Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 27, 2007 13:59:05 GMT 1
Beste spelers,
Aangezien er al geruime tijd over meer onderscheidingen wordt gepraat ben ik eens aan het denken geslagen en ik kom bij deze met de volgende voorstellen:
- Met alle 4 rassen gewonnen: Platina Komeet of Melkweg*; - Commandoschip verloren in de strijd: Iron Cross*; - Helemaal uitgeroeid in een spel: Purple Heart*.
(* werktitel)
Ik denk dat dit een nog leukere spelbeleving toevoegd aan Sterren Oorlog en deze onderscheidingen kunnen gewoon op het Ratingoverzicht worden bijgeplaatst. Deze onderscheidingen tellen echter niet mee voor de rating.
Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog meer of andere voorstellen en wat ik vooral graag zou weten is de naam van de onderscheidingen, want daar heb ik niet zoveel verstand van.
Nieuwsgierig naar jullie reactie, Megabyte.
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 27, 2007 14:45:12 GMT 1
Beste spelers, Aangezien er al geruime tijd over meer onderscheidingen wordt gepraat ben ik eens aan het denken geslagen en ik kom bij deze met de volgende voorstellen: - Met alle 4 rassen gewonnen: Platina Komeet of Melkweg*; - Commandoschip verloren in de strijd: Iron Cross*; - Helemaal uitgeroeid in een spel: Purple Heart*. (* werktitel)Ik denk dat dit een nog leukere spelbeleving toevoegd aan Sterren Oorlog en deze onderscheidingen kunnen gewoon op het Ratingoverzicht worden bijgeplaatst. Deze onderscheidingen tellen echter niet mee voor de rating. Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog meer of andere voorstellen en wat ik vooral graag zou weten is de naam van de onderscheidingen, want daar heb ik niet zoveel verstand van. Nieuwsgierig naar jullie reactie, Megabyte. Beste Megabyte, Bij deze mijn reactie op uw voorstellen. Ik vind de Platina Komeet een prima titel, maar ik zou nog wel een wijziging willen in de omschrijving die je zojuist gaf, namelijk dat winst met vier rassen niet het criterium moet zijn, maar promotie. In de eerdere discussie over deze onderscheiding kwam naar voren dat het afdwingen van promotie een fijnere richtlijn is aangezien de HIS dan eveneens meetelt. Uit diezelfde bespreking kwam het idee om aan de PK een bonus op je rating toe te kennen. Ik vind dat wel een goed plan, al moet het een kleine bonus zijn, aangezien je die nooit meer kwijtraakt nadat je die behaald hebt. Iron Cross? Het idee is leuk, maar ik zou een Nederlandse titel kiezen - het staat zo raar om opeens een Engelstalige onderscheiding tussen al die Nederlandse te zien. Zelf stel ik voor om deze onderscheiding "het Verdienstkruis" te noemen. Overigens, ik ben van mening dat deze onderscheiding alleen dient te worden uitgekeerd wanneer de speler een zege behaald heeft, maar er geen promotie eraan overhoudt wegens het verlies van zijn commandoschip. De titel geeft een beetje het troostprijskarakter ervan aan. Anders zou ook bijna elk spel wel één of twee VK´s opleveren. Purple Heart? Deze onderscheiding zou ik laten vallen: wat is namelijk de toegevoegde waarde hiervan? Als ik even uitga van mijn eigen visie op het Verdienstkruis, dan constateer ik dat aan een VK of PK enigszins positieve resultaten zijn gebonden, aan een Purple Heart (uiteraard heeft een Nederlandse titel de voorkeur) louter negatieve: welke speler zou met zijn Purple Hearts willen pronken? Een speler met een VK kan laten zien dat hij in ieder geval een spel heeft gewonnen, maar wie zou in vredesnaam willen verkondigen dat hij reeds 4 Purple Hearts heeft? Ik ben het wel met je eens dat enkele extra onderscheidingen de spelbeleving zouden vergroten - er is simpelweg meer om mee te patsen om het maar botweg te zeggen! Bonus op de rating zou ik voor het Verdienstkruis inderdaad niet willen, aangezien het resultaat van zo´n spel reeds op de normale wijze in de rating kan worden weergegeven. De PK zou ik zoals boven reeds vermeld wel met een kleine bonus (tot maximaal 5%) belonen. Groeten, Cleaver
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on May 27, 2007 17:56:39 GMT 1
Purple Heart kan wel als je een schip hebt wat met meer dan 90% intern/kritiek de strijd overleeft ofzoiets. Of nadat hij op 90% intern gekomen is nog minstens 100 punten gescoord heeft. In elk geval moet hij flink geraakt zijn toch nog iets bijgedragen hebben aan de strijd. Het lijkt me in elk geval moeilijk in exacte regels te vatten. Misschien iets voor de spelleider om een subjectief oordeel te vellen mocht zo een situatie zich voordoen. Met een paar strakke regels (minstens 75% intern/kritiek, daarna nog 100 punten gescoord) Welke natuurlijk door de spelleider aangepast kunnen worden als de spelsituatie daarom vraagt.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 28, 2007 13:54:10 GMT 1
Kijk heren, hier kan ik wat mee. - Platina komeet: gepromoveerd met alle vier de rassen. Check! Overigens telt dan alleen het éérste spel mee als je een Bronzen Ster hebt gehaald (immers, BS = gewonnen of HIS als Eerste Officier). Bonus voor de rating moet ik nog even over nadenken. - Iron Cros of Verdienstenkruis en Purple Heart. Cleaver is niet voor de purple heart, althans hij is niet voor de gebeurtenis waarvoor hij staat. Hrun zegt dat Purple Heart wel kan maar dan voor een zwaar beschadigd schip dat de strijd toch overleefd. Ik denk dat we dit moeten samenvoegen: Purple Heart: Het spel gewonnen, maar je commandoschip is vernietigd dus geen promotie.Een purple heart wordt immers toegekend aan iemand die gewond geraakt is in de strijd, dit is ook een soort van wond lijkt me. De onderscheiding voor volledige vernietiging laten we dus maar vallen, is misschien inderdaad niet iets om trots op te zijn, maar ik dacht toen aan een soort van troostprijs. Zijn er nog meer situaties die volgens jullie een onderscheiding verdienen (alleen serieuze reacties graag, grappen hierover kan ik ook zelf wel bedenken ). Groet, Mega
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on May 28, 2007 16:35:21 GMT 1
Negatieve onderscheidingen vind ik wel wat.
Het Zwarte Gat voor wie al zjin schepen kwijt raakt...
En omdat je alleen serieuze reacties wilde:
De Megabyte voor wie meer dan 5 beurten nodig heeft om een Sterbasis te slopen.
|
|
WBKelso
Member
Admiraal
in de oneindigheid van het universum heeft alleen het onmogelijke kans om waar te zijn
|
Post by WBKelso on May 29, 2007 23:44:24 GMT 1
Negatieve onderscheidingen vind ik wel wat. Het Zwarte Gat voor wie al zjin schepen kwijt raakt... En omdat je alleen serieuze reacties wilde: De Megabyte voor wie meer dan 5 beurten nodig heeft om een Sterbasis te slopen. de [glow=red,2,300]"megabyte"[/glow] lijkt me meer een onderscheiding voor de speler met de meeste mazzel in een spel
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on May 30, 2007 19:47:50 GMT 1
Negatieve onderscheidingen vind ik wel wat. Het Zwarte Gat voor wie al zjin schepen kwijt raakt... En omdat je alleen serieuze reacties wilde: De Megabyte voor wie meer dan 5 beurten nodig heeft om een Sterbasis te slopen. Hehehehe, fantastisch Eddie is weer op dreef! Geweldige humor man! Ik ben helemaal mee met de voorstellen voor de onderscheidingen, behalve met de "vernederlandsing" van de titel. Klinkt "Kruis der Verdienste" niet beter dan "het Verdienstkruis"? Of een letterlijke vertaling : "IJzeren Kruis" met alle respect voor je voorstel Cleaver. Moest het "Paarse Hart" toch doorgaan, wat ik niet erg zou vinden omdat het ook niet prettig is om volledig uitgeroeid te worden en er toch de humor van in zie... Noem het dan "Het Roestige Blikken Kruis" of iets dergelijks...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 30, 2007 20:34:44 GMT 1
Ik vind "Paars Hart" niet klinken. Het is gewoon Purple Heart. Daarbij, voor de duidelijkheid, is dit voor als je je commandoschip verliest en de strijd toch wint. Dus niet als je helemaal uitgeroeid wordt. En wat betreft Butcher en Kelso: alleen mensen die NOOIT in aanmerking zullen komen voor deze onderscheidingen maken er zulke grappen over... Hasenfratz brabbelde: Wat dacht je van het NATTE KRUIS? Speciaal voor onze grappenmakers Butcher en Kelso...
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 30, 2007 20:44:44 GMT 1
Eh, dit gebeurt me niet vaak hoor, maar ik begrijp even niet wat je hier nu mee bedoelt? Zoals ik de PK zie, maakt het niet uit wanneer je de promotie hebt behaald of in welke volgorde of hoeveel spellen je er voor nodig hebt. Zie jij iets anders?
Dit is precies wat ik beschreven had ja! Wat betreft de naam van deze onderscheiding -ik merk dat er meerdere ideëen leven onder Megabyte en Hasenfratz- denk ik dat we een enquete kunnen houden wanneer we er niet uitkomen. De vernederlandsing is wel aan te raden, aangezien de andere onderscheidingen een Nederlandse naam hebben die tevens allemaal een atronomisch verschijnsel met een metaalsoort verenigen. Ik heb nog wat extra nagedacht over de naam hiervoor en bedacht me dat de volgende opties misschien wel te overwegen zijn: -Verdienstkruis -Kruis van Verdienst -Sectorkruis -Sectorverdienstkruis -IJzeren Kruis
Wanneer je zo'n onderscheiding wint, heb je natuurlijk wel de sector op je naam gezet. Aldus is een titel met "Sector" erin wellicht gepast.
Groeten,
Cleaver
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on May 30, 2007 21:06:37 GMT 1
Ja, ik heb nog wel een serieus voorstel. Wat ben ik toch een vat vol ideëen. Ik stel de Supernova voor! Wat is de Supernova? De Supernova is een open onderscheiding en dat wil zeggen dat er weinig vastomlijnde criteria aan verbonden zijn. Wat is dan het nut ervan? Het nut is dat de spelleiders en eventueel de spelers een onderscheiding kunnen uitreiken aan een speler die een fenomenale prestatie heeft neergezet. Het kan zijn dat die speler reeds de Zilveren Maan etc. behaald heeft, maar dat zijn prestatie toch erg uniek is en speciale aandacht vereist. Deze onderscheiding heeft uiteraard geen gevolgen voor de rating, juist vanwege de "willekeur" waarmee deze uitgedeeld kan worden. Te denken valt aan: -bijzonder hoge score met een schip -tegen uitzonderlijk zware tegenstand gevochten (de Supernova kan zelfs aan een speler die totaal wrak is gegaan uitgereikt worden) -alsnog zege behaald na flinke achterstand Voor de hoge scores met één schip kun je wel richtlijnen stellen, bijvoorbeeld: -Klingon: meer dan 400 punten -Federatie: meer dan 350 punten -Romulanen: meer dan 350 punten -Kzinti: meer dan 300 punten Gezien de huidige topscores zou er gemiddeld ééns per drie afgeronde spellen een Supernova worden uitgereikt. Niet te exorbitant, maar juist een leuke toevoeging. Een andere zienswijze is natuurlijk dat je een Supernova verdient elke keer dat jouw schip in de top tien aller tijden komt. Naast de spelleiders kunnen spelers iemand voordragen voor de Supernova, maar de spelleiders hebben het laatste woord. Zij kunnen al het bewijs bekijken en inschatten of iemand echt iets verdiend heeft. Ga hier spaarzaam mee om en kijk goed wanneer een daad onder reguliere Sterren Oorlog-plicht viel en wanneer een daad daarboven uitsteeg. Spelers mogen niet zichzelf nomineren! Deze onderscheiding ondervangt vele functies: het is mogelijk om iemand een troostprijs te schenken of juist een weergaloze slachtpartij te belonen. Daarnaast kan allerlei onvoorzien en onorthodox spul op deze manier beloond worden, wat anders zeer waarschijnlijk niet mogelijk was. Wat vinden jullie? Groeten, Cleaver
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on May 30, 2007 22:27:52 GMT 1
En wat betreft Butcher en Kelso: alleen mensen die NOOIT in aanmerking zullen komen voor deze onderscheidingen maken er zulke grappen over... Inderdaad. Scherp blijven, Mega.
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on May 30, 2007 22:34:53 GMT 1
[glow=red,2,600]Nou, met mijn huidige vorderingen in sectoren 124 en 126 kom ik binnenkort zomaar ineens in aanmerking voor twee supernova's. Geweldige binnenkomer als je doel een bronzen ster was. [/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 31, 2007 7:43:43 GMT 1
Werkt dat dan ook met terugwerkende kracht? Leuk voorstel, hier moeten we inderdaad maar eens over nadenken. Goed meegedacht, Cleaver! Overigens om nog even terug te komen op deze vraag: Ik bedoel het volgende: in je eerste spel promoveer je zowiezo, of je nu wint of niet. Deze promotie telt echter NIET mee voor de Platina Komeet BEHALVE als je het spel WINT of de HIS behaald.
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on May 31, 2007 19:45:55 GMT 1
Werkt dat dan ook met terugwerkende kracht? Leuk voorstel, hier moeten we inderdaad maar eens over nadenken. Goed meegedacht, Cleaver! Overigens om nog even terug te komen op deze vraag: Ik bedoel het volgende: in je eerste spel promoveer je zowiezo, of je nu wint of niet. Deze promotie telt echter NIET mee voor de Platina Komeet BEHALVE als je het spel WINT of de HIS behaald. Ah dank je, nu snap ik het helemaal - eigenlijk wel logisch ook, waar zat ik toch met mijn gedachten! Ik vind inderdaad dat deze zaken met terugwerkende kracht moeten worden ingesteld: het zou anders oneerlijk zijn tegenover de spelers die al langer spelen. Zelfs als dat betekent dat knapen als Megabyte, Hasenfratz, Toetanchamon, Vodkasov en D.Anger met terugwerkende kracht een Supernova mogen bijschrijven! Groeten, Cleaver
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Jun 14, 2007 10:26:02 GMT 1
Beste spelers, Aangezien er al geruime tijd over meer onderscheidingen wordt gepraat ben ik eens aan het denken geslagen en ik kom bij deze met de volgende voorstellen: - Met alle 4 rassen gewonnen: Platina Komeet of Melkweg*; - Commandoschip verloren in de strijd: Iron Cross*; - Helemaal uitgeroeid in een spel: Purple Heart*. Eh, Mega, je vergeet nog even een categorie die schijnbaar voornamelijk op jou van toepassing is... - Van elk ras minimaal een sterbasis slopen: Loden Megabyte Met vriendelijke groet, The Hitman
|
|