Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Sept 4, 2008 18:41:31 GMT 1
Beste spelers.
Ik had een vraag omtrent doelscores, namelijk is het de bedoeling deze te overschrijden of hoeft men deze slechts te evenaren? Dat is een subtiel verschil al zal het in de praktijk zelden of nooit voorkomen. In SO 109, 136 en 137 kwam het erg dichtbij.
Is het in de FA-tijd ooit voorgekomen dat een doelscore wel geevenaard werd maar niet overschreden?
Dan nog een vraag betreffende schepen, namelijk wat gebeurt er wanneer twee (tot vier, in theorie mogelijk natuurlijk) schepen van verschillende teams met dezelfde hoogste individuele score eindigen? Worden die dan tegen elkaar weggestreept en naar het volgende schip gekeken of worden ze allemaal beloond met een promotie/Zilveren Maan waar van toepassing?
Groeten,
Cleaver
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 4, 2008 19:16:30 GMT 1
1) De doelscore moet worden behaald of overschreden. Dus is de doelscore 889, dan eindigd het spel zodra een team 889 of meer punten heeft.
2) Dit is nog nooit voorgekomen, maar het lijkt me dat allebei de spelers er een promotie aan overhouden. Lijkt mij dan ook dat de team winnaar een ZM krijgt, want in feite ben je nog steeds de hoogst scorende die deel uitmaakt van het winnende team, ook al heeft iemand anders in het spel ook deze score. Op de olympische spelen krijgen winaars met gelijke tijden ook allebei goud.
Groet, Megabyte
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Sept 5, 2008 6:27:58 GMT 1
1) De doelscore moet worden behaald of overschreden. Dus is de doelscore 889, dan eindigd het spel zodra een team 889 of meer punten heeft. 2) Dit is nog nooit voorgekomen, maar het lijkt me dat allebei de spelers er een promotie aan overhouden. Lijkt mij dan ook dat de team winnaar een ZM krijgt, want in feite ben je nog steeds de hoogst scorende die deel uitmaakt van het winnende team, ook al heeft iemand anders in het spel ook deze score. Op de olympische spelen krijgen winaars met gelijke tijden ook allebei goud. Groet, Megabyte Dank je wel Megabyte! Ik ben het in beide gevallen roerend met je eens. Het viel me op dat in de belevingswereld van de spelers het "halen" (evenaren) van de doelscore voorop stond, terwijl in de einduitdraaien en handleiding meestal van overschrijden werd gesproken. De einduitslag van 137 formuleert het wel zo dat een evenaring toereikend is. Nu is het tenminste duidelijk. Wat betreft gelijke scores, in 135 had het kunnen voorkomen wanneer ik andere Federale doelen had gekozen. Ik heb het er toentertijd al even met Skywise over gehad en zijn mening was ook dat beide schepen dan gehonoreerd zouden moeten worden. In theorie kunnen er dus stapels spelers promoveren in een spel, al zal het in de praktijk een rariteit zijn. Groeten en bedankt, Cleaver
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 5, 2008 18:59:24 GMT 1
No problem!
Mooi dat dit eens aan de orde komt. Had er zelf nog nooit zo bij nagedacht.
Groet, Mega
|
|