Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 11, 2008 15:01:00 GMT 1
In spel 147 waren de rommies als eerste besproken, en werd er gewacht op 3 andere spelers. zie dat hetzelfde gebeurt bij spel 148. Vraag mij af waardoor dat komt. Zelden komt het voor dat de Kzinti als eerste worden gekozen. Zou dat wat te maken kunnen hebben met de desbetreffende win percentages. [glow=red,2,600]De winstpercentages zijn relatief. In deze percentages zijn de eerste twee korte spellen meegenomen en ook werden de eerste zes spellen zonder sterbases gespeeld. Misschien geeft dit een wat beter beeld: 2007: FE 36%; KL 36%; RO 14%; KZ 14% 2008: FE 13%; KL 13%; RO 38%; KZ 38% (tot heden) Het zal voornamelijk een gevoelskwestie zijn, velen wanen zich veilig achter een verhuller. Maar als ze eenmaal geschoten hebben blijkt zo'n Romulaan weinig energie te hebben, slecht te versnellen en niet achteruit te kunnen schieten....[/glow]
|
|
mordante
Member
Kapitein
Be carfull son I don't think the safety is on.
|
Post by mordante on Aug 11, 2008 15:28:45 GMT 1
In spel 147 waren de rommies als eerste besproken, en werd er gewacht op 3 andere spelers. zie dat hetzelfde gebeurt bij spel 148. Vraag mij af waardoor dat komt. Zelden komt het voor dat de Kzinti als eerste worden gekozen. Zou dat wat te maken kunnen hebben met de desbetreffende win percentages. [glow=red,2,600]De winstpercentages zijn relatief. In deze percentages zijn de eerste twee korte spellen meegenomen en ook werden de eerste zes spellen zonder sterbases gespeeld. Misschien geeft dit een wat beter beeld: 2007: FE 36%; KL 36%; RO 14%; KZ 14% 2008: FE 13%; KL 13%; RO 38%; KZ 38% (tot heden) Het zal voornamelijk een gevoelskwestie zijn, velen wanen zich veilig achter een verhuller. Maar als ze eenmaal geschoten hebben blijkt zo'n Romulaan weinig energie te hebben, slecht te versnellen en niet achteruit te kunnen schieten....[/glow] Je zal wel gelijk hebben maar ik vind wel dat we het in de gaten moeten houden. Niet dat ik vind dat de schepen of de regels moeten worden aangepast. zat eerder te denken aan een systeem waarbij je 2 spellen achter elkaar met hetzelfde ras kan spelen of zo. Weet niet of dat werkbaar is.
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 11, 2008 15:49:08 GMT 1
[glow=red,2,600]De winstpercentages zijn relatief. In deze percentages zijn de eerste twee korte spellen meegenomen en ook werden de eerste zes spellen zonder sterbases gespeeld. Misschien geeft dit een wat beter beeld: 2007: FE 36%; KL 36%; RO 14%; KZ 14% 2008: FE 13%; KL 13%; RO 38%; KZ 38% (tot heden) Het zal voornamelijk een gevoelskwestie zijn, velen wanen zich veilig achter een verhuller. Maar als ze eenmaal geschoten hebben blijkt zo'n Romulaan weinig energie te hebben, slecht te versnellen en niet achteruit te kunnen schieten....[/glow] Je zal wel gelijk hebben maar ik vind wel dat we het in de gaten moeten houden. Niet dat ik vind dat de schepen of de regels moeten worden aangepast. zat eerder te denken aan een systeem waarbij je 2 spellen achter elkaar met hetzelfde ras kan spelen of zo. Weet niet of dat werkbaar is. [glow=red,2,600]Als statisticus heb ik een overzicht van wie welk spel met welk ras vloog. Ik heb het even gecontroleerd, maar er zijn geen mensen die stelselmatig met Romulanen of welk ras dan ook blijven vliegen....[/glow]
|
|
Kikoman
Member
Commander
|
Post by Kikoman on Aug 11, 2008 16:04:09 GMT 1
Ik zie Eddie en Daryl wel heel vaak in Kzintis vliegen hoor....
|
|
mordante
Member
Kapitein
Be carfull son I don't think the safety is on.
|
Post by mordante on Aug 11, 2008 16:09:01 GMT 1
Je zal wel gelijk hebben maar ik vind wel dat we het in de gaten moeten houden. Niet dat ik vind dat de schepen of de regels moeten worden aangepast. zat eerder te denken aan een systeem waarbij je 2 spellen achter elkaar met hetzelfde ras kan spelen of zo. Weet niet of dat werkbaar is. [glow=red,2,600]Als statisticus heb ik een overzicht van wie welk spel met welk ras vloog. Ik heb het even gecontroleerd, maar er zijn geen mensen die stelselmatig met Romulanen of welk ras dan ook blijven vliegen....[/glow] Statistiek is toch de wetenschap van het manipuleren van getallen net zolang totdat ze zeggen wat jij wilt
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Aug 11, 2008 16:12:38 GMT 1
[glow=red,2,600]Als statisticus heb ik een overzicht van wie welk spel met welk ras vloog. Ik heb het even gecontroleerd, maar er zijn geen mensen die stelselmatig met Romulanen of welk ras dan ook blijven vliegen....[/glow] Statistiek is toch de wetenschap van het manipuleren van getallen net zolang totdat ze zeggen wat jij wilt [glow=red,2,600]Jij snapt het....[/glow]
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Aug 11, 2008 17:13:25 GMT 1
In spel 147 waren de rommies als eerste besproken, en werd er gewacht op 3 andere spelers. zie dat hetzelfde gebeurt bij spel 148. Vraag mij af waardoor dat komt. Zelden komt het voor dat de Kzinti als eerste worden gekozen. Zou dat wat te maken kunnen hebben met de desbetreffende win percentages. Meestal kies ik van tevoren waar ik het liefst mee wil spelen. Ik kijk naar waar ik op dat moment zin in heb en wat ik onlangs gespeeld heb (variatie is belangrijk), al speelt het behalen van een Platina Komeet natuurlijk ook mee. Van mijn zeven deelnames heb ik drie maal Kzinti gekozen. Echter, ik vrees ook dat Kzinti vooral onder fijnproevers gewaardeerd worden. Romulanen zijn vaak snel vergeven... Gelukkig zijn er genoeg fijnproevers om altijd de rangen van de Kzinti/Federatie (traditioneel de ondergeschoven kindjes bij de voorkeuren) te vullen. Er zijn helaas officieren die ik (nog) nooit in Kzinti gezien heb - hen zou ik willen verzoeken om dat alsnog te proberen, want het is een schitterend ras om mee te vliegen en het meest uitdagende van allemaal. Voor mezelf heb ik nog steeds het idee dat een zege met Kzinti nèt iets meer waard is dan met de andere rassen. Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 11, 2008 18:46:49 GMT 1
Statistiek is toch de wetenschap van het manipuleren van getallen net zolang totdat ze zeggen wat jij wilt Het is zelfs erger! Benjamin Disraeli (en niet zoals velen menen: Mark Twain) heeft ooit eens gezegd: There are three kind of lies: lies, damned lies and statistics! Vroeger had ik zelfs een zeer humoristische boek over statistiek: How to lie with Statistics. Helaas heb ik het blijkbaar permanent uitgeleend onder toen nog mijn zeer grote studenten/vriendenkring.....
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Aug 11, 2008 22:08:49 GMT 1
Volgens mijn statistieken ben ik een véél beter speler dan Megabyte, ook al spreken rang en rating dit enigzins tegen...
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Aug 12, 2008 6:26:59 GMT 1
Statistiek is toch de wetenschap van het manipuleren van getallen net zolang totdat ze zeggen wat jij wilt Het is zelfs erger! Benjamin Disraeli (en niet zoals velen menen: Mark Twain) heeft ooit eens gezegd: There are three kind of lies: lies, damned lies and statistics! Vroeger had ik zelfs een zeer humoristische boek over statistiek: How to lie with Statistics. Helaas heb ik het blijkbaar permanent uitgeleend onder toen nog mijn zeer grote studenten/vriendenkring..... Je bedoelt vast dit werk: en.wikipedia.org/wiki/How_to_Lie_with_Statistics. Ziet er leuk uit! Groeten, Cleaver
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Aug 12, 2008 9:50:59 GMT 1
Je zal wel gelijk hebben maar ik vind wel dat we het in de gaten moeten houden. Niet dat ik vind dat de schepen of de regels moeten worden aangepast. zat eerder te denken aan een systeem waarbij je 2 spellen achter elkaar met hetzelfde ras kan spelen of zo. Weet niet of dat werkbaar is. Dat kan ook wel, niemand verplicht je te spelen met een ander ras dan wat je daarvoor gespeeld hebt. Echter kan het wel zijn dat je dan wat langer moet wachten.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Aug 12, 2008 10:20:32 GMT 1
Bij deze beaam ik dat, al denk ik niet dat Megabyte daar van onder de indruk raakt. Groeten, Cleaver Momenteel zeker niet. Al een jaar GA en in de verste verte nog steeds geen concurrentie voor die titel. En al twee spellen weet ik deze titel te prolongeren/houden. Dus terecht als ik zeg: Wie doet mij wat, niemand toch?
