|
Post by SunTsu (the returned one) on Nov 24, 2007 20:29:14 GMT 1
Een korte beschrijving van het spellenspektakel en de conventiegame van 24-11.
's ochtends in alle vroegte kwamen we (mijn vrouw en ik) aan bij de IJsselhallen, speciaal voor deze gelegenheid omgebouwd tot hangar, en bood plaats aan 8 glimmende splinternieuwe Federatie kruisers.
Echter voor we binnen waren, waren we al 28 euro lichter. Gelukkig konden we vrijwel direct instappen in onze kruiser. We stegen op, en vlogen blind naar de coordinaten die ons toebedeeld waren. En passant maakten we ook kennis met Malurax, een bekende in cyberspace, maar nog niet in real life. Hij was onze team-genoot.
Na enig gemanouvreer konden we in beurt 4 uiteindelijk de Destroyer (bijna) wrak schieten. Na enig gerepareer konden we de Annihalator helemaal wrak schieten. Hij was gelukkig al redelijk aangeschoten.
Inmiddels hadden we al een lunch achter de kiezen, die bij mij niet zo goed viel. Ik had inmiddels ook al last van hoofdpijn. Na een aspirine ging dat wel weer, maar ook die viel op mijn maag...
Uiteindelijk bleek dat na de een-na-laatste beurt mijn kruiser alleen maar objecten zag, en dat het spelletje dus voorbij was voor ons. Overigens nog van harte gefeliciteerd, piloten van de No Limit en No Lights, met de overwinning.
Mijn vrouw zou mij naar huis manouvreren. Gelukkig heb ik alle vertrouwen in de stuuirkunsten van mijn vrouw. Overigens wil ik langs deze weg even melden dat er slipgevaar is langs de afrit van de A50 bij Epe, aangezien ik daar het raampje naar beneden gedraaid heb, en mijn maaginhoud achtergelaten heb.
Daarna ging het een stuk beter, hoewel mijn auto inmiddels wel aan een wasbeurt toe is.
--- Edit: En hier ook even een eervolle vermelding aan mijn vrouw die absoluut niet tegen mensen kan die hun maag legen, maar ze bleef heel koelbloedig sturen... ---
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Nov 25, 2007 17:16:04 GMT 1
Een korte beschrijving van het spellenspektakel en de conventiegame van 24-11. 's ochtends in alle vroegte kwamen we (mijn vrouw en ik) aan bij de IJsselhallen, speciaal voor deze gelegenheid omgebouwd tot hangar, en bood plaats aan 8 glimmende splinternieuwe Federatie kruisers. Echter voor we binnen waren, waren we al 28 euro lichter. Gelukkig konden we vrijwel direct instappen in onze kruiser. We stegen op, en vlogen blind naar de coordinaten die ons toebedeeld waren. En passant maakten we ook kennis met Malurax, een bekende in cyberspace, maar nog niet in real life. Hij was onze team-genoot. Na enig gemanouvreer konden we in beurt 4 uiteindelijk de Destroyer (bijna) wrak schieten. Na enig gerepareer konden we de Annihalator helemaal wrak schieten. Hij was gelukkig al redelijk aangeschoten. Inmiddels hadden we al een lunch achter de kiezen, die bij mij niet zo goed viel. Ik had inmiddels ook al last van hoofdpijn. Na een aspirine ging dat wel weer, maar ook die viel op mijn maag... Uiteindelijk bleek dat na de een-na-laatste beurt mijn kruiser alleen maar objecten zag, en dat het spelletje dus voorbij was voor ons. Overigens nog van harte gefeliciteerd, piloten van de No Limit en No Lights, met de overwinning. Mijn vrouw zou mij naar huis manouvreren. Gelukkig heb ik alle vertrouwen in de stuuirkunsten van mijn vrouw. Overigens wil ik langs deze weg even melden dat er slipgevaar is langs de afrit van de A50 bij Epe, aangezien ik daar het raampje naar beneden gedraaid heb, en mijn maaginhoud achtergelaten heb. Daarna ging het een stuk beter, hoewel mijn auto inmiddels wel aan een wasbeurt toe is. --- Edit: En hier ook even een eervolle vermelding aan mijn vrouw die absoluut niet tegen mensen kan die hun maag legen, maar ze bleef heel koelbloedig sturen... --- Helaas heb ik zondag moeten laten schieten ... wilde jullie niet confronteren met mijn maaginhoud (griep).
