Skywise
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Skywise on Apr 28, 2011 23:32:56 GMT 1
Bonus punt op the rating voor de eerste die de correcte film bij de titel van deze post weet te noemen Even een paar wetenswaardigheden: - niet alleen is dit het langste spel waar ik ooit GM van ben geweest, het is ook het langste spel in de geschiedenis van ... in ieder geval het nieuwe SO .... of mede recordhouder aangezien mij is verteld dat een eerder spel ook al 31 beurten heeft geduurd. - nieuwe Klingon top 5 score (eerste plaats) - ook een top 5 Kzinti score (derde plaats). Volgens mij nog niet eerder gebeurd dat er twee top 5 scores in hetzelfde spel zitten. - 4 sterbasissen wrak - 5 schepen van de 16 over In een HEEL kleine notedop. De Federatie onder leiding van Toetanchamon had een uitstekende start tegen de Romulanen, maar kwamen meteen daarna de onbeschadigde Kzinti tegen en dat was ietwat veel van het goede. De klingons ondertussen waren bezig een tour de sterbasis aan het maken en pletten de Federatie en daarna de Romulaanse sterbasis en raakten ondertussen hun eigen kwijt. Na ellenlang rondvliegen ging uiteindelijk ook de Kzinti sterbasis heen. Op dat moment zaten zowel de Klingons als de Kzinti ruim over de 800 punten en voor mij als gamemaster was het duidelijk, de eerste die flink zou scoren zou deze sector winnen gezien de krankzinnig hoge doelscore van 947 punten. Ik had mijn geld min of meer op de Kzinti gezet daar zij nog 4 schepen hadden tegen de Klingons 3, maar een noodlottige actie liet de Kzinti op gemiddeld 5 AE van de Klingons eindigen en dat is, behalve bij een verbond, nooit een goede positie. Mijne heren, het was me een genoegen en ik zie u graag terug in het strijdperk ... hetzij als GM hetzij als uw directe tegenstander.
|
|
|
Post by Immelmann on Apr 29, 2011 1:45:18 GMT 1
Wow, wat een spel inderdaad. 31 beurten, bijna alles is wrak of bijna wrak (van de 5 overgebleven schepen zijn er twee zwaar beschadigd, en een half beschadigd.). Twee teams met 1000+ punten... En nog een record, de sector met de meest onuitspreekbare, a-typische scheepsnamen..
Hier het hele lijstje: Spel 184 is afgelopen! Bij het begin van het spel werd bepaald dat bij een teamscore van 947 punten het spel afgelopen zou zijn.
Bij beurt 31 zijn de scores van de teams als volgt:
TEAM ROMULAN: 271 punten, Geen overlevenden! TEAM KLINGON: 1114 punten, W I N N E N D E T E A M ! TEAM FEDERATIE: 655 punten. TEAM KZINTI: 1067 punten.
De individuele resultaten zijn als volgt:
TEAM ROMULAN: Commodore Joris Vellekate Avernus 101 punten, wrak. Commander Joris Vellekate Malbolge 31 punten, wrak. Kapitein Joris Vellekate Phlegethos 107 punten, wrak. Kapitein Joris Vellekate Pandemonium 5 punten, wrak. STERBASIS 27 punten, wrak.
TEAM KLINGON: Kapitein Reinder Schuitemaker Garnica 358 punten, wrak. Kapitein Reinder Schuitemaker Nibriza 204 punten, wrak. Kapitein Reinder Schuitemaker Caturra 261 punten. Kapitein Reinder Schuitemaker Amarello 272 punten, bevorderd tot commander, ZM. STERBASIS 19 punten, wrak.
TEAM FEDERATIE: Commander Jeroen Pluijmen Caney 200 punten. Kapitein Jeroen Pluijmen Tanduay 249 punten, wrak. Kapitein Jeroen Pluijmen Alnwick 118 punten, wrak. Kapitein Jeroen Pluijmen Sikkim 88 punten, wrak. STERBASIS 0 punten, wrak.
TEAM KZINTI: Kapitein Bert Elzinga Setantii 172 punten. Kapitein Bert Elzinga Dobunni 268 punten. Kapitein Bert Elzinga Atrebates 281 punten, wrak. Kapitein Bert Elzinga Gahrandovices 232 punten, wrak. STERBASIS 114 punten, wrak.
|
|
|
Post by Immelmann on Apr 29, 2011 1:46:01 GMT 1
Oh, haast vergeten, bedankt voor het hosten, en het geduld met dit spel!
En die quote is uit Aliens volgens mij....heb ik nu een ijsje verdiend?
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on Apr 29, 2011 6:46:35 GMT 1
Net de resultaten en einduitslag bekeken…. Ik zal niet ontkennen dat ik een teleurstelling voor mezelf moet wegwerken, maar er kan maar één de winnaar zijn en dat is terecht Immelman, die goed heeft geprofiteerd van de ontstane situatie. Ik had met veel zaken rekening gehouden, daar Toet zinspeelde de Klingonvloot te willen onderscheppen, maar niet dat de Klingonvloot tussen mijn enigszins gesplitste vloot zou belanden. Dat splitsen had ik gedaan om een wat grotere scanbereik te hebben. Maar daarmee heeft Vrouwe Fortuna voor de kant van Immelman gekozen. (Overigens zou ik het een volgende keer waarschijnlijk weer doen)
Volgens mij heb ik gewoon de Kzinti Top 1 score behaald met 1067 punten.
In ieder geval mijn welgemeende felicitaties aan Immelman met zijn overwinning, promotie (en daarmee weer stap dichter bij de PK), de nr 1 Klingonteam score en eremetaal.
Ook mijn erkenning voor Toet die voor enig dynamiet-berichtjes zorgde, waardoor mijn spelplezier verhoogd werd.
En last but not least bedankt Sky voor je hosten en heel fijn dat we de ca. laatste 10 beurten met een wekelijks deadline konden spelen!
Lord of Elvesham
|
|
|
Post by Immelmann on Apr 29, 2011 10:13:46 GMT 1
Nog een paar dingetjes, die ook in het verslag naar voren zullen komen, maar het spel heeft zeker 10 beurten langer geduurd omdat toen Lord en ik elkaar tegenkwamen, Lord iets van 150 tot 200 punten meer had, en een van mijn schepen los achtergebleven was wegens te weinig energie en een snelheidsbeperking. Ik moest dus, voordat ik de directe confrontatie aan kon gaan, eerst die achterstand inlopen. Het enige beschikbare doel waarop zoveel te scoren was, was de Kzinti sterbasis, maar daar zaten nu net vier Kzinti aan gekoppeld..Met een lang spelletje kat en muis spelen is uiteindelijk die sterbasis ook wrak gegaan, wat me wel voldoende punten heeft opgeleverd, maar ook twee beschadigde schepen. Gelukkig vooral wapens en kritieke schade, dus ik had energie voldoende om een paar beurten lang te repareren. In die paar beurten heb ik gelukkig op een na alle wapens gerepareerd gekregen.
En klopt Lord, volgens de huidige high score lijst heb jij met deze score de eerste plek in de Kzinti top 5 veroverd, en ik de eerste plek in de Klingon top 5 en ook de all-time high score. Dat is denk ik een unieke situatie. Ik ben benieuwd of onze historicus nog meer records uit de resultaten kan halen.....behalve dan het record voor het langst achter elkaar aan vliegen zonder iets te identificeren..
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Apr 29, 2011 11:02:13 GMT 1
Ik heb de einduitslag ook gezien en inderdaad, jammer voor jou Elf. Weer geluk voor Immeldinges. Rondje Sterbases is en blijft natuurlijk LAF! Dessalniettemin heb ik geen recht van spreken over dat laaste dus iedereen gefeliciteerd.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Apr 29, 2011 11:05:44 GMT 1
O ja, behalve de hoge teamscores zijn de individuele scores nou niet om naar huis te schrijven natuurlijk... Sterker nog, jullie komen met geen enkel schip in de reguliere top 10's .
|
|
|
Post by Immelmann on Apr 29, 2011 12:19:28 GMT 1
Waarde Mega,
Ik heb er niet voor gekozen langs die sterbases te gaan, ik kwam ongelukkig uit ten opzichte van de Federatie, heb toen flink versneld om uit de wapenhoek van de photons te blijven, en kwam toen op schootsafstand van de Fed sterbasis uit, dus die heb ik meegepakt, dat zou jij ook hