Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 14:24:15 GMT 1
[glow=blue,2,600]Ik heb voor jullie de volgende vraagstelling, gewoon uit nieuwsgierigheid:
Als je één vraag mocht stellen aan de Game Master bij het begin van het spel (beurt 0) OVER dat spel, wat zou dat dan zijn?
Ik ben benieuwd...
Groet, Megabyte[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 15, 2009 14:36:01 GMT 1
[glow=blue,2,600]Ik heb voor jullie de volgende vraagstelling, gewoon uit nieuwsgierigheid: Als je één vraag mocht stellen aan de Game Master bij het begin van het spel (beurt 0) OVER dat spel, wat zou dat dan zijn?Ik ben benieuwd... Groet, Megabyte[/glow] [glow=red,2,600]Há da's een open deur natuurlijk,... de locatie, koers en rotatiesnelheid van alle sterbases....[/glow]
|
|
|
Post by Immelmann on Dec 15, 2009 15:09:21 GMT 1
Als ik niet-romulan ben: In welk kwadrant zitten de Romulanen. Als ik wel romulan ben: In welk kwadrant zitten de Klingons.
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Dec 15, 2009 19:57:36 GMT 1
Ik zou eigenlijk twee zaken willen weten: -welk ras zit in welk kwadrant? -wie zijn mijn tegenstanders Voor de rest is er in beurt 0 weinig dat meer bepalend is dan bovenstaande vragen. EDIT: als ik één vraag kon stellen, zou het de eerste zijn! Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Dec 15, 2009 20:17:14 GMT 1
Je mag maar één vraag stellen, dan wordt het de volgende: -Wie zit in welk kwadrant met welk ras?
Je zou ook kunnen vragen naar de doelscore, maar dan is de verrassing snel af.....
Lord
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 15, 2009 20:30:05 GMT 1
[glow=blue,2,600]Ik denk, als ik mag kiezen, dat ik toch de doelscore zou willen weten.
Ik ben een planner, en met een bekende doelscore gaat er een nieuwe dimensie voor me open.[/glow]
|
|
mordante
Member
Kapitein
Be carfull son I don't think the safety is on.
|
Post by mordante on Dec 15, 2009 22:28:15 GMT 1
Als ik niet-romulan ben: In welk kwadrant zitten de Romulanen. Als ik wel romulan ben: In welk kwadrant zitten de Klingons. Dit denk ik.
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 15, 2009 22:58:46 GMT 1
[glow=red,2,600]Eigenlijk komen de meeste vragen op hetzelfde neer als op het verzoek van Skywise om twee extra raketten voor de Kzinti Defender. Extra informatie die de spanning en onvoorspelbaarheid verminderen en zo het spel uit balans brengen. Zo zal de kennis van welk ras zich waar bevindt de verrassing van de objekten afhalen, Romulanen zullen nog vaker te maken krijgen met EBS. Bepaalde spelers zullen gemeden worden en andere zullen bezoek van veel tegenstanders krijgen. De lol gaat ervan af om op het forum te informatie van tegenstander at te troggelen. De vraag van Lord 11 "Wie zit in welk kwadrant met welk ras?" geeft de meeste tactisch toegevoegde waarde aan het begin van het spel, maar ik denk niet dat we er met z'n allen vrolijker van worden....[/glow]
|
|
Daryl
Member
Admiraal
|
Post by Daryl on Dec 15, 2009 23:44:19 GMT 1
Gaan onze tegenstanders nu niet huilen, zouden Eddie en Daryl vragen....
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Dec 16, 2009 0:49:35 GMT 1
[glow=blue,2,600]Ik denk, als ik mag kiezen, dat ik toch de doelscore zou willen weten. Ik ben een planner, en met een bekende doelscore gaat er een nieuwe dimensie voor me open.[/glow] Ik zal je een eind op weg helpen .... De doelscore weet je ... die ligt tussen de 750 en 950 Als dat geen nieuwe dimensie is
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Dec 16, 2009 0:55:37 GMT 1
[glow=blue,2,600]Ik heb voor jullie de volgende vraagstelling, gewoon uit nieuwsgierigheid: Als je één vraag mocht stellen aan de Game Master bij het begin van het spel (beurt 0) OVER dat spel, wat zou dat dan zijn?Ik ben benieuwd... Groet, Megabyte[/glow] Hmm ... interessante vraagstelling Liefst zou ik zoveel mogelijk willen weten, van de andere kant is het ontdekken van waar je tegenstanders zijn, wie je tegenstanders zijn en in het geval van DV waar de sterbases zich begeven juist een element van dit spel wat het leuk maakt. Je begint met niets (nou ja, een vloot, ergens losgelaten in eigen kwadrant, koers naar het middelpunt met snelheid 10) en daar mag je het mee doen. Misschien dat iemand nog enkele Mossad tactieken heeft om zoveel mogelijk info te vergaren bij aanvang
|
|
donald23
Member
Kapitein
Never try to outstubborn a cat.
