Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Apr 16, 2008 20:15:59 GMT 1
hoi, Ik heb dit weekend iets gemaakt, voornamelijk voor mezelf, maar misschien vind iemand hier het ook wel vermakelijk. Het is wordt een "sterrenoorlog organizer". Omdat ik het voor mezelf maak werkt het eigenlijk alleen op Linux met Firefox 2.0. Maar wie weet doet hij het ook op windows onder firefox 2.0. De scheepjes rechtsboven kun je slepen, en ergens neerzetten. Als je met je muis op een scheepje staat kleurt de buitenkant rood, en kun je op "K" of "S" drukken om de koers en snelheid in te stellen. Eventueel kun je ook aan het pijltje gaan trekken, en kun je ook de koers en snelheid instellen, alleen moet dat dan een beetje met gevoel. Met de grote pijlen kun je het assenstelsen verplaatsen. Ooit komt er nog in dat je het kan saven, koersen in kan stellen, minimaal/maximaal zicht, sterbasis, en wat ik nog meer kan verzinnen, en als ik er zin in heb om het te delen met jullie. Nu de link waarop het zou moeten werken: sterrenoorlog.grondklont.nl/so.svgMocht iets het niet doen en je denkt dat het aan mij ligt, dan hoor ik het wel, kan ik kijken of ik het kan fixen. Nog met dank aan Eddie van wie ik de scheepjes hergebruikt heb.
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on Apr 16, 2008 23:04:03 GMT 1
RESPECT!
Dat SVG van jou.....
RESPECT!
En ziet er idd vertrouwd uit, qua scheepjes. Hoera! Hoe heb je em zo interactief gemaakt? AJAX achtig spul of zit dat in SVG?
/edit: Windows, Firefox: doet het, alleen K & S geven geen resultaat.
/edit2: ik heb in mijn PNG ding wel een autozoom functie zitten, naast de nebula op de achtergrond en de TomTom nacht-stand. Hebben? (http://so.driehuis.org)
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Apr 17, 2008 9:02:07 GMT 1
RESPECT! Dat SVG van jou..... RESPECT! En ziet er idd vertrouwd uit, qua scheepjes. Hoera! Hoe heb je em zo interactief gemaakt? AJAX achtig spul of zit dat in SVG? /edit: Windows, Firefox: doet het, alleen K & S geven geen resultaat. /edit2: ik heb in mijn PNG ding wel een autozoom functie zitten, naast de nebula op de achtergrond en de TomTom nacht-stand. Hebben? (http://so.driehuis.org) Tof he`, SVG. Maar SVG is niet veel meer dan een "tekentool", en dan hang ik aan bepaalde figuren wat javascript events. In die javascript kun je dan alle attributen van de figuren veranderen, en dan is het al bijna klaar. Wel vreemd dat de toetsen het niet doen. Dat is nog wel iets wat ik moet kunnen fixen. Zoomen met de scrollwheel zou ook wel gaaf zijn. Trouwens, de svg zelf is redelijk leesbaar, net als de javascript die erbij zit, dus mocht je willen weten hoe het allemaal werkt, be my guest.
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on Apr 17, 2008 9:26:06 GMT 1
Al gedaan!!!
Ik kende SVG alleen als iets dat Inkscape uitspuugt en wat KDE gebruikt voor zijn icoontjes... Die tekeningetjes van mij zijn ook allemaal SVG.
Ter refererentie: ik druk op K, er verschijnt een dialoog, daar tiep ik wat in, dat verandert alleen niets.
|
|
|
Post by SunTsu (the returned one) on Apr 17, 2008 10:22:36 GMT 1
Ziet er goed uit, en werkt ook nog op vuurvosje 2.0 onder ramen...
|
|