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Nov 25, 2007 18:33:33 GMT 1
Via een ouderwetse Short Message Service wist ik het oppercommando diep in de nacht net op tijd door te geven dat ik aan de oproep tot mobilisatie gehoor zou kunnen gaan geven. Als reactie kreeg ik een verheugd bericht terug dat mijn vloot opgepoetst en wel er klaar voor was.
Het was vroeg opstaan want deze sector lag niet alleen in een andere dimensie, ook de reisafstand ernaar toe was van een andere dimensie. En nee, in dat soort prehistorische gebieden kennen ze nog geen teleporters.
Onze Marty Kruge was er al, hij kreeg een complete vloot tot zijn beschikking die voor eenieder slechts uit 2 schepen bestond. Tot overmaat van ramp waren dit dan ook nog de DELL’s onder de schepen van SO, de Feds. Marty kreeg de Klingon Feds, was weer honderduit aan het praten en had er blijkbaar erg veel zin in, nog wel althans…
Sun-Tsu was er ook al met één van zijn, naar het schijnt, vele vrouwen die overigens erg geduldig en begripvol was gedurende de gehele dag (en daarna). Malurax was wat later, hij heeft maar 1 vrouw en dat is volgens mij voldoende want het kostte hem moeite om het huis te mogen verlaten voor, zoals zijn vrouw het noemde, “Fighting with the Stars” (©2007 John de Mol). Samen zouden ze het de rest moeilijk proberen te maken voornamelijk door middel van Sun-Tsu’s geheime krachtige mobiele communicatierekenapparaat. Of je blij moet zijn dat je Federatie Feds krijgt is nog te bezien, meer gemiddeld kan toch bijna niet…
Als laatste kwamen Wild Bill Kelso, die dus echt van een of ander duizendjarig ras is, die veranderd dus helemaal niks en Fleshy binnen. Fleshy is in alle opzichten ongeveer de helft van Wild Bill Kelso. Gezien deze goede verhoudingen vormden zij ook een team. Daar het lang geleden was dat Wild Bill geschitterd had met zijn vloot, en dan bedoel ik dus niet als kleine gloeiende uiteengespatte stukjes, zou hij toch wel echt op een goed resultaat gebrand zijn. De voortekenen waren goed met het verkijgen van het commando over de Romulaanse Feds.
Tenslotte completeerde ondergetekende het vliegende gezelschap en vertegenwoordigde in zijn eentje de Kzinti Feds. Om direct Marty even fijntjes te helpen herinneren aan zijn tot nu toe grote successen met de Klingons tegen mij Als Kzinti wilde ik de parallel doortrekken door mijn scheepsnamen van de betreffende sector ook hier te gebruiken.
Door zijn eigen opmerkingen over bruine gaten, gebleekte anussen en dergelijke stelde ik Megabyte voor dat er voor gewonnen conventiespellen een bruine ster door hem persoonlijk zou moeten worden uitgereikt en bij vijf bruine sterren een zwart gat! Deze waarderingswijze is overigens op moment van schrijven nog steeds in onderzoek.
Beurt 0: niks, schepen liggen ultiem bij elkaar, afstand 0! Beurt 1: twee objecten, lekker langzaam gaan vliegen en ze in de val laten lopen… Beurt 2: niks Beurt 3: niks Beurt 4: zes!!!..........................objecten Beurt 5: drie objecten, stop de persen, er komt een herdraai! Laat maar, drie objecten! Beurt 6: twee objecten, Malurax geeft toe dat hij mij al beurten lang ontwijkt door telkens verder weg te vliegen.
Beurt 7: vier objecten EN 1 lock-on. Jammer genoeg was dit Marty met zijn inmiddels laatste schip wat kansloos blind lag te wachten op het einde. Ik besloot mijn photons te sparen aangezien de kans dat ik hem als wrak kreeg toegekend officieel 50% zou zijn (maar dat geluk heb ik nou eenmaal niet), een keus die mij minimaal 25 punten kon kosten.
