Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 12, 2013 8:41:27 GMT 1
En vanuit mijn Slagkruiser D7 mag ik weer mijn gebruikelijke overwinningskreet door de ruimte laten schallen: Ná túro nín! . Voor mij heeft deze sector toch wel enige opkikkertjes opgeleverd naast de gebruikelijke lauweren en eremetaal. Allereerst heb ik een sector gewonnen met Klingons, altijd weer fijn. Alleen jammer dat mijn commandoschip daarbij is vernietigd. Daartoe is dan ook de troostmedaille Iridium Nebula uitgereikt. Ook ben ik blij met de Zilveren Maan voor de HIS van 186 puntoortjes. Uiteindelijk heb ik 818 puntoortjes weten te verzamelen. Meer dan genoeg voor het overschrijden van de doelscore van 782 punten. Verder heb ik gespeeld tegen mijn Angstgegner Immelmann en gewonnen. In diverse sectoren bleek Immelmann een echte dwarsligger voor mij te zijn. In deze sector kreeg ik hetzelfde gevoel, vooral omdat hij bleef pielen in de buurt van zijn koekdoos. Gelukkig heeft een gewaagde manoeuvre door dicht bij zijn sterbasis te eindigen goed uitgepakt voor mij. In tegenstelling tot een eerder bericht van mij op het forum (in een poging om een schijn van 'defaitisme' op te houden), had ik daar wel rekening mee gehouden. Het was jammer dat ik zijn Kwibus toen net niet identificeerde. Ik had achteraf gezien rekening moeten houden met de "koers" van zijn SB, dan had ik de andere bocht genomen. Overigens had ik het idee dat Zwijgelmann in deze sector minder in het spel zat. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik hem dit keer heb verslagen! En uiteraard ben ik blij dat ik een sector waarin Mr SO met zijn partner Skywise deelneemt, heb overleefd en zelfs in zijn naderende aanwezigheid heb gewonnen! In deze sector, mijn vriend, lach ik nu het hardst! HA HA HA!!! Ik wil een ieder van harte bedanken voor hun aanwezigheid in deze sector en op het forum! En uiteraard een groot dankbaarheid voor GM Hasenfratz voor het hosten van deze sector. Lord
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 12, 2013 8:46:51 GMT 1
Hier nog even de teamscores: Bij beurt 12 zijn de scores van de teams als volgt: TEAM KLINGON: 818 punten, W I N N E N D E T E A M; (2 overlevenden, SB wrak) TEAM FEDERATIE: 444 punten; (Immelmann - 1 overlevende) TEAM ROMULAN: 297 punten; (Captain Bob - 3 overlevenden) TEAM KZINTI: 175 punten. (Megabyte & Skywise - 4 overlevenden)
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 12, 2013 13:36:27 GMT 1
Tja ik zou wel meerdere redenen op kunnen noemen waarom je dit gewonnen hebt zoals de lage doelscore, Schimmelmann die het je blijkbaar niet al te moeilijk heeft gemaakt, Captain Bob die liever een Sterbasis opzocht dat het gevecht, enz. maar dat zal ik niet doen, want dan lijk ik een slechte verliezer. Daarnaast zeg ik altijd "een overwinning is een overwinning", al is het dit keer een magere, het is er één. Daarom gefeliciteerd met deze overwinning op Immelmann. En ons verhaal? Tja, dat stopt eigenlijk al na beurt 5. Na de eerste klappen te hebben mogen krijgen van Captain Bob waarbij de Siren slechts 30% beschadigd werd, wisten we toch ACHTER hem te komen en hebben we één schip aan gort geschoten en één licht beschadigd (de vuurkracht van Kzinti laat zwaar te wensen over). We besloten toen om maar even terug te gaan voor reparaties in de veronderstelling dat onze verhulde Bob ons wel achterna zou komen. Dat gebeurde dus niet. Na de reparaties snel vertrokken, maar als je niets tegenkomt, kun je ook geen punten scoren . EBS noemen sommigen dat. Onze score onderstrepen zal ik dit keer maar lachend aan me voorbij laten gaan, in 217 zal ik het één en ander wel even rechtzetten . Dus nogmaals gefeliciteerd, jammer dat we elkaar niet (meer) mochten treffen. Sie joe in spees. Megabyte
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Nov 12, 2013 17:26:17 GMT 1
Van harte gefeliciteerd Lord of Elvesham! Elke overwinning is zoet, maar de ene wat meer dan de andere. Het voelt altijd extra lekker om te winnen van iemand die jou al eens overtroffen heeft. En het moet zeker lekker voelen om Megabyte & Skywise zo op afstand te houden. Ik kan me niet herinneren wanneer Mega voor het laatste vierde is geworden in een spel. Dat is welhaast zo uniek dat het zomaar in een Jaaroverzicht voorbij zou kunnen komen... Ik vind het wel jammer dat Captain Bob zijn verhuller inzette om sterbases te jagen, nota bene terwijl er Kzinti in de buurt waren. Als je ooit eens lekker los kunt gaan op schepen is het wel als je Haviken vliegt. Later in een spel is dat zeer normaal, maar zo vroeg zou ik het zelf alleen doen als ik al enkele beurten niets of niemand had waargenomen P.S.: de Platina Komeet mag inderdaad niet uitgereikt worden in dit geval, want feitelijk tellen alleen de winsten waarbij een echte promotie behaald wordt.
Groeten, Cleaver
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
|
Post by Lord of Elvesham on Nov 13, 2013 10:26:17 GMT 1
Heren, dank voor uw felicitaties. Als jullie mij komende zaterdag met een dikke grijns ontmoeten, weten jullie waar het aan ligt . En ja Cleaver, Megabyte is nooit eerder op een 4de plaats geëindigd (tenminste in SO nieuwe stijl, zie daarvoor overzicht per speler), dus het is zeker een vermelding waard in het jaaroverzicht! Ik zal het je wel helpen herinneren Lord
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 13, 2013 12:48:06 GMT 1
En ja Cleaver, Megabyte is nooit eerder op een 4de plaats geëindigd (tenminste in SO nieuwe stijl, zie daarvoor overzicht per speler), dus het is zeker een vermelding waard in het jaaroverzicht! Ik zal het je wel helpen herinneren LoE is minimaal 3 maal vierde geworden maar daarover heb ik ook nog nooit wat in een jaarverslag gezien...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 13, 2013 15:40:28 GMT 1
P.S.: de Platina Komeet mag inderdaad niet uitgereikt worden in dit geval, want feitelijk tellen alleen de winsten waarbij een echte promotie behaald wordt.
Dat klopt. Omdat LoE geen promotie heeft behaald gaat de PK niet op. Dus nog maar een keertje proberen te promoveren met Klingklong.
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Nov 13, 2013 23:35:22 GMT 1
We begrijpen dat allen hoor Megabyte, Je wordt een beetje ouder zo en alles lijkt steeds sneller te gaan rondom je... En plots is het allemaal voorbij voor je goed en wel door hebt wat er gebeurd is... Alle begrip hoor! Blij om te zien dat jij ook eens zo'n score zoals mij weet te behalen [/size]
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Nov 13, 2013 23:39:58 GMT 1
Nog eens proficiat met je overwinning beste Lord, Je lijkt wel onstopbaar dit jaar! Geniet ervan!
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 15, 2013 22:21:30 GMT 1
We begrijpen dat allen hoor Megabyte, Je wordt een beetje ouder zo en alles lijkt steeds sneller te gaan rondom je... En plots is het allemaal voorbij voor je goed en wel door hebt wat er gebeurd is... Alle begrip hoor! Blij om te zien dat jij ook eens zo'n score zoals mij weet te behalen [/size] [/quote] Als het maar niet structureel wordt
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Nov 15, 2013 22:59:51 GMT 1
En ja Cleaver, Megabyte is nooit eerder op een 4de plaats geëindigd (tenminste in SO nieuwe stijl, zie daarvoor overzicht per speler), dus het is zeker een vermelding waard in het jaaroverzicht! Ik zal het je wel helpen herinneren LoE is minimaal 3 maal vierde geworden maar daarover heb ik ook nog nooit wat in een jaarverslag gezien... Zijn vierde plekken zijn wel besproken natuurlijk, maar nogmaals: voor jou is het uniek. Dat behoeft enige extra aandacht. Groeten, Cleaver
|
|