|
Post by donald23 on Dec 16, 2009 8:07:12 GMT 1
Ik ben het eens met wat hier al eerder gezegd is. Bijna alles wil ik in beurt 0 vragen, en doe dat ook meestal. Maar dan wel op het forum! En ik vind het juist een onderdeel van de lol van dit spel, het uitvissen wie er tegen je speelt (al dan niet aan de hand van de scheepsnamen) en wat er allemaal gaande is. Misschien ook omdat ik er nog niet dicht genoeg bij ben gekomen, maar die doelscore interesseert me niet zoveel. Gewoon knallen totdat de GM zegt dat iemand er overheen zit Ik denk dat een vraag die ik aan de GM zou stellen zou zijn welk ras in welk kwadrant zit. Hoewel dat toch 1 van de dingen is die leuk is om van je tegenstanders te horen. Daarbij zouden de Romulanen wel eens heeeeel veeeeel EBS kunnen krijgen op die manier, wat anderen ook al aanhaalden.
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Dec 16, 2009 8:25:26 GMT 1
[glow=red,2,600] De vraag van Lord 11 "Wie zit in welk kwadrant met welk ras?" geeft de meeste tactisch toegevoegde waarde aan het begin van het spel, maar ik denk niet dat we er met z'n allen vrolijker van worden....[/glow] Het zou een verboden vraag moeten zijn, maar het is ook een 'stel-dat-situatie'. Ik ben het eens met bovenstaande vertaling(en) dat een antwoord op een dergelijke vraag veel lol uit het spel c.q. forum haalt. De geheimzinnigheid in SO maakt immers deel uit van het spel en is het aan de betreffende speler hoe het met zijn loslippigheid zit. Maar zoals Megabyte stelt: het is puur uit nieuwsgierigheid. En als iemand die niet nieuwsgierig is, maar wel graag alles wil weten, zou dit de vraag zijn die ik zou willen stellen (maar met de grootste moeite niet zou doen). Lord
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Dec 16, 2009 9:00:19 GMT 1
[glow=blue,2,600]De vraag is ook niet of dit de verrassing uit het spel haalt, de vraag is gewoon: als je één ding mocht vragen, wat zou dat dan zijn? Als je denkt dat het antwoord op je vraag het verrassingselement uit het spel haalt, dan zal jouw antwoord op deze vraag luiden: Ik wil niets weten. Ik stelde deze vraag niet om een discussie op gang te brengen of het nou wel of niet iets toevoegd aan het spel, het is gewoon een vraag. Een vraag wat je zou vragen als je iets mocht vragen bij beurt 0. En dan ook nog één vraag, niet een vraag bestaande uit meerdere vragen zoals: welk ras in welk kwadrant. Nee, je vraag zouden luiden: waar zitten de RO/FE/KL/KZ*. In mijn opinie zijn dit de meest voorkomende vragen: - Waar zitten de Rommies - Wat is de (exacte) doelscore (@ wijsneus Toet) - Zit ... ** in het spel Zie, je kunt bij beurt 0 aan de GM vragen wat je wilt, hij zal toch niet antwoorden natuurlijk. En om even terug te komen op de vraag die ik zou stellen aan de GM, de exacte (@ Toetie) doelscore, en waarom ik die zou willen weten het volgende: ik zou dan zorgen dat ik een paar punten voor die score eindig in een gewoon gevecht en daarna koers ik naar een SB die ik over drie schilden in één keer opblaas om zo een monsterscore te halen.[/glow] [glow=blue,2,600]In ieder geval vind ik dit een erg leuke thread worden. Groet, Megabyte *= slechts 1 optie omcirkelen. ** = vul hier de naam van uw favoriete speler/ tegenstander in.[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Dec 16, 2009 10:02:48 GMT 1
[glow=red,2,600]Oké Megabyte dan krijg je van mij ook een serieus antwoord op je vraag (de sterbases-vraag was natuurlijk onzin, heel wat spelers wisselen coördinaten van sterbasis vrijwillig uit). Mijn vraag zou zijn: Wat is de naam van het schip met de hoogste rang in deze sector? Kijk,... dáár kan ik tenminste wat mee! [/glow]
|
|