Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 13, 2009 8:55:55 GMT 1
Vorig jaar werd er van afgezien omdat het eerste(?) grootschalige toernooi net afgelopen was en men een adempauze wou....
.....
Daarom misschien onbeschaamd, maar hier komt ie toch: Komt er een toernooi?
Lord
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Aug 13, 2009 10:08:12 GMT 1
Vorig jaar werd er van afgezien omdat het eerste(?) grootschalige toernooi net afgelopen was en men een adempauze wou.... ..... Daarom misschien onbeschaamd, maar hier komt ie toch: Komt er een toernooi? Lord Het OSO heeft hier onlangs over vergaderd. Ja, het is de bedoeling om in 2010 een toernooi te draaien! Voortaan spelen we ze per kalenderjaar omdat dat makkelijker is i.v.m. de datering en planning. Door het een vaste plaats in de kalender te geven, kunnen spelers en spelleiders makkelijker ruimte maken. Bovendien bekt Toernooi 2010 net wat lekkerder dan Toernooi 2009/2010! Om niet de spelers/spelleiders te verzadigen zullen de toernooien steeds met een pauze van één of twee jaar gehouden worden. Onze eerste pauze is zodadelijk wel voorbij. Er wordt binnenkort een enquete opgestart over de aard van de vloten tijdens een toernooi. De andere toernooiregels zijn uitermate geschikt gebleken voor onze doeleinden en blijven dus van kracht. Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 13, 2009 11:19:02 GMT 1
Kijk, dat is een antwoord naar mijn hart. Alleen begijp ik (nog) niet helemaal waarom een enquete over de aard van de vloten opgestart moet worden....Gaat dat over samenstelling van de vloot (type schip), dus alleen maar M-Kruisers of van alles wat (ieder een team met de mix van elk ras: M-Kruiser, Slagkruiser, Havik en Defender)?? Zal wel duidelijk worden als de enquete opgestart gaat worden. Soms heb ik ook een Ender-moment Even kijken, we leven nu in week 33...dus nog 19 weekjes slapen.... Lord
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 13, 2009 12:38:06 GMT 1
Kijk, dat is een antwoord naar mijn hart. Alleen begijp ik (nog) niet helemaal waarom een enquete over de aard van de vloten opgestart moet worden....Gaat dat over samenstelling van de vloot (type schip), dus alleen maar M-Kruisers of van alles wat (ieder een team met de mix van elk ras: M-Kruiser, Slagkruiser, Havik en Defender)?? Zal wel duidelijk worden als de enquete opgestart gaat worden. Soms heb ik ook een Ender-moment Even kijken, we leven nu in week 33...dus nog 19 weekjes slapen.... Lord [glow=red,2,600]De discussie zal waarschijnlijk gaan om een all-Federatie (zoals het eerste tournooi), een all-Klingon of een all-Kzinti. Teams bestaande uit vier verschillende schepen lijkt mij allesbehalve handig om mee te vliegen. Ik weet niet wat het programma accepteert, maar anders zijn misschien de volgende varianten te overwegen: - Iedere speler kiest zelf een ras (Federatie, Klingon of Kzinti) en vooraf spelers dus niet bekend wat ze tegen kunnen komen. - Iedere speler stelt zelf een vloot samen uit alle rassen met maximaal één Romulaanse Havik per vloot. Zo wordt het helemaal een verrassing wat je tegenkomt. Om een deel van de verrassing weg te nemen kan gekozen worden voor een scheepsnaam van maximaal 10 karakters waarbij de laatste drie gebruikt worden om het type schip aan te duiden. Pas op het moment van identificeren weet je dus pas waarmee je tegenstander vliegt. Als het OSO toch gaat discussiëren en nog maanden de tijd heeft om tot een keuze te komen dan hebben ze hiermee weer meer voeding voor die discussie....[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 13, 2009 12:40:07 GMT 1
Er wordt binnenkort een enquete opgestart over de aard van de vloten tijdens een toernooi. De andere toernooiregels zijn uitermate geschikt gebleken voor onze doeleinden en blijven dus van kracht. [glow=red,2,600]Als er nu wat gedaan wordt aan het verbod om op sterbases te schieten wil ik wel overwegen om deze keer ook mee te doen....[/glow]
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Aug 13, 2009 13:39:39 GMT 1
Correct: de keuzes zullen gaan tussen Federatieschepen voor iedereen, of één schip van elk ras voor iedereen. Alleen Klingons en Romulanen zijn niet zo speelbaar vanwege hun ééndimensionale speelstijl en alleen Kzinti is technisch erg lastig vanwege het mogelijke aantal Raketten. Het programma kan een maximum aan radarmeldingen aan zo heb ik begrepen, en met al die Raketten kan dat overschreden worden. Helaas, zover ik weet zijn jouw varianten onmogelijk. Bij mijn weten kan SO worden gespeeld met de volgende samenstellingen: -vier verschillende rassen -iedereen hetzelfde ras -ieder team heeft vier verschillende schepen Je zult begrijpen dat die regel allerminst veranderd gaat worden, want het is zo ongeveer de basis voor een succesvol toernooi! We kunnen geen ereprijzen weggeven voor een rondje sterbases...je moet vechten voor je punten en jezelf meten met menselijke intelligentie, niet met een paar regeltjes programmeertaal. Ik vermoed dat jij de enige bent die deze regel vervelend vindt. Vorige keer deed je overigens niet mee vanwege het gebruik van de M Klasse Kruiser. Dat de sterbases niet beschoten mochten worden, was toen nog geen probleem voor je en eerlijk gezegd hoop ik dat het ditmaal ook geen probleem voor je zal zijn. Groeten, Cleaver
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Aug 16, 2009 21:12:29 GMT 1
Wat dus volgens Cleaver niet gaat maar wat wel uitermate interessant zou zijn. Ieder kiest zijn eigen ras (of zelfs een samenstelling van rassen voor zijn 4 schepen) en dit word pas duidelijk als men een vijand tegenkomt en gedurende de ontmoeting ontdekt wat de scheepskarakteristieken zijn.
Groet,
The Hitman
|
|
mordante
Member
Kapitein
Be carfull son I don't think the safety is on.
|
Post by mordante on Aug 17, 2009 16:55:19 GMT 1
het vorige systeem lijkt mij het beste. Iedereen heeft het zelfde type schepen. Welke type maakt niet heel veel uit denk ik als het maar geen Rommies zijn.
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Aug 18, 2009 9:58:40 GMT 1
Ja, het is de bedoeling om in 2010 een toernooi te draaien! Zolang er geen verbod op achteruitvliegen in de regels komt, ben ik uiteraard van de partij. Met zo'n verbod ook, maar dan wel mopperend/jammerend/zeurend
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Aug 19, 2009 0:35:16 GMT 1
Is natuurlijk wel iets nieuws als je één team zou maken met vier verschillende schepen ... dit is (volgens mij) niet eerder gespeeld en geeft weer wat extra's, toch? Hoewel er niet wordt gesproken over alleen maar Romulans, is het wel een overwegen waard ... hoe ga je een Romulan te lijf met een Romulan? ... Eens zal die verhuller toch uitmoeten Hoewel Federatie waarschijnlijk het meest all-round is, maakt het juist leuk om van die "regel" eens af te wijken ... kijken waar het schip strandt, nu speculeren we wat, maar hebben geen idee wat het nu daadwerkelijk doet ... dus kom maar op ... experimenteren
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Aug 19, 2009 9:46:32 GMT 1
Is natuurlijk wel iets nieuws als je één team zou maken met vier verschillende schepen ... dit is (volgens mij) niet eerder gespeeld en geeft weer wat extra's, toch? Vroeger, toen The Dream Team er nog was, hebben de leden daarvan onderling zo'n spel gespeeld. Ik moet zeggen dat het best wel apart was, maar dat toen bij iedereen zowat de FE en KZ het eerst weg waren. We deden bittere einde en op een gegeven moment waren alleen 2 Romulan schepen en 1 schamele Kzinti over. Ik was één van die Romulanen en in mijn laatste beurt, toen Skywise mij vernietigde nam ik met een plasma nog snel even die laatste Kzinti van Skyrider mee . Ik denk dat dit wel een interessante variant is voor het tournooi, omdat je toch maar 13 beurten speelt. Lijkt me een langdurig spelletje te worden . Waarvan akte. All-Klingon is ook mogelijk maar volgens onze goeroe Post all-Kzinti niet. Ik zal dit, als ik wat meer tijd heb, binnenkort eens onderzoeken. Groet, Megabyte
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 19, 2009 11:10:30 GMT 1
Waarvan akte. All-Klingon is ook mogelijk maar volgens onze goeroe Post all-Kzinti niet. Ik zal dit, als ik wat meer tijd heb, binnenkort eens onderzoeken. Groet, Megabyte Ik kan me wel iets bij voorstellen dat dit problemen zou kunnen geven, want in het WC-scenario heb je dus te maken met je eigen schepen, 3x4 vijandelijke schepen en 4x4 raketten.... Maar dit geldt ook bij een All-Romulan...even buiten beschouwing gelaten dat je in de derde beurt nog een keer een plasma-salvo kan vuren.... Ik moet er niet aan denken hoe het analyse-plaatje van DV dan uit ziet... . Lord
|
|
Ender
Member
Commander
Commander 1 BS + 2 ZM + 3 SN + 1 IN
|
Post by Ender on Aug 19, 2009 18:07:04 GMT 1
Om een aantal andere spelers te plagen zal ik eens ernstig overwegen om ook met het tournooi mee te doen.
Ender
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 19, 2009 20:26:25 GMT 1
Plagen Ach welnee, je zult ons juist een groot plezier mee doen!
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Aug 20, 2009 9:08:10 GMT 1
En ik overweeg juist om dit keer niet mee te doen. Want vorige keer ook, al ben je de beste dan nog win je niet...
|
|