Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Sept 9, 2008 7:05:39 GMT 1
Beste spelers, Een andere discussie op dit forum wekte mijn interesse naar de pseudoniemen die jullie in Sterren Oorlog gebruiken. Waarom heb je die naam gekozen en waar kwam de inspiratie vandaan? Van sommigen weet ik het, maar het is wel leuk als iedereen hier zijn verhaaltje doet. Het mijne nogmaals, rechtstreeks gekopieerd uit een ander draadje: `"Cleaver" is zelf bedacht, al zag ik zojuist op Google dat er meer dan 5 miljoen treffers op kwamen (hé, dat lukt me in SO nou nooooit! ) die uiteenlopen van diverse Engelse of Amerikaanse personen waaronder voormalig Zwarte Panters-lid Eldridge Cleaver tot de fictionele foute man Daniel Cleaver uit de Bridget Jones-films... Ik heb de naam onafhankelijk van Zwarte Panters of romantische komedies bedacht toen ik de Amiga-conversie van Wing Commander (het origineel) in handen kreeg. Dat zal waarschijnlijk rond 1993 geweest zijn. Ik moest een pseudoniem bedenken voor mijn piloot wat stoer was, kracht en kunde uitstraalde, maar tevens kort was en lekker in de mond lag. In die tijd deed ik meer met D&D dan nu en vermoedelijk is de inspiratie gekomen uit het taalgebruik van D&D waar tegenwoordig de term "Cleave" nog een feat is die door vele vechters gebruikt wordt.´ En jullie verhaal? [edit: mijn duizendste bericht hier? Ach wat een mooi onderwerp om zo´n jubileum te vieren! ] Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Sept 9, 2008 7:30:22 GMT 1
Graag geef ik hier gehoor aan! Voor ik met Sterrenoorlog begon, las ik gewoon heel veel. Dat moest sowieso voor mijn literatuurlijst voor de Mavo en Havo. Maar ik vond het ook heel leuk. In die tijd was ik ook helemaal in de ban van H.G. Wells (en John Wyndham etc). Dus zocht ik mijn pseudoniem in die hoek. Nu heeft H.G.Wells een mooi verhaal geschreven: The Story of the Late Mr. Elvesham. en.wikisource.org/wiki/The_Story_of_the_Late_Mr._Elvesham. Alleen vond ik Mr. Elvesham minder machtig klinken....dus werd het Lord of Elvesham. Grtz, Lord
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Sept 9, 2008 9:18:44 GMT 1
Ook mijn antwoord gekopieerd... De naam Malurax heb ik helemaal zelf verzonnen. Ik speel regelmatig D&D (ja, elfen zijn ook bij mij favoriet... ) en ben dan ook regelmatig DM. Dan moet je zo nu en dan namen verzinnen wat vaak op niets uitdraait. Malurax is een van mijn betere "creaties," al zeg ik het zelf...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 9, 2008 9:52:06 GMT 1
Ik heb deze naam aangemeten gekregen op de MEAO. Toen men vernam dat ik nogal eens bezig was met computers noemden een paar klasgenoten mij Megabyte. Eigenlijk noemden ze mij J.K. Megabyte en waar die J.K. voor staan is een goed bewaard geheim (geloof ik). Niet zoveel later heb ik die J.K. achterwege gelaten. Ik denk dat Megabyte op Google nog meer hits doet dan Cleaver ... (En in SO ook)
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Sept 9, 2008 11:11:12 GMT 1
[glow=red,2,600]Al in de Commodore 64 tijd koos ik Anakin als pseudoniem voor het spelen van spellen, voornamelijk vanwege mijn "lichte" affectie voor Star Wars. De naam Anakin kwam niet voor in de film Episode VI (Return of th Jedi) maar stond wél op de aftiteling. Zodoende een toen nog redelijk onbekende naam uit Star Wars. Met de komst van Episodes I, II en III is aan die bekendheid wel het één en ander veranderd natuurlijk.
Bij mijn herintrede in Sterren Oorlog en daarmee het verlies van mijn oude rang als Admiraal vond ik ook een wijziging van pseudoniem passen,... en welk pseudoniem past dan beter dan Darth Vader....[/glow]
|
|
Kikoman
Member
Commander
|
Post by Kikoman on Sept 9, 2008 11:13:04 GMT 1
Sojasaus was t eerste wat in mn buurt stond toen ik met Eddie t over een sterrenoorlog naam had...
Vandaar Kikoman..
en er zijn natuurlijk een boel toffe filmpjes van de Kikoheld te vinden op Youtube...
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Sept 9, 2008 11:15:15 GMT 1
Ik denk dat Megabyte op Google nog meer hits doet dan Cleaver ... (En in SO ook) [glow=red,2,600]Cleaver: 5.260.000 hits Megabyte: 7.600.000 hits Darth Vader: 10.700.000 hits Ik geloof het wel met die hits....[/glow]
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Sept 9, 2008 11:17:36 GMT 1
Ik heb deze naam aangemeten gekregen op de MEAO. Toen men vernam dat ik nogal eens bezig was met computers noemden een paar klasgenoten mij Megabyte. Eigenlijk noemden ze mij J.K. Megabyte en waar die J.K. voor staan is een goed bewaard geheim (geloof ik). Niet zoveel later heb ik die J.K. achterwege gelaten. Ik denk dat Megabyte op Google nog meer hits doet dan Cleaver ... (En in SO ook) [glow=red,2,600]En dan nog: Megabyte: 7.600.000 hits Gigabyte: 75.400.000 hits Megabyte is duidelijk achterhaald....[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 9, 2008 15:34:29 GMT 1
Ik heb deze naam aangemeten gekregen op de MEAO. Toen men vernam dat ik nogal eens bezig was met computers noemden een paar klasgenoten mij Megabyte. Eigenlijk noemden ze mij J.K. Megabyte en waar die J.K. voor staan is een goed bewaard geheim (geloof ik). Niet zoveel later heb ik die J.K. achterwege gelaten. Ik denk dat Megabyte op Google nog meer hits doet dan Cleaver ... (En in SO ook) [glow=red,2,600]En dan nog: Megabyte: 7.600.000 hits Gigabyte: 75.400.000 hits Megabyte is duidelijk achterhaald....[/glow] Nerd Vader...
|
|
The Hitman
Member
Groot Admiraal
...huilen is voor jou te laat...
|
Post by The Hitman on Sept 9, 2008 19:02:29 GMT 1
De naam "Hitman" of, zoals het op zichzelf staand geschreven dient te worden, "The Hitman" heeft op zich niks te maken met het inmiddels beroemde spel.
Rond 1990 gebruikte ik het pseudoniem sporadisch in computerspellen en dergelijke. Een paar jaar later was ik er helemaal ingegroeid en gebruikte ik het ook op diverse BBS-en. Toen ik mijn eerste treden deed in SO heb ik uiteindelijk ook daar onder deze naam geopereerd, al was het maar 3 x 1 spel met 1 schip.
De naam was voor mij een perfecte weergave van waar ik bij diverse spellen en SO voor sta. Een koele killer, onopvallend, vasthoudend, eerlijk en recht toe recht aan. De opdracht uitvoeren ten koste van alles tot het bittere einde en zonder te kijken naar de gevolgen of risico's voor mezelf.
Later is er een complete serie met spellen uitgebracht onder deze naam en zelfs een film. Voor de liefhebbers, het aantal hits is ruim 31.000.000 (voor de liefhebbers.
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Sept 9, 2008 19:47:44 GMT 1
Euh, Darth.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kwam de naam Anakin wel degelijk voor in episode VI. Als Luke zich op de maan van Endor overgeeft, wordt hij afgeleverd bij Darth Vader, waarna hij in hun gesprek aangeeft dat hij de waarheid geaccepteerd heeft dat Darth Vader ooit Anakin Skywalker was...
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on Sept 9, 2008 21:20:52 GMT 1
Eigenlijk noemden ze mij J.K. Megabyte en waar die J.K. voor staan is een goed bewaard geheim (geloof ik). Niet meer, Joep Kees.
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Sept 9, 2008 22:05:56 GMT 1
"Hasenfratz" heb ik gekozen voor Sterrenoorlog in +/- '86. Zoals nu nog steeds heb ik de voorkeur om "bad" guy te spelen, vandaar dat ik vooral vroeger een tikkeltje dweepte met WW2 Duitse generaals enz. Om me echter niet te laten verdenken van donkere extreme trekjes wou ik een krachtige duits-klinkende naam met belachelijke inhoud. Ook mocht om het onderscheid te maken tussen mijn fictieve karakter en ikke zelf het bij voorkeur geen bestaande familienaam of echte naam zijn. Achteraf is echter gebleken dat er effectief mensen zijn die als familienaam Hasenfratz hebben, ook is er ergens een ruïne die deze naam draagt. Tja, nu ben ik er zo mee vergroeid dat ik er wellicht toch lekker nooit meer afstand van doe
|
|
mordante
Member
Kapitein
Be carfull son I don't think the safety is on.
|
Post by mordante on Sept 10, 2008 7:33:34 GMT 1
Mordante is een naam uit de beste RPG die ik ken Talislanta. In dat spel is het een tovenaar/magier uit vervlogen tijden. Het was geen vriendelijke vent. Mijn Talislanta boeken zijn ingepakt ivm met een geplande verhuising. In Talislanta komen geen dwergen/elven en mensen voor. Al zijn er wel rassen die er wat op lijken.
Op dit moment speel ik wel AD&D 1st edition. Is volgens onze DM de beste editie.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 10, 2008 9:02:47 GMT 1
Eigenlijk noemden ze mij J.K. Megabyte en waar die J.K. voor staan is een goed bewaard geheim (geloof ik). Niet meer, Joep Kees. Whehehe, nee hoor. Dat heb IK er toen van gemaakt, maar dat is niet de werkelijke betekenis...
|
|