Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Rangen
Feb 8, 2007 14:46:02 GMT 1
Post by Hrun on Feb 8, 2007 14:46:02 GMT 1
Aangezien mensen nu vaker meer dan 1 spel tegelijk spelen vroeg ik me af hoe er met rangen omgegaan wordt?
Stel dat mijn broer nu in 2 spellen zit, dan is hij in beide eerste officier. Maar beide wint hij glorieus, dan zou hij 2x kapitein worden. Terwijl hij "normaal" commander zou zijn. Heeft ie pech?
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Rangen
Feb 8, 2007 17:20:06 GMT 1
Post by Cleaver on Feb 8, 2007 17:20:06 GMT 1
Ik zou zeggen: ja, dan heeft hij pech. Zo ging het vroeger ook trouwens en ik vind dat we die charme van het wedden op meerdere paarden moeten behouden.
Daarnaast is je rating vastgesteld aan de hand van je 5 beste spellen, dus zelfs als je maar 1 daadwerkelijke promotie hebt behaald, is je rating nog steeds begunstigd.
Overigens, de kans dat je beide spellen glorieus wint is kleiner dan dat je beide spellen glashard verliest. In vroegere tijden speelden veel mensen met de rang van Commander of hoger juist meer spellen tegelijk, omdat ze dan meer kans hadden een promotie af te dwingen in hetzelfde aantal maanden. Je kunt ook winnen zonder dat je vlaggeschip overleeft he. Als Kapiteintje maakt dat niets uit, zolang één brik het maar overleeft, maar voor Commanders en hoger is het spreiden van je winkansen wel degelijk nuttig...
Wat wel apart is, is dat je als Eerste Officier bij meerdere inschrijvingen meer kans maakt op een Bronzen Ster. Misschien moeten we daarvoor afspreken dat alleen je allereerste inschrijving telt voor een eventuele BS. De BS is niet voor niets uniek voor Eerste Officieren.
Zelf was ik van plan om als Kapitein (even er vanuit gaan dat ik daarna door wil gaan) zeker 2 spellen tegelijk wil spelen, juist vanwege de betere promotiekansen.
Groeten,
Cleaver
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Rangen
Feb 8, 2007 22:08:40 GMT 1
Post by Megabyte on Feb 8, 2007 22:08:40 GMT 1
We hebben de promotieregels niet veranderd. Het is simpel: promoveren in een spel is alleen mogelijk als je wint (of met de HIS) en je promoveert dan 1 rang hoger dan de rang DIE JE IN DAT SPEL HEBT. Speel je in twee spellen als Commodore (zoals ik eens) en je wint beide (zoals ik eens) dan wordt je in beide spellen Admiraal en dus niet eerst Admiraal en dan gelijk Groot Admiraal. Verlies je je commandoschip dan heb je pech. Je blijft dan gewoon wat je in dat spel al was, ook al win je het spel. Er zijn niet echt regels voor de Bronzen Ster maar zoals altijd geldt: een Bronzen Ster kan slechts één keer behaald worden. Wat mij betreft kan iemand die twee spellen speelt als Eerste Officier en er één van wint best een Bronzen Ster krijgen. Een Bronzen Ster telt zowiezo niet mee voor de rating. Maar ik zal dit eens opnemen met mijn confrater Hasenfratz. Over rating gesproken: Cleaver beweert dat het je 5 beste spellen omvat, dit is niet zo. Je rating wordt berekend aan de hand van je 5 LAATST gespeelde spellen. Dit is wel zo eerlijk, want zo dien je dus continuiteit te handhaven anders keldert je rating. Ook dit was vroeger al zo. Meerdere spellen spelen is dus niet alleen leuk, het vergroot inderdaad je promotiekansen. Maar je promoveert dus niet twee rangen als je die twee spellen zou winnen. Dat zou te makkelijk zijn. Overigens adviseer ik iedereen die niet zoveel tijd heeft, zeker niet meer dan twee spellen tegelijk te doen. Groet, Megabyte P.S. overige leuk detail: In spel 117 word ik hoogstwaarschijnlijk volgende week Groot Admiraal. Echter in spel 115 speel ik nog mee als Commodore (omdat dat spel al 24 beurten duurt nu) en daar kan ik dus alleen maar promoveren naar Admiraal. Dus een Groot Admiraal zou kunnen promoveren naar Admiraal bij wijze van spreken. Weird...
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Rangen
Feb 9, 2007 18:36:55 GMT 1
Post by Cleaver on Feb 9, 2007 18:36:55 GMT 1
Excuses, ik was in de war met een ander spel. Wat betreft BS: het zou goed zijn wanneer we stellen dat je die maximaal één kunt behalen, ook al win je 2 spellen tegelijk als Eerste Officier. Groeten, Cleaver
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Rangen
Feb 14, 2007 13:59:45 GMT 1
Post by Cleaver on Feb 14, 2007 13:59:45 GMT 1
Ik bedacht me zojuist even iets wat betrekking zou kunnen hebben op de toekenning van de Bronzen ster.
Aangezien het momenteel vaker voorkomt dan vroeger dat er meerdere Eerste Officieren in één spel zitten, is het misschien wel leuk om een BS toe te kennen wanneer zo'n officier niet het spel wint, maar wel een HIS afdwingt. Voor de rating, ZM en promotie maakt het niet uit. Op deze manier heeft het zin voor twee Eerste Officieren om een langdurig verbond aan te gaan omdat beide nu een BS kunnen winnen.
Groeten,
Cleaver
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Rangen
Feb 14, 2007 19:22:11 GMT 1
Post by Hasenfratz on Feb 14, 2007 19:22:11 GMT 1
Er zijn niet echt regels voor de Bronzen Ster maar zoals altijd geldt: een Bronzen Ster kan slechts één keer behaald worden. Wat mij betreft kan iemand die twee spellen speelt als Eerste Officier en er één van wint best een Bronzen Ster krijgen. Een Bronzen Ster telt zowiezo niet mee voor de rating. Maar ik zal dit eens opnemen met mijn confrater Hasenfratz. Wat mij betreft volg ik hierin Jenne, want ik zie hier niet echt een probleem. Het klopt dat je je kansen vergroot door in meerdere spellen te beginnen als eerste officier, maar Sterrenoorlog is niet een gewoon kansspel. Je moet jezelf ook nog zien te bewijzen door te winnen of een HIS te halen en daarvoor volstaat alleen geluk niet.Ik bedacht me zojuist even iets wat betrekking zou kunnen hebben op de toekenning van de Bronzen ster. Aangezien het momenteel vaker voorkomt dan vroeger dat er meerdere Eerste Officieren in één spel zitten, is het misschien wel leuk om een BS toe te kennen wanneer zo'n officier niet het spel wint, maar wel een HIS afdwingt. Voor de rating, ZM en promotie maakt het niet uit. Op deze manier heeft het zin voor twee Eerste Officieren om een langdurig verbond aan te gaan omdat beide nu een BS kunnen winnen. Groeten, Cleaver Momenteel kan je een BS (Bronzen Ster voor de nieuwen) verdienen door een HIS (Hoogste Individuele Score) in je eerste spel en/of een eerste gewonnen spel (als Eerste Officier dus).
*Zie resultaten spel 101
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
|
Rangen
Feb 15, 2007 8:43:57 GMT 1
Post by Cleaver on Feb 15, 2007 8:43:57 GMT 1
Hasenfratz, Dank u voor die verwijzing! Ik heb het gezien en ben er zeer tevreden mee, want het blijkt dat wat ik voorstelde feitelijk al gedaan werd. Ik kon er echter niets over vinden in de handleiding (Bronzen Ster wordt niet genoemd naar mijn weten). Uwe tevredenheid, Cleaver
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Rangen
Feb 15, 2007 9:11:05 GMT 1
Post by Megabyte on Feb 15, 2007 9:11:05 GMT 1
Er staan wel meer dingen niet in de handleiding en daar zal ik binnenkort eens een documentje van maken. Vroeger belden we ook FA om te vragen als er onduidelijkheden waren Groet, Jenne
|
|