Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on May 19, 2008 22:56:23 GMT 1
Oude telefoonnummers traceren aan de hand van de Anakinlijst is tevens arbeidsintensief [glow=red,2,600]Hoezo arbeidsintensief? Er bestond toch zoiets als een omnummerprogrammaatje. Ik weet zeker dat ik dat vrij recent nog heb weggegooid....[/glow]
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on May 20, 2008 9:22:51 GMT 1
Er is overigens ook nog een site: www.wieowie.nl, een persoonlijke zoekengine die veel sites al nagaat op de door jou gegeven zoeknaam. Moet je uiteraard geen naam hebben als jan de vries o.i.d. Dan moet je uiteraard ook nog flink wat napluizen, maar het kan een goed begin zijn.
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 20, 2008 10:57:43 GMT 1
Er is overigens ook nog een site: www.wieowie.nl, een persoonlijke zoekengine die veel sites al nagaat op de door jou gegeven zoeknaam. Moet je uiteraard geen naam hebben als jan de vries o.i.d. Dan moet je uiteraard ook nog flink wat napluizen, maar het kan een goed begin zijn. Hé, dat is een goede site! Ik kende die niet, maar mochten we beslissen zo´n algehele internetzoektocht te organiseren, zal die site er zeker bij betrokken worden. Oh, dat zal zeker bestaan, maar het hele proces van omnummeren en al die lieden opbellen (misschien vaak ouders aan de lijn krijgen en die overtuigen een en ander door te spelen) zonder enig idee hoe vaak je wordt doorverwezen, kan behoorlijk veel tijd kosten - en ook wat centjes en wellicht oorpijn! Groeten, Cleaver
|
|
Daryl
Member
Admiraal
|
Post by Daryl on May 20, 2008 21:28:26 GMT 1
Prima suggesties, Cleaver. Vooral je laatste opmerking is verreweg de meest overtuigende....koud biertje, prima. Is het een idee om de 'oudjes' Roel en Harry Post, toch een soort Godfathers, te benaderen over hun oude adressenlijsten of doen ze daar niet aan mee?
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 20, 2008 21:54:41 GMT 1
Prima suggesties, Cleaver. Vooral je laatste opmerking is verreweg de meest overtuigende....koud biertje, prima. Is het een idee om de 'oudjes' Roel en Harry Post, toch een soort Godfathers, te benaderen over hun oude adressenlijsten of doen ze daar niet aan mee? Ik heb werkelijk waar geen idee wat de heren Post nog wel en niet hebben van hun oude bestanden. Naar alle waarschijnlijkheid hebben zij bijvoorbeeld de oude spelresultaten weggegooid, dus zet er maar geen geld op. En dat staat nog los van de vraag of ze eraan mee zouden werken, wat ik niet in kan schatten. Eigenlijk is dit meer een vraag voor Megabyte - hij heeft verreweg de `meeste´ contacten met Post en ik schrijf het tussen aanhalingstekens omdat die contacten zeer sporadisch zijn. Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on May 21, 2008 9:35:48 GMT 1
Toch denk ik dat een dergelijke actie best een goede kans van slagen heeft. Maar ik ben dan ook een rasoptimist. Zelfs met een laatste schip, 1% sensorbereik, 4 generator, 98% kritiek, 99% intern zal ik nog kansen zien voor een overwinning Maar goed, de groep van toen bestond volgens mij uit tieners/twintigers. Deze komen dus nu pakweg 20 jaar later tegen de toch nog de magische grens van 40 aan. Ook de periode waarop velen zich zullen bezinnen: wat hebben we bereikt. Echt een staaltje van een midlife-crisis. En dan rinkelt de telefoon, wat na het aannemen de mistflarden uit jeugdige tijd zal doen wegnemen: Sterrenoorlog...oh wat een fantastische tijd was dat...de blikken zullen helder worden, de mondhoeken gaan omhoog, de herinnering aan het zweet en de hoopvolle verwachtingen als de resultaten binnen kwamen.... Zo kan het uiteraard ook gaan...Voor we het weten, redden we het niet met een 'achtertuintje', maar moeten we een zaal afhuren om een mega-BBQ te houden. Ik hoop dat in dit geval de GM's hun hoofd weten koel te houden. Ja, ik word overigens 40 dit jaar, bovenstaande uiteenzetting heeft er niets mee te maken :-), ech nie! Als ik echt eerlijk moet zijn: wel een beetje, oke vooruit: een boel beetje. Maar het blijft altijd nog goedkoper dan motorrijlessen!
|
|
Daryl
Member
Admiraal
|
Post by Daryl on May 21, 2008 21:33:07 GMT 1
Hahahaha, LOE, zo is het maar net, ben godzijdank nog geen 40, maar het klinkt erg invoelbaar. De heren Post aanschrijven is wel het allermakkelijkst...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 22, 2008 8:40:47 GMT 1
Prima suggesties, Cleaver. Vooral je laatste opmerking is verreweg de meest overtuigende....koud biertje, prima. Is het een idee om de 'oudjes' Roel en Harry Post, toch een soort Godfathers, te benaderen over hun oude adressenlijsten of doen ze daar niet aan mee? Ik heb werkelijk waar geen idee wat de heren Post nog wel en niet hebben van hun oude bestanden. Naar alle waarschijnlijkheid hebben zij bijvoorbeeld de oude spelresultaten weggegooid, dus zet er maar geen geld op. En dat staat nog los van de vraag of ze eraan mee zouden werken, wat ik niet in kan schatten. Eigenlijk is dit meer een vraag voor Megabyte - hij heeft verreweg de `meeste´ contacten met Post en ik schrijf het tussen aanhalingstekens omdat die contacten zeer sporadisch zijn. Groeten, Cleaver Harry Post antwoord zelden op mijn mail. Ik had hem toen ook uitgenodigd voor het Spellenspektakel. Afgezien van dat hij er dus niet was heb ik ook nooit een reactie terug gekregen. Daarbij denk ik niet dat ze die administratie nog hebben en zeker niet vrijgeven ivm privacy. Wij geven ook geen gegevens weg. Er is overigens ook nog een site: www.wieowie.nl, een persoonlijke zoekengine die veel sites al nagaat op de door jou gegeven zoeknaam. Moet je uiteraard geen naam hebben als jan de vries o.i.d. Dan moet je uiteraard ook nog flink wat napluizen, maar het kan een goed begin zijn. Hé, dat is een goede site! Ik kende die niet, maar mochten we beslissen zo´n algehele internetzoektocht te organiseren, zal die site er zeker bij betrokken worden. Oh, dat zal zeker bestaan, maar het hele proces van omnummeren en al die lieden opbellen (misschien vaak ouders aan de lijn krijgen en die overtuigen een en ander door te spelen) zonder enig idee hoe vaak je wordt doorverwezen, kan behoorlijk veel tijd kosten - en ook wat centjes en wellicht oorpijn! Groeten, Cleaver Ik vind het prima dat jullie de lijst van Anakin gaan nabellen, maar ik doe daar niet aan mee. Daar heb ik gewoonweg geen tijd voor. Uiteraard verwelkom ik graag nieuwe en oude rotten, voor het draaien van spellen is dat geen probleem, GM's genoeg. Maar voor wie aan de slag wil gaan met die lijst een tip: zoek in de telefoongids op of je die persoon nog op die straat in dat dorp kunt vinden...
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Cleaver on May 28, 2008 16:40:24 GMT 1
Goed gesproken. We kunnen het er op 7 juni nogmaals over hebben, want dan zijn er relatief veel meningen te horen. Uiteindelijk is er van alles mogelijk mits we ons het volgende realiseren: -bijzonder arbeidsintensief -tijdrovend -onvoorspelbaar resultaat (spelers niet te traceren, misschien willen ze niet meer etc.)
En er zouden vrijwilligers moeten komen die al die moeite willen gaan doen...
Groeten,
Cleaver
|
|