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Aug 12, 2008 10:23:24 GMT 1
Mijn bovenbeste Mega! Als dat een uitnodiging is voor een duel, dan neem ik dat zonder blikken of blozen aan. Echter ik wil eerst even wachten tot ik kapitein ben of er moet een uitzondering gemaakt worden . Als jij de Havikken wilt, wil ik graag de D7-slagkruisers onder mijn hoede. Lord En toen was het stil....is dit soms de beruchte Mega-stilte voor de storm? Zijn zijn grijze celletjes nu al bezig met het uitwerken van een verwoestende strafcampagne...Wow...i'm stirred! Mommie! st... Niet voor Mega bedoeld: not! maar dat hoeft Mega niet te weten...st... Vriend Lord, Na 141 doe ik niet meer aan afgesproken duels. Want ook al verpletter ik een team in twee beurten, aan het eind ga ik toch zonder promotie en onderscheidingen naar huis. Dat wil niet zeggen dat ik geen confrontatie met jou wil, integendeel. Het zal alleen een regulier spel worden waarin ik niet ga afspreken dat ik jou het eerste op zal zoeken. Ik zie je inschrijving t.z.t. wel verschijnen
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Aug 12, 2008 11:29:03 GMT 1
Na 141 doe ik niet meer aan afgesproken duels. Want ook al verpletter ik een team in twee beurten, aan het eind ga ik toch zonder promotie en onderscheidingen naar huis. Dat wil niet zeggen dat ik geen confrontatie met jou wil, integendeel. Het zal alleen een regulier spel worden waarin ik niet ga afspreken dat ik jou het eerste op zal zoeken. Ik zie je inschrijving t.z.t. wel verschijnen Ik zou bovenstaande uitleg ook Freudiaans kunnen interpreteren dat je geen uitdaging meer hebt (geen promo/onderscheidingen) binnen SO....je zou ook kunnen overwegen om vrijwillig afstand te doen van je rang en weer als bijv. commander te starten. Natuurlijk met een onderscheiding dat aanduidt dat jouw(onverslagen) Galaktisch admiraalsterren-status aanduidt. Of dat je een schip minder krijgt, dus met drie schepen de strijd aangaat? Tenslotte is een regulier leger ook niet eerlijk verdeeld...Zomaar wat ideetjes om jouw personage wat meer spanning te geven. Ik zal alvast gaan brainstormen over passende namen.... Lord
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Aug 13, 2008 8:18:06 GMT 1
Na 141 doe ik niet meer aan afgesproken duels. Want ook al verpletter ik een team in twee beurten, aan het eind ga ik toch zonder promotie en onderscheidingen naar huis. Dat wil niet zeggen dat ik geen confrontatie met jou wil, integendeel. Het zal alleen een regulier spel worden waarin ik niet ga afspreken dat ik jou het eerste op zal zoeken. Ik zie je inschrijving t.z.t. wel verschijnen Ik zou bovenstaande uitleg ook Freudiaans kunnen interpreteren dat je geen uitdaging meer hebt (geen promo/onderscheidingen) binnen SO....je zou ook kunnen overwegen om vrijwillig afstand te doen van je rang en weer als bijv. commander te starten. Natuurlijk met een onderscheiding dat aanduidt dat jouw(onverslagen) Galaktisch admiraalsterren-status aanduidt. Of dat je een schip minder krijgt, dus met drie schepen de strijd aangaat? Tenslotte is een regulier leger ook niet eerlijk verdeeld...Zomaar wat ideetjes om jouw personage wat meer spanning te geven. Ik zal alvast gaan brainstormen over passende namen.... Lord Dit vind ik echt een geweldig idee, heer van de stinkelfjes. Eigenlijk is een GA niet voor niets GA en zou dus voldoende moeten hebben aan 3 schepen. Misschien dat we eens een polletje moeten openen?
|
|