Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 16, 2006 14:47:56 GMT 1
Hallo medespelers! Vraag: wie gebruikt er wel eens de info uit afgelegde coordinaten die je boven je kontakten vindt? DEZE BEURT ZIJN DE VOLGENDE COORDINATEN AFGELEGD: 1: 94,-57 2: 93,-54 3: 90,-51 4: 87,-51 5: 84,-51 6: 80,-52 7: 77,-53 8: 73,-53 9: 70,-54 10: 66,-54
Ikzelf gebruik ze nooit en ik vraag me af wie wel. Mocht niemand ze gebruiken, dan zou ik ze eruit kunnen slopen. Misschien heb je ook een motivatie waarom wel of niet. Groet, Megabyte (Jenne)
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Sept 16, 2006 17:22:57 GMT 1
Hallo medespelers! Vraag: wie gebruikt er wel eens de info uit afgelegde coordinaten die je boven je kontakten vindt? DEZE BEURT ZIJN DE VOLGENDE COORDINATEN AFGELEGD: 1: 94,-57 2: 93,-54 3: 90,-51 4: 87,-51 5: 84,-51 6: 80,-52 7: 77,-53 8: 73,-53 9: 70,-54 10: 66,-54
Ikzelf gebruik ze nooit en ik vraag me af wie wel. Mocht niemand ze gebruiken, dan zou ik ze eruit kunnen slopen. Misschien heb je ook een motivatie waarom wel of niet. Groet, Megabyte (Jenne) Als je die coördinaten eruit haalt, dan zou dat betekenen dat bij een scan deze coördinaten ook verdwijnen? Je geeft een order om een scan uit te voeren .. vervolgens wordt de beurt verwerkt, de scan is uitgevoerd, maar het object wat je hebt gescand valt in geen wegen meer te bekennen. Dankzij die scan weet je wel ongeveer waar je tegenstander zit ... snaps? Dit is wat mij betreft de enige motivatie om deze wel aan te houden, verder schiet ik er weinig mee op om een gespeelde beurt nogmaals uit te tekenen. groetjes, Toetanchamon
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 16, 2006 19:18:52 GMT 1
Hoi Toetanchamon!
Het hoeft niet perse dat ze bij een scan dan ook verdwijnen. Het gaat me puur om de afgelegde coordinaten van je eigen schip.
Het is meer een display issue om het eruit te halen, het programma zal de waardes nog wel steeds uitrekenen.
Je kunt natuurlijk ook de motivatie hebben dat je het mooi vindt staan die afgelegde coordinaten en dat het erbij hoort. Ik kijk er echter nooit naar want ook ik ga een gespeelde beurt zelden terugkijken.
Groet, Megabyte
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Sept 17, 2006 10:48:49 GMT 1
Ja,
Ik gebruik ze regelmatig, om de daaropvolgende beurt mijn afgelegde coördinaten te plotten t.a.v. de coördinaten van een gescand ship. Of gewoon soms om mijn "werkelijk" afgelegde (en afgeronde) coördinaten te toetsen aan mijn tekening. Daarbij vraag ik me af waarom ze plotseling in de weg zouden zitten, aangezien ze er daar al sinds 1986 staan. ;-)
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 17, 2006 18:31:15 GMT 1
Het is meer een display issue plus dat laatst iemand een opmerking maakte waarom die coords daar stonden, aangezien de meesten ze toch niet gebruiken. Uiteraard is er altijd een uitzondering Maar 1 stem tegen is al genoeg. Ze blijven staan waar ze staan, ik duik wel weer even in het Sterren Oorlog programma om het visuele foutje wat af en toe voorkomt te fixen Pff, moet ik weer de hele zooi opbouwen Groet, Mega
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Sept 18, 2006 21:56:14 GMT 1
Vraag: wie gebruikt er wel eens de info uit afgelegde coordinaten die je boven je kontakten vindt? Ik vind ze eigenlijk wel handig; een soort reality check die je vertelt of je verwachtte beweging ook zo uitgevoerd is (en dan als implicatie: als dat niet zo is als hulpmiddel om te bepalen wat er dan wel gebeurt is en waarom). En bovendien, waarom zou je tijd besteden aan het weghalen van deze reeks. If it ain't broke, don't fix it..
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 20, 2006 19:49:40 GMT 1
Het weghalen is maar een kwestie van REM voor de regel zetten hoor Maar wees gerust, nu ik weet dat er inderdaad nog mensen zijn die het gebruiken haal ik het niet weg. ECHTER HEB IK NU DE VOLGENDE VRAAG: De afgelegde coordinaten bij een middellange en lange-afstandscan zijn vrij waardeloos. Als je goed kijkt dan zie je dat die coordinaten met een enorme random-factor zijn gekozen. Deze zijn naar mijn mening helemaal overbodig. Wat jullie?
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Sept 21, 2006 8:10:40 GMT 1
LOL, Je weet niet van ophouden hé? Ok, de coördinaten zijn ietwat rommelig, maar het heeft me al eens geholpen om "mijn" aangeschoten schip terug te "vinden" tussen een hoopje nieuwe objecten. Laten staan voor mijn part! "maar doe eindelijk eens wat aan die l**lige federatie omnidirectionele phaser"
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Sept 21, 2006 16:57:27 GMT 1
De afgelegde coordinaten bij een middellange en lange-afstandscan zijn vrij waardeloos. Als je goed kijkt dan zie je dat die coordinaten met een enorme random-factor zijn gekozen. Deze zijn naar mijn mening helemaal overbodig. Wat jullie? Hier gaat mijn gebrek aan ervaring zich laten zien. Zijn alle coordinaten gebaseerd op de slechtste waarneming, of wordt dat per coordinaat bekeken? Ik ben het met Hasenfratz eens dat alle info welkom is, maar hoe slecht zijn ze nou eigenlijk?
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Sept 22, 2006 8:25:25 GMT 1
Het spel gaat er van uit dat bij een "middelange afstandsscan" en vooral bij een "lange afstandsscan" de verkregen gegevens niet helemaal accuraat zijn. Daarom zal net zoals bij de coördinaten van een object, de verkregen info van de "afgelegde coördinaten" op de zelfde manier "vervormd" worden. Alsof dit nog niet genoeg is moet je ook rekening houden dat de opgegeven coördinaat ook afgerond is, wat op zichzelf al een beetje voor "verspringingen" kan zorgen. Als je dus bij het uittekenen van deze afgelegde koers de punten verbind kan je wel eens héél vreemde maneuvers zien. De waarde hiervan bepaal je zelf, persoonlijk als ik toch deze gegevens gebruik, teken ik van deze "grillige" lijn een soort "gemiddelde" in de vorm van een curve (met de losse hand ). Geen exact juiste gegevens dus, maar toch vind ik dat persoonlijk al een overzichtelijk gegeven om toch een idee te krijgen van de maneuvers van het gescande schip in de voorbije beurt.
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Sept 22, 2006 11:54:11 GMT 1
Het spel gaat er van uit dat bij een "middelange afstandsscan" en vooral bij een "lange afstandsscan" de verkregen gegevens niet helemaal accuraat zijn. Jawel, en tot dit punt kon ik het ook volgen. Echter, stel dat ik op afstand 0 van iemand begin, en we met snelheid 40 in tegengestelde richting wegvliegen, en stel ook dat ik de ander scan. Zijn de eerste paar aangegeven coordinaten dan nauwkeurig (ik zit per slot van rekening op dat moment boven op hem), en de laatste compleet onzinnig (omdat hij nu ernstig uit zicht is), of is het allemaal bagger omdat ik niet de hele beurt binnen nauwkeurig bereik was?
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 24, 2006 13:47:17 GMT 1
Het spel gaat er van uit dat bij een "middelange afstandsscan" en vooral bij een "lange afstandsscan" de verkregen gegevens niet helemaal accuraat zijn. Jawel, en tot dit punt kon ik het ook volgen. Echter, stel dat ik op afstand 0 van iemand begin, en we met snelheid 40 in tegengestelde richting wegvliegen, en stel ook dat ik de ander scan. Zijn de eerste paar aangegeven coordinaten dan nauwkeurig (ik zit per slot van rekening op dat moment boven op hem), en de laatste compleet onzinnig (omdat hij nu ernstig uit zicht is), of is het allemaal bagger omdat ik niet de hele beurt binnen nauwkeurig bereik was? Door de primitieve architektuur van de Commodore 64 (revolutionair voor die tijd maar nu natuurlijk achterhaald wordt een scan pas bepaald als de UITDRAAI wordt gemaakt. In de routine waarin de uitdraai wordt gemaakt wordt namelijk ook pas berekend of een schip als objekt of niet op je radar komt. En in dat programma worden ook de random coordinaten van de HELE beurt bepaald en deze houdt er geen rekening mee dat jij in het begin nog heel dichtbij zat.
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Sept 24, 2006 16:56:51 GMT 1
Door de primitieve architektuur van de Commodore 64 (revolutionair voor die tijd maar nu natuurlijk achterhaald wordt een scan pas bepaald als de UITDRAAI wordt gemaakt. In de routine waarin de uitdraai wordt gemaakt wordt namelijk ook pas berekend of een schip als objekt of niet op je radar komt. En in dat programma worden ook de random coordinaten van de HELE beurt bepaald en deze houdt er geen rekening mee dat jij in het begin nog heel dichtbij zat. Ik twijfel d'r niet aan dat dit de situatie is, maar om daar nou de 64 de schuld van te geven is wat anders. Dit was best anders (en beter) te bouwen geweest, zelfs in BASIC. Zo moeilijk is SO nou ook weer niet.
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Sept 25, 2006 21:32:58 GMT 1
In navolging van de situatie welke Robber al reeds aangaf, twee schepen op nada afstand van elkaar .. koersend met snelheid 40 in tegengestelde richting, wat betekent dat ze elkaar niet zien na de afgelegde coördinaten ... maar met een scan, hoe onnauwkeurig dan ook, je hebt dan wel enig idee waar je tegenstander ongeveer uithangt ... voor mij een reden om vooral die afgelegde coördinaten te handhaven ...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 28, 2006 9:44:06 GMT 1
De afgelegde coords blijven gehandhaafd! Bij deze. Bedankt voor jullie input.
|
|