Beurt 8: Eindelijk, 4 lock-ons, dus iedereen in zicht en in iedereen in mijn voorschild! Daarnaast nog 1 wrak, onze Marty was dus nu al compleet exit, jammer.
Op afstand 29 lagen de Romulanen en die zouden mij net wel, net niet moeten zien (ik snelheid 15, zij snelheid 25). Defensieve hoeken van 1,2,3 en 4 graden mijn schepen liggen dus echt gewoon op elkaar! Die krijgen mijn photons dus te verwerken. Om het netjes in evenwicht te houden wilde ik de Malurax-Fe ook even grondig beschadigen dan wel verwoesten met mijn phasers.
Beurt 9: Gemengde gevoelens en wel over het feit dat al mijn photons op de No Limit-Ro zijn ingeslagen maar deze wel verdeeld zijn over 2 schepen, gezien de positie van mijn schepen bijna onmogelijk maar ik moet het niet van het geluk hebben (hoor ik daar Eddie???). Dit scheelt mij ongeveer 25 punten en interne treffers bij de Romulanen, erg jammer. Verder is de Malurax-Fe met een Megaknal wrak gegaan na mijn salvo. In totaal heb ik deze beurt 152 treffers geplaatst en 97 punten gescoord dus weer geen bonus voor mij.
Ik heb op de Dan He-Kz 59 treffers mogen ontvangen op het verwachte schild 1 en heb dus maar 6 interne treffers opgelopen. 4 generatoren stuk, 9 procent interne schade, sensoren nog maar 60%, die Feds kunnen wel erg goed richten! Ik zie twee objecten en de Sun-Tsu-Fe die met snelheid 34 wegvlucht en op afstand 26 ligt. Een scan en wat phaservuur voor de grap is het enige wat ik kan doen met de Komt Ie-Kz.
Beurt 10: 3 objecten… ho stop, weer een herdraai, Wild Bill Kelso was vergeten de koerswijzigingen in te vullen op het orderformulier. Omdat er met alleen objecten niks te schieten valt is besloten dat we Wild Bill een tweede kans geven ook al is dat in zijn voordeel (denkt hij).
Beurt 10 maar dan nu met koerswijzigingen van Bill: 1 object en de Romulanen zoals verwacht weer netjes in mijn voorschilden en ik in hun zijschilden. Ik besluit vroeg te schieten, weg te draaien en boven hen langs te vliegen. Trouwens, 6 EE toekennen aan controlesystemen heeft alleen 18 procent sensoren hersteld, waardeloos!
Beurt 11: Ik weet niet wat er is gebeurd maar bij het schrijven van dit verslag valt mij opeens des te meer op dat er iets goed fout is gegaan bij het oppercommando. Waarschijnlijk zijn er meerdere invoerfouten gemaakt en ik zou toch graag eens de uitslag hebben gezien als dit niet was gebeurd.
Ik vuur per schip slechts 1 photon en de andere word niet afgevuurd maar is echter wel “leeg”. Dit scheelt dus 28 keiharde punten. Nog erger is het dat bij de Dan He-Kz die ene photon zelfs “MIS” gaat op afstand 20 en een hoek lager dan 40 graden!!!
Tevens blijkt nu dat ook het ingeven van het doel fout is gegaan daar het phaservuur zomaar over 2 schepen is verdeeld terwijl dit toch echt niet in de orders stond. Al met al zijn hier dus veel punten voor mij verloren gegaan!
Niet alleen heeft eerwaarde Megabyte wat invoerfouten gemaakt ook ik heb 1 koerswijziging verkeerd opgegeven waardoor mijn schepen niet meer helemaal bij elkaar liggen. Voor beide schepen geld echter dat ze de Romulanen zien op 14 tot 18 AE ,met een defensieve hoek van 4 tot 20 graden!
Megabyte vind dat ik ondanks alle fouten niet moet zeuren en voor een herdraai is eigenlijk geen tijd. Dus hou ik de eer aan mezelf en omdat de Romulanen met een snelheid van 1 AE vliegen besluit ik maar eens even ouderwets huis te gaan houden rekening houdend met het feit dat ze weleens kunnen gaan versnellen!
Beurt 12: Dankzij de mindere positionering door de vorige beurt scoor ik niet met beide schepen 83 treffers. Niet dat het nodig was want de No Limit-Fe van Fleshy is wrak gegaan met 122 treffers op een redelijk gaar schild. Natuurlijk krijg ik ook nu weer geen bonus voor het wrak, het is niet anders. De romulanen doen 37 treffers met photons en phasers maar dat is dus niet echt indrukwekkend. Ik ben de enige met nog 2 schepen, die overigens ook nog in redelijke tot vlekkeloze staat verkeren maar helaas, de tijd is voorbij.
Met 217 punten scoor ik net te weinig om de Romulanen van de winst te houden. Eén beurt langer en ze waren uitgevaagd en had ik gewonnen. Een herdraai in beurt 11 en ik had gewonnen. Een paar keer wat meer geluk hebben met punten en bonussen en ik had gewonnen. Maar helaas het mocht niet zo zijn.
Als troost kan ik bij me dragen dat ik 2de ben geworden met nog 2 intacte schepen en het feit dat ik de bruine ster niet persoonlijk in ontvangst heb hoeven nemen van Megabyte. Iets waar Wild Bill Kelso zich al op verheugde toen zij, na onze gezamelijke maaltijd, zich samen naar hun "gedeelde" hotelkamer begaven.
Mochten Wild Bill Kelso en Fleshy willen bewijzen dat ze ook de morele winnaars zijn dan graag! Ik daag ze hierbij alvast uit voor een Fed tegen Fed duel!
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Nov 26, 2007 0:09:33 GMT 1
En dan nu het verslag van Malurax (iemand moet toch de waarheid vertellen). Ons team (Sun-tsu en Malurax) hebben het eerste wrak van het spel gescoord op Marty in beurt 4, die in beurt 8 zijn tweede en laatste schip verloor, ook weer door ons. The Hitman zagen we in beurt 1 aan komen vliegen en hem hebben we zeer efficiënt weten te ontwijken waardoor hij t/m beurt 6 niks anders kon doen dan doelloos rondjes vliegen. Dit is dan ook de echte reden, ondanks een hoop gezeur, dat hij niet heeft gewonnen. En last but not least WB Kelso en z’n sidekick, euh, ben ff z’n naam kwijt (sorry). Het komt er in het kort op neer dat we zo ver bovenaan stonden dat The Hitman en WBK en compagnon in beurt 9 met 4 schepen alle wapens afvuurden op mijn vlaggeschip de Malurax-FE. Hadden ze dit niet gedaan, dan hadden de besten gewonnen, Sun-Tsu en Malurax. Ik wil hierbij WBK en conpagnon feliciteren met de overwinning (en de Bruine Ster), die alleen mogelijk was door samen te werken met The Hitman. Op naar het Zwarte Gat!!! Malurax. P.s.: het copyright voor “fighting with the stars” is van mijn vriendin, beste Hitman, niet van onze Johnnie de Mol.
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Nov 26, 2007 8:15:30 GMT 1
Nou Sun-Tsu, ik hoop dat je ondertussen weer hersteld bent en dat je hebt genoten van het spel. Jij en Malurax hebben puik gespeeld! Het niveau lag dicht bij elkaar want The Hitman en het duo Wild Bill Kelso & Fleshy hadden eveneens meer dan 200 punten en geen enkel team kwam boven de 300. Die arme MartyKruge begon echt goed - hij lag zelfs enkele beurten voor! Totdat hij rond beurt 4 door twee teams aangepakt werd; toen was zijn teloorgang niet meer te stuiten. Beide dagen zat de sfeer er goed in! Er zal vast nog wel een soort verslagje komen van dit weekend en tevens zullen binnenkort de foto's geopenbaard worden. Jammer dat Toetie ziek werd, maar een zeker iemand heeft zich opgeworpen om de voor Toetanchamon bestemde Kzinti over te nemen... Groeten, Cleaver
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on Nov 26, 2007 9:22:30 GMT 1
Lache jongens! Toch een schraal niveautje. In Best zijn Marty en ik met 2xx (hoog) punten derde geworden... Hoe veel beurten duurde het spel?
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Nov 26, 2007 9:31:46 GMT 1
De diagnose is definitief, ik had last van EBS...
En mijn tegenstanders deden er alles aan om ver bij mij vandaan te blijven, waarschijnlijk om genoeg plaats te hebben voor hun veel te grote ego's.
Gezien de posts daag ik Marty, Sun Tsu, Malurax, Wild Bill en Fleshy uit voor een all Fed duel met als titel "Convention rerun, but now I win!".
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Nov 26, 2007 9:40:37 GMT 1
Het spel duurde 12 beurten - een absoluut record voor een conventiespel! Er zijn ook relatief weinig wrakken gevallen, ik meen slechts drie (2 van Marty en het schip van Malurax). In Best was het zo dat er in ons spel 6,9 wrakken waren! Groeten, Cleaver
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Nov 26, 2007 9:41:51 GMT 1
Ooh, vuile slet (vliegende panters, geloof ik)
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Nov 26, 2007 9:45:22 GMT 1
Het spel duurde 12 beurten - een absoluut record voor een conventiespel! Er zijn ook relatief weinig wrakken gevallen, ik meen slechts drie (2 van Marty en het schip van Malurax). In Best was het zo dat er in ons spel 6,9 wrakken waren! Groeten, Cleaver Nee, ook de No Limits van Fleshy is de laatste beurt Wrak gegaan. 4 wrakken op 8 schepen dus......
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Nov 26, 2007 9:47:50 GMT 1
De diagnose is definitief, ik had last van EBS... En mijn tegenstanders deden er alles aan om ver bij mij vandaan te blijven, waarschijnlijk om genoeg plaats te hebben voor hun veel te grote ego's. Gezien de posts daag ik Marty, Sun Tsu, Malurax, Wild Bill en Fleshy uit voor een all Fed duel met als titel "Convention rerun, but now I win!". Deze uitdaging neem ik graag aan. Kan ik je nogmaals buiten spel zetten, hi hi hi... Malurax
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on Nov 26, 2007 10:21:41 GMT 1
Goed gezien Malurax! Spaart u ook zegeltjes? Bonuskaart of airmiles? Wilt u extra geld opnemen, een tasje kost 35 cent, houdoe, houdoe, houdoeeee P.S.: sorry, 4 wrakken inderdaad. Groeten, Cleaver
|
|
|
Post by SunTsu (the returned one) on Nov 26, 2007 14:02:40 GMT 1
De diagnose is definitief, ik had last van EBS... En mijn tegenstanders deden er alles aan om ver bij mij vandaan te blijven, waarschijnlijk om genoeg plaats te hebben voor hun veel te grote ego's. Gezien de posts daag ik Marty, Sun Tsu, Malurax, Wild Bill en Fleshy uit voor een all Fed duel met als titel "Convention rerun, but now I win!". Deze uitdaging neem ik graag aan. Kan ik je nogmaals buiten spel zetten, hi hi hi... Malurax En ik ga hier graag in mee... Zo'n goede team-genoot als Malurax heb ik nog nooit gehad... hij was dan ook de enige...
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on Nov 26, 2007 18:53:05 GMT 1
Leuk plan om dit onderonsje Federatie dunnetjes over te doen, maar vergeet niet dat tenminste WBK al in een toernooispel zit en dus al in een all-Fed spel speelt. Misschien wil hij even wachten op een nieuw all-Fed spel... Oh ja, wat als hij de finale haalt? Groeten, Cleaver
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Nov 26, 2007 19:23:12 GMT 1
Deze uitdaging neem ik graag aan. Kan ik je nogmaals buiten spel zetten, hi hi hi... Malurax En ik ga hier graag in mee... Zo'n goede team-genoot als Malurax heb ik nog nooit gehad... hij was dan ook de enige... Een betere zal je ook nooit meer tegenkomen.
|
|