Lord Voll
Member
Commodore
Commander for life
|
Post by Lord Voll on Mar 5, 2014 12:45:56 GMT 1
Tijd om mij ook maar eens bekend te maken in deze sector als enige "echte" Klingon.
Momenteel lig ik face-to-face met als Romulanen verklede Klingons. Gezien de volslagen idiote namen van deze "Romulanen" krijg ik het vermoeden dat ze onder bevel van De Hitman staan. Ik ken er tenminste maar één die met scheepsnamen als "Vijgebuikje" of "Hazevoet" komt.
Deze beurt dreigt een enorm bloedbad te worden gezien onze posities. Ik ben er momenteel nog steeds niet uit wat de beste strategie wordt om zo veel mogelijk schade te doen zonder zelf weggevaagd te worden.
Lastig, heel erg lastig....
Lord Voll
|
|
|
Post by The Red Baron on Mar 5, 2014 16:39:22 GMT 1
Ik zit niet in dit spel. Maar met de geldende regels en de slagkracht van Klingons is het een raar spel. Als je een head-on-collision hebt dan schiet je vol op elkaar en vaag je elkaar weg. Beide ongeveer 550 punten of. Dan is het voor de overgebleven 2 rassen erg moeilijk om over de score heen te komen. Dus je kan dan alleen maar hopen dat jouw schepen niet zo veel interne treffers hebben genomen voordat ze wrak zijn gegaan, zodat jouw score hoger is dan die van de ander in de head-on-collission...
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Mar 5, 2014 19:05:41 GMT 1
Ik zit niet in dit spel. Maar met de geldende regels en de slagkracht van Klingons is het een raar spel. Als je een head-on-collision hebt dan schiet je vol op elkaar en vaag je elkaar weg. Beide ongeveer 550 punten of. Dan is het voor de overgebleven 2 rassen erg moeilijk om over de score heen te komen. Dus je kan dan alleen maar hopen dat jouw schepen niet zo veel interne treffers hebben genomen voordat ze wrak zijn gegaan, zodat jouw score hoger is dan die van de ander in de head-on-collission... Ik zit ook niet in deze sector. Twee mogelijkheden .... schilden uit zodat je flinke tikken kunt uitdelen en daarbij voorkom je dat je tegenstander puntjes scoort op je schilden. Andere mogelijkheid ... schilden aan, minder punten maar wel een grotere kans dat je er minder aangeslagen uitkomt Nadeel is wel dat je tegenstander wel eens hele belangrijke puntjes op je schilden pakt .... Ik wist het wel (ga altijd voor alles)
|
|
|
Post by The Red Baron on Mar 5, 2014 20:43:23 GMT 1
Het hangt natuurlijk erg van de afstand af wat je moet kiezen. Als de afstand klein genoeg is (afstand 4 of zo) moet je dus met schilden uit schieten en hopen dat je schepen na 100 treffers al wrak gaan en dat er bij de tegenstanders wat taaie rakkers bij zitten. Als de afstand groter is dan kan je inderdaad proberen te overleven, maar de kans bestaat dan natuurlijk dat je eindigt met 4 bijna wrakken die dan opgeruimd kunnen worden door iemand anders...
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Mar 6, 2014 14:32:07 GMT 1
Kop ervoor, Lord Voll! Dan doe ik dat ook Deze "Romulanen met volslagen idiote namen" staan onder mijn bevel en komen voort uit een van mijn lievelingsboeken: De Avonturen van Jeroen, die ik momenteel aan het voorlezen ben voor mijn jongste twee voor slapen gaan. Geschreven door Daan Zonderland. Dat boek was ik jaren kwijt tot ik het weer in de kringloopwinkel tegenkwam. Lord
|
|
|
Post by The Red Baron on Mar 6, 2014 15:14:13 GMT 1
Lord Voll pas op! Volgens mij heeft Lord of Elvesham al punten gescoord in deze sector. Dus als jullie elkaar volledig lek schieten dan wint Lord of Elvesham van je. Ik houd wel van een beetje stoken ~evil grin~
|
|
Lord Voll
Member
Commodore
Commander for life
|
Post by Lord Voll on Mar 6, 2014 16:46:51 GMT 1
Lord Voll pas op! Volgens mij heeft Lord of Elvesham al punten gescoord in deze sector. Dus als jullie elkaar volledig lek schieten dan wint Lord of Elvesham van je. Ik houd wel van een beetje stoken ~evil grin~ Ik ben me er van bewust dat LoE meer punten heeft dan ik. Daar staat tegenover dat ik hem deze beurt aanzienlijk meer pijn heb gedaan dan hij mij. Met een beetje mazzel volgt er zelfs nog een "toetje" de komende beurt
|
|