heb er dus totaal geen moeite mee om dat geclaimde "record" van me tot een "feit" om te dopen. Bij deze! Overigens, dan claim ik het record van de hoogste teamscore tot nog toe - in ieder geval nog eventjes! Ik had trouwens specifiek "teamscore" vermeld in het record. Dat de sterbasis daaraan bijgedragen heeft is niet relevant - het gaat om de totale score. Als iemand anders een record wil claimen van "hoogste teamscore exclusief sterbasis", dan lijkt me dat prima. Sterker nog, ik denk dat ik die titel samen met Vladimir Vodkasov en D.Anger ga claimen...kijk maar na! Het is bijzonder moeilijk -maar niet onmogelijk- om zonder hulp van je sterbasis 1000+ punten te halen. Sterker nog, in spel 130 had The Hitman zelfs één punt te weinig om de doelscore te overschrijden als de sterbasis niet zo heftig op jou had gescoord...! Ik geloof best dat hij dat ene puntje ergens anders had kunnen halen, maar ik wilde even aangeven hoe belangrijk het aandeel sterbases meestal is in een teamscore van boven de 950 punten. Groeten, Cleaver Hmm .. zit nu aan de ondergrens van de hoogst denkbare doelscore, zonder dat mijn SB ook maar iets heeft mogen scoren Met twee aangeschoten Feds in het vizier, waggelend na een confrontatie met een niet nader te noemen SB, ideale defensieve hoek ... deels verhuld, wil ik aankomende beurt gebruiken om de 1000 punten (zonder hulp van enige SB, zelfs zonder te scoren op een SB) te passeren ... beetje mazzel sleep ik er een tweede Supernova uit Waarvan akte
|
|