Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 27, 2007 14:11:59 GMT 1
Beste spelers, Toetanchamon had het er al eens over: een All-Federation Tournament. Het lijkt ons (de GMs) leuk om een Tournament te organiseren waarbij iedereen Federatie speelt. Afhankelijk van het aantal spelers (minimaal 8) starten wij 2 of meer spellen op waarbij de beste twee (de winnaar en opvolger) doorgaan naar de finale. De winnaar hiervan mag zich Tournament Winaar noemen voor de rest van zijn Sterren Oorlog Carriere en we zijn nog even aan het brainstormen voor een prijsje of ondescheiding. En om het eerlijk te houden geldt er de regel dat Sterbases NIET aangevallen mogen worden!Het liefst zien wij dan één ras per speler, maar het is even afhankelijk van het aantal inschrijvingen (als er uberhaupt animo voor is) hoe we dit gaan doen. Wie lijkt dit wat? Laat het me weten! Ikzelf heb er wel zin in. Overigens zou een All-Klingon spel ook mogelijk zijn. Wat echter niet mogelijk is, is een All-Kzinti spel vanwege de hoeveelheid raketten die de lucht ingeslingerd kunnen worden. En een All-Romulan spel lijkt me vrij zinloos, maar ook hier hetzelfde verhaal als met de Kzinti... Nieuwsgierig naar jullie reacties, Megabyte
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 27, 2007 15:21:10 GMT 1
Beste spelers, Toetanchamon had het er al eens over: een All-Federation Tournament. Het lijkt ons (de GMs) leuk om een Tournament te organiseren waarbij iedereen Federatie speelt. Afhankelijk van het aantal spelers (minimaal 8) starten wij 2 of meer spellen op waarbij de beste twee (de winnaar en opvolger) doorgaan naar de finale. De winnaar hiervan mag zich Tournament Winaar noemen voor de rest van zijn Sterren Oorlog Carriere en we zijn nog even aan het brainstormen voor een prijsje of ondescheiding. En om het eerlijk te houden geldt er de regel dat Sterbases NIET aangevallen mogen worden!Het liefst zien wij dan één ras per speler, maar het is even afhankelijk van het aantal inschrijvingen (als er uberhaupt animo voor is) hoe we dit gaan doen. Wie lijkt dit wat? Laat het me weten! Ikzelf heb er wel zin in. Overigens zou een All-Klingon spel ook mogelijk zijn. Wat echter niet mogelijk is, is een All-Kzinti spel vanwege de hoeveelheid raketten die de lucht ingeslingerd kunnen worden. En een All-Romulan spel lijkt me vrij zinloos, maar ook hier hetzelfde verhaal als met de Kzinti... Nieuwsgierig naar jullie reacties, Megabyte Heer Byte, Ik ben absoluut voor, want allerlei zaken die een spel speciaal maken verhogen de beleving en de betrokkenheid van spelers. Zo´n toernooi duurt dus minimaal 2 spellen lang, namelijk twee gelijktijdige voorrondes en daarna een finaleronde. Aangezien all-Fed spellen best wel eens lang kunnen duren, spreken we hier wel van een toernooi dat zomaar anderhalf jaar kan gaan duren. Ik wil wel, maar we moeten er wel zeker van zijn dat de deelnemers daadwerkelijk de toewijding hebben om zo lang door te gaan. Dan heb ik nog wat praktische vragen: -de bovenste twee spelers per spel gaan door naar de finaleronde, maar wat nou als een spel bijvoorbeeld maar één overlevende speler produceert? Mag de nummer twee met 4 wrakken door naar de finale? -hoe staat het met ratings, promoties en onderscheidingen? Op dit moment neig ik ernaar om het toernooi buiten de ratings etc. om te laten gaan, zolang er natuurlijk wel een oorkonde en een scheepsvracht eer aan verbonden zijn. Het lijkt me beter om dit toernooi gescheiden te houden. Dan heb ik nog een suggestie voor de eerlijkheid: laat alle deelnemers die aan het toernooi meedoen met dezelfde rang spelen, zodat alle factoren -namelijk scheepstype en sensoren- gelijk zijn. Volgens mij is dat technisch haalbaar. Tip: geef zo´n toernooi een titel, een periode (na afloop, bijvoorbeeld augustus 2007 t/m januari 2009) en een volgnummer op de oorkonde. Op deze manier kun je later meerdere edities van het toernooi draaien. Groeten, Cleaver
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on May 27, 2007 18:00:18 GMT 1
Goed idee! Ik zal zeker meedoen! Verder ben ik het met Cleaver eens dat het buiten de huidige ratings gehouden moet worden. Is het leuk als alleen de schepen waar je mee overleeft doorgaan naar de volgende ronde? Of gaat men dan te voorzichtig spelen, en gaat een spel echt 3 jaar duren.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 28, 2007 13:43:38 GMT 1
Beste Cleaver en Hrun, Bedankt voor het meedenken. Wat betreft de duur van de spellen: we zouden een maximale duur kunnen afspreken, b.v 13 beurten (een half jaar). Dat heeft volgens mij ook als voordeel dat mensen minder voorzichtig gaan spelen omdat ze MOETEN scoren binnen die tijd. Nog een optie is om de doelscore vast te stellen op 750 punten ipv een random aantal tussen de 750 en 950. Wat betreft de rangen: als we het zo afsrpeken als hierboven dan is het wat mij betreft okee om het niet mee te tellen voor promotie. Echter als men ervoor is het spel tot de doelscore te spelen dan ben ik wel voor promoties omdat ik denk dat mensen wel mee willen doen, maar misschien geen tijd hebben om nog een spel daarnaast te spelen, dus dat dit voor hen de enige kans op promotie is. In het uiterst zeldzame geval dat dit gebeurd ben ik ervoor om inderdaad het team met de op één na hoogste score toch door te laten gaan. Het zou theoretisch zelfs kunnen dat het team met de hoogste score vernietigd wordt en het enige overlevende team minder punten heeft. In dat geval is natuurlijk het team met de hoogste score door. Maar ik denk niet dat het zover zal komen. Wat betreft iedereen gelijk in rang: hier kan ik wel mee leven, doch dit is iets waarover we wat meer meningen moeten hebben. Dus ik hoor graag nog wat meer mensen (of moet ik weer eens een mailing de deur uit doen?) Groeten, M. Byte
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on May 28, 2007 13:47:23 GMT 1
Beste Megabyte, Bij deze mijn toezegging om deel te nemen aan het All-Federation Tournament! Het idee om Sterbases niet aan te vallen is mij prima, maar ik ga ervan uit dat reparaties er wel mogen plaatsvinden? Het voorstel van Cleaver om iedereen gelijke kansen te geven door bestaande rangen en ratings buiten beschouwing te laten juich ik ook absoluut toe. Dan even iets héél anders: Er is al eens geschreven om een fysieke zilveren maan, gouden zon en dergelijke te laten maken. Laat nou het toeval zijn dat ikzelf handel in edelmetalen (goud, zilver, palladium en platina) en misschien wel ergens een adresje kan opsnorren waar iets zou kunnen worden vervaardigd, echter ... het gebruik van goud en vooral platina is behoorlijk aan de prijs (24K goud ligt ongeveer rond de 18 euro per gram in baarvorm). Mocht er echt interesse in zijn, let me know Gegroet, Toetanchamon
|
|
WBKelso
Member
Admiraal
in de oneindigheid van het universum heeft alleen het onmogelijke kans om waar te zijn
|
Post by WBKelso on May 29, 2007 23:58:47 GMT 1
-bestaande rangen en promotie's lijkt mij, altijd uit toernooien houden. - bij meerdere ronden toernooi is een bekende, vaste doelscore wel zo handig.(ook ivm met tijd) -aantal wrakken niet relevant toch; teams die door gaan beginnen weer met hele vloot. -SB alleen voor reparatie's is prima idee. maarruh? ..... [glow=red,2,300]WAAR KAN IK ME INSCHRIJVEN!![/glow]
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 30, 2007 20:32:05 GMT 1
Ik zie wat je bedoelt. Beide systemen hebben zo hun merites. Bij 13 beurten weet je van tevoren wat er verwacht wordt. Bij een doelscore van 750 kan het nog steeds erg lang duren aangezien er geen SB's worden beschoten...750 punten betekent doorgaans dat je 6 wrakken moet produceren, dus dat is erg lastig als je in ogenschouw neemt dat er maximaal 12 doelen rondvliegen. Ik vrees gewoon dat zonder SB's het te lang gaat duren eer een team 750 punten vergaard heeft. Op dit moment zou ik voor de limiet van 13 beurten zonder doelscore kiezen. De tijdsfactor is inderdaad belangrijk. Ik stel voor dat we bij de inschrijvingen meteen vragen wat de voorkeur is van de spelers. Meerderheid telt, zou ik zeggen en bij gelijke stand bepaalt de spelleider het resultaat. Ik, Toetanchamon, Hrun en WBK willen meedoen zonder promoties, maar het is even afwachten wat de rest wil natuurlijk. En voor de duidelijkheid: er is dus consensus dat het aantal wrakken dat een team lijdt niet relevant is. Het gaat gewoon om de twee bovenste teams qua punten. Sterbases puur voor reparaties - uitstekend! Lijkt me leuk! Groeten, Cleaver
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Jun 7, 2007 12:16:18 GMT 1
Wie lijkt dit wat? Laat het me weten! Klinkt goed, zou ik zomaar in gaan trappen als het van de grond komt. Rob
|
|