Skywise
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Skywise on Aug 20, 2009 10:33:31 GMT 1
Ik kan me wel iets bij voorstellen dat dit problemen zou kunnen geven, want in het WC-scenario heb je dus te maken met je eigen schepen, 3x4 vijandelijke schepen en 4x4 raketten.... Sterker nog, als geen van de raketten in de eerste beurt doel treft dan kan je in de tweede beurt de situatie hebben van 4x4 schepen en 2x4x4 raketten. Idem dito voor de Romulanen, maar daar zou deze situatie met plasma's in de derde beurt kunnen optreden.
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 20, 2009 11:03:27 GMT 1
Hm sky...raketten gaan toch maar twee beurten mee, dus aan het einde van de tweede beurt zie je de raketten van de eerste beurt toch niet meer? Bij plasma's is dit uiteraard anders, maar dat lijkt me erg stug, want in de derde beurt zouden ze op 'kruissnelheid' van 33 AE/beurt zitten en hoe groot zou dan de kans zijn dat de pechvogel dan in de buurt van jou ligt als deze het nog steeds weet te ontwijken in zijn racebak.... maar theoretisch gezien zou het inderdaad moeten kunnen.
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Aug 20, 2009 13:32:50 GMT 1
Heren, het maakt niet uit, raketten of plasma's, er is bij beiden namelijk geen mogelijkheid dat je ooit meer dan 1 raket of plasma per afzender ziet. Raketten zijn einde van beurt 2 finito (als de nieuwe net zijn afgeschoten en dus zichtbaar zijn) en bij plasma's is dat precies hetzelfde maar dan in beurt 3.
Overigens denk ik niet zozeer dat het een probleem is om het af te drukken als wel voo het bijhouden van de gegevens van alle zich in het spel bevindende items. Meestal, en zeker vroeger, stopten ze dit soort dingen in een array (soort lijst) wat destijds een vooraf vastgestelde grootte had die men kon opgeven (in het SO schat ik dat dit bijvoorbeeld 36 items is).
Er kunnen dan dus gegevens van 36 items worden bijgehouden en niet meer. 4 SB's, 4 x 4 schepen, 4 x 2 raketten en 4 x 2 plasma's. Als dat de max is kan er dan dus niet nog meer bij. Dit zou ook verklaren waarom ALL Klingon en ALL Federatie wel kunnen maar Romulanen en Kzinti niet. Overigens is het waarschijnlijk geen grote ingreep om dit te veranderen zodat het wel mogelijk zou zijn.
Vroeger moest men namelijk ook echt op de grootte van een en ander letten om het in te passen in het werkgeheugen, het werd niet voor niks de Commodore 64 genoemd (met 64 kb werkgeheugen waarvan een kleine 39 kb ook daadwerkelijk bruikbaar was in basic). En voor degenen die niet weten wat 1 kb inhoud, 1 Terrabyte = 1024 Gigabyte = 1048576 Megabyte = 1073741824 Kilobyte. Er is dus wel wat vooruitgang geboekt op dat gebied in 25 jaar tijd ;-)
Groet,
The Hitman
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 21, 2009 7:05:31 GMT 1
Ja, dat is waar ook, je hebt immers twee beurten nodig om een plasma af te kunnen vuren, dan is de eerste plasma al weer weg.
Maar of het eenvoudig is door te voeren....immers je moet wel de hele broncode doorpluizen om te kijken waar dit array gebruikt wordt en of je de waarden moet aanpassen. Ik weet niet in hoeverre het 'slim' is geprogrammeerd. Op mijn werk kom ik soms van die grapjes tegen dat wel een max-variabele is gedefinieerd, maar doodleuk verderop in de code een vaste waarde is vastgelegd, omdat ze vergeten zijn die aan te passen.....
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Aug 21, 2009 7:50:49 GMT 1
Ja, dat is waar ook, je hebt immers twee beurten nodig om een plasma af te kunnen vuren, dan is de eerste plasma al weer weg. Maar of het eenvoudig is door te voeren....immers je moet wel de hele broncode doorpluizen om te kijken waar dit array gebruikt wordt en of je de waarden moet aanpassen. Ik weet niet in hoeverre het 'slim' is geprogrammeerd. Op mijn werk kom ik soms van die grapjes tegen dat wel een max-variabele is gedefinieerd, maar doodleuk verderop in de code een vaste waarde is vastgelegd, omdat ze vergeten zijn die aan te passen..... Zoals al gezegd, ik zal er eens induiken en een test doen. Al met al ben ik niet onbekend met C64 basic.
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Aug 21, 2009 16:41:45 GMT 1
Stelletje Nerds...
|
|