Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 21, 2015 20:48:04 GMT 1
Vrienden!
We zijn er el over uit! Ondanks dat de vriendin van Cleaver rond die tijd op knappen staat, gaan we de conventie toch houden op:
ZONDAG 5 JULI 2015!
Dit is de dag waarop de meeste mensen kunnen. De voorgestelde dagen in juni bleken helaas niet zo gunstig.
Dus zet dit alvast in je agenda en houdt die dag vrij! Meer details krijgen jullie zoals gewoonlijk over de mail.
Groet, Megabyte
|
|
|
Post by The Red Baron on May 22, 2015 10:51:46 GMT 1
Ik wens jullie veel plezier! Helaas kan ik nou net dat weekend niet ....
|
|
Lord Voll
Member
Commodore
Commander for life
|
Post by Lord Voll on Jun 5, 2015 11:38:30 GMT 1
De inschrijving heb ik zojuist verzonden. Eindelijk weer eens in Casa Eddie Butcher. Daar heb ik héle goeie herinneringen aan en is ook nog eens lekker in de buurt. Ik kijk er nu al naar uit! Groeten, Lord Voll
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Jun 8, 2015 12:01:02 GMT 1
Hier is maar één kreet van toepassing:
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lord
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Jun 17, 2015 9:04:58 GMT 1
Ik moet wel zeggen dat, ondanks dat de meesten hebben opgegeven 5 juli te kunnen, velen nog de boot afhouden of zelfs niet (meer) kunnen. Dat vind ik erg jammer.
Vanavond zet ik een lijst online met mensen die zich al hebben aangemeld.
Groet, Jenne
|
|
Lord Voll
Member
Commodore
Commander for life
|
Post by Lord Voll on Jun 25, 2015 21:44:53 GMT 1
Ik moet wel zeggen dat, ondanks dat de meesten hebben opgegeven 5 juli te kunnen, velen nog de boot afhouden of zelfs niet (meer) kunnen. Dat vind ik erg jammer. Vanavond zet ik een lijst online met mensen die zich al hebben aangemeld. Groet, Jenne Hallo, is die lijst met aanmeldingen nog niet klaar? Gaat de conventie nog wel door? Groeten, Stefan
|
|
|
Post by Mostly Harmless on Jun 26, 2015 6:39:00 GMT 1
ik ben een van de boosdoenders. het weekend is nog vrij in de agenda, maar er staan 2 activiteiten op de wachtlijst om ingepland te worden en omdat letterlijk alle weekenden sinds eind april(!) volgepland zijn/waren, heb ik mij nog niet definitief aangemeld. ik probeer alles om de conventie heen te plannen, maar ik ben niet de enige die daar over gaat.
hopelijk tot volgende week; ik heb er nl. wel heel veel zin in
arno (MH)
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Jun 27, 2015 9:01:46 GMT 1
ik ben een van de boosdoenders. het weekend is nog vrij in de agenda, maar er staan 2 activiteiten op de wachtlijst om ingepland te worden en omdat letterlijk alle weekenden sinds eind april(!) volgepland zijn/waren, heb ik mij nog niet definitief aangemeld. ik probeer alles om de conventie heen te plannen, maar ik ben niet de enige die daar over gaat. hopelijk tot volgende week; ik heb er nl. wel heel veel zin in arno (MH) Ik op dat je kunt, lijkt me leuk je eens te ontmoeten!
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Jun 27, 2015 9:02:34 GMT 1
Ik moet wel zeggen dat, ondanks dat de meesten hebben opgegeven 5 juli te kunnen, velen nog de boot afhouden of zelfs niet (meer) kunnen. Dat vind ik erg jammer. Vanavond zet ik een lijst online met mensen die zich al hebben aangemeld. Groet, Jenne Hallo, is die lijst met aanmeldingen nog niet klaar? Gaat de conventie nog wel door? Groeten, Stefan Ja hij gaat zowiezo door!
|
|
|
Post by Mostly Harmless on Jun 29, 2015 9:16:09 GMT 1
En ik ben erbij! Ga nu het formulier invullen. Sorry voor de hele late aanmelding
MH
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Jul 2, 2015 8:33:04 GMT 1
Geen probleem, je zult waarschijnlijk niet de laatste zijn. Cleaver beslist pas zaterdag
|
|
|
Post by Mostly Harmless on Jul 6, 2015 13:09:46 GMT 1
Nou, dat was een geslaagde conventie. Allereerst omdat ik nu eindelijk wat gezichten bij de spelersnamen kon plaatsen en zeker ook omdat de ontvangst zeer hartelijk was (dank je wel Eward). Ook leuk was te zien dat de hobbies en interesses van de heren flinke overlap tonen met die van mij; misschien niet zo verrassend, maar daarmee niet minder leuk!
Over het spel zelf heb ik ook niets te klagen. Het format was '8 katten in een grindbak' en samen met Hitman begonnen we aan dit avontuur.
HET BEGIN
Beurt 1 bestond logischerwijs uit het samenbrengen van onze schepen (Moederkoek en Vruchtwater), versnellen en we kozen om richting 0,0 te vliegen. Wij begonnen in kwadrant NW en na de eerste beurt zagen we de 2 Lords (Voll en oE) in kwadrant ZW en team Cleaver/Skywise NO (en dus lagen Eddie/Hasenfratz ZO; buiten ons scanbereik). Om niet tussen beide teams gemangeld te geraken, vlogen we ca. koers 90 richting Cleaver/Skywise. De afstand tussen ons en de Lords bleef gelukkig redelijk groot, maar helaas was de afstand tussen ons en Cleaver/Skywise ook niet heel veel kleiner geworden en zagen we ze nog steeds als objekten. Tactiek van de volgende beurt was een beetje naar boven kruipen en dan naar koers 135 te draaien, hopende dat zij westwaards zouden vliegen en op een afstandje 5-7 in ons voorschild zouden eindigen.
DE VERRASSING
We waren zeer content met de uitdraai van beurt 3, want de heren hadden besloten flink te versnellen en daardoor lagen hun schepen zelfs op afstand 2 (Paladin), respectievelijk 4 (Rogue) in ons voorschild en wij lagen in hun linkerflank. Dat beloofde vuurwerk! Nog even getwijfeld over schieten zonder schild, maar dat zou toch niet zo heel gunstig uitpakken en dus met het voorschild stevig versterkt vuurden we met 7 phasers op de Paladin en met de laatste phaser op de Rogue (om een overkill op de Paladin te vermijden in geval deze zonder schild zou schieten). Onze raketten werden netjes ontweken. Resultaat was dat de Paladin de facto uitgeschakeld was (snelheidslimiet 8) en aan onze zijde was moederkoek door 2 schilden heengeschoten en met 37 interne treffers waren we onze sensoren voor de helft kwijt en ook 2 schilden, maar de energiehuishouding was gelukkig redelijk op orde. In de daaropvolgende beurt hoopten we de Rogue aan te pakken en tegelijkertijd ons zo te positioneren om de Paladin uit zijn lijden te verlossen. Dat positioneren lukte prima, maar de Rogue vluchtte hard weg en onze treffers ketsten af op SV. Ondertussen kreeg Moederkoek toch nog wat extra interne treffers door een kapot schild heen. Energiehuishouding werd wat lastiger (11 generatoren), maar kon nog uit. Vervelender was dat er nog maar 2 werkende phasers over waren, maar de sensoren stonden inmiddels alweer op 70% te zoemen.
DE ONTKNOPING
Tja, deze beurt was redelijk voor zichzelf sprekend: We lagen ideaal om de Paladin tot wrak te schieten en de Rogue was gevlucht, dus daar hadden we geen last van. We namen aan dat de Rogue terug zou keren want anders konden ze geen punten meer scoren, en we probeerden onze schepen zo neer te leggen dat het ongehavende schip zo'n 10 AE dichter bij de Rogue uit zou komen dan ons aangeschoten schip zodat die nog een afstandstreffer kon plaatsen maar niet het risico liep om extra treffers te incasseren. Het pakte wederom goed uit want de Rogue lag op 9 respectievelijk 17 AE. Echter, de vuurkracht van de Kzinti is zodanig dat alle treffers over en weer volledig door de schilden opgenomen werden. De Rogue bleek wederom de benen genomen te hebben (foutje, zo werd ons verteld), maar hij eindigde precies in de sweet spot van Vruchtwater: wij zagen de Rogue wel, maar de Rogue zag ons niet en dus konden we in de laatste beurt nog net zonder schilden schieten en 10 puntjes pakken om zo over de 200-grens komen.
201 punten was voldoende om de andere teams achter ons te laten (uit mijn hoofd: Eddie/Hasenfratz 167, Cleaver/Skywise 142, Lord Voll/LoE 32) en daarmee is het eerste icoontje achter mijn naam een feit en doet Hitman weer vol mee in de strijd om de meeste C-tjes achter zijn naam te krijgen.
Tot een volgende keer!
MH
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Jul 12, 2015 14:46:51 GMT 1
Het was zeker geslaagd en iedereen die er was bedankt voor het komen en Eward bedankt voor de gastvrijheid!!
In november weer een conventie, daarover later meer.
Groet, Megabyte
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Jul 14, 2015 19:26:15 GMT 1
Ik vond het ook weer hartstikke leuk en ik kan al nauwelijks wachten tot november. Maar niet het eerste weekend dan, want dan is Crisis in Antwerpen! Groeten, Cleaver
|
|