Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 9, 2008 8:24:25 GMT 1
|
|
Kikoman
Member
Commander
|
Post by Kikoman on May 9, 2008 8:28:42 GMT 1
Ik ben voor de naam en de nickname!!!
Leuke toevoeging Mega.. nu zie ik eindelijk echt wie wie is!
|
|
Kikoman
Member
Commander
|
Post by Kikoman on May 9, 2008 8:30:45 GMT 1
maaruh... mwaarom is de originele voorzien van 38 spelers en die met nick en echte naam maar met 34 spelers???
|
|
|
Post by SunTsu (the returned one) on May 9, 2008 8:33:04 GMT 1
Heel eenvoudig... de lijst met beide opties. Op die manier is het gelijk duidelijk wie er wel en niet actief is op het forum, en wie welke rating heeft. Bovendien is deze lijst waarschijnlijk erg makkelijk bij de komende meeting op 7 Juni.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 9, 2008 8:35:53 GMT 1
maaruh... mwaarom is de originele voorzien van 38 spelers en die met nick en echte naam maar met 34 spelers??? Is nu rechtgezet. Ik heb de ratinglijst een beetje gekort door alle spelers die al minimaal een jaar niet hebben gespeeld eruit te halen. Mochten deze spelers ooit weer besluiten om weer te gaan spelen, dan zet ik ze er weer tussen.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 9, 2008 8:36:45 GMT 1
Ik ben voor de naam en de nickname!!! Leuke toevoeging Mega.. nu zie ik eindelijk echt wie wie is! Hehehe, thanx. Uiteraard wist ik iedereen uit het hoofd
|
|
Kikoman
Member
Commander
|
Post by Kikoman on May 9, 2008 8:42:46 GMT 1
maaruh... mwaarom is de originele voorzien van 38 spelers en die met nick en echte naam maar met 34 spelers??? Is nu rechtgezet. Ik heb de ratinglijst een beetje gekort door alle spelers die al minimaal een jaar niet hebben gespeeld eruit te halen. Mochten deze spelers ooit weer besluiten om weer te gaan spelen, dan zet ik ze er weer tussen. Wel een goede optie..... ennuh... ik stijg in de lijst zonder er iets voor te doen Is er nog wel eens mailwisseling met deze oude spelers om ze weer uit te nodigen een potje mee te doen? Of is t weg = weg???
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 9, 2008 9:22:34 GMT 1
Echte namen en aliassen! Ziet er uitstekend uit zo en het heeft inderdaad extra voordelen zoals Sun Tsu al opmerkte.
Dankzij dit soort suggesties wordt dit hele Sterren Oorlog gebeuren steeds verfijnder als je het mij vraagt.
Groeten,
Cleaver
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on May 9, 2008 9:34:20 GMT 1
Ik ga ook voor echte naam EN alias. Mooi overzichtelijk.
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on May 10, 2008 22:39:32 GMT 1
Aye had ik al eerder gezegd, daarom nogmaals aye voor echte naam EN alias!
En daarna de volgende stap: doorlinken naar diens profiel ;-)
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on May 10, 2008 22:40:36 GMT 1
Voel me overigens wel gevleid nu ik mijn naam daar zo zie...kan alleen maar stijgen!
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on May 19, 2008 9:44:04 GMT 1
Nou, de uitslag van deze poll lijkt me wel duidelijk. Aanpassen maar...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 19, 2008 13:47:15 GMT 1
Is aangepast.
|
|
Daryl
Member
Admiraal
|
Post by Daryl on May 19, 2008 21:27:48 GMT 1
Prima, suggestie van Kikoman is ook erg goed: oude spelers opnieuw benaderen, maar ook de oude garde van de Fantasia Arena tijd. Iemand ideeen of gaan we brainstormen op de meeting?
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 19, 2008 22:46:57 GMT 1
Ik heb wel wat ideetjes, maar die zijn bijzonder arbeidsintensief... In de nieuwsbrieven staan natuurlijk de namen van enkele honderden voormalige spelers, namelijk bij de ratinglijst. Als we echt zouden willen, zouden we een database kunnen aanleggen van alle spelers die ooit in die lijst hebben gestaan. De volgende stap is die spelers op te sporen en ze te benaderen. Dat opsporen kan op vier wijzen zoals ik het nu zie: -Google -telefoongids (mits plaatsnaam/regio enigszins bekend is) -op Hyves zoeken -oude Anakinlijst afgaan (nummers aanpassen op 10-cijferige code) Persoonlijk acht ik Hyves nog de beste optie. Van veel figuren zullen geen of weinig gegevens via Google te vinden zijn en het is dan maar de vraag of we de juiste persoon hebben en of we die dan wel kunnen benaderen. Telefoongidsen hebben het nadeel dat je met een naam alleen niet zover komt: je hebt eigenlijk een plaatsnaam/regio nodig en dan nog loop je het risico dat iemand na de ondertussen 12 tot 22 verstreken jaren eens een keertje verhuisd is. Oude telefoonnummers traceren aan de hand van de Anakinlijst is tevens arbeidsintensief al biedt dit wel een redelijke kans van slagen - veel spelers van toen woonden nog thuis en wellicht dat de ouders nog op dezelfde stee wonen. Daarnaast stonden op die lijst de fanatiekste spelers die in teamverband speelden, dus wellicht dat daar nog wat te recruteren valt. Tegenwoordig zitten zoveel mensen op Hyves dat we er best wat kunnen terugvinden denk ik. Het grote probleem is dat al die stappen enige dagen voltijdwerk vereisen - tegenover een onzekere winst. We moeten niet vergeten dat sommige spelers -wie weet zelfs veel spelers- gewoonweg geen zin meer zullen hebben, dus zelfs een succesvolle opsporing hoeft niet tot resultaat te leiden. Maar dit alles is natuurlijk wel bespreekbaar; op 7 juni bijvoorbeeld, tijdens het drinken van een koud biertje... Groeten, Cleaver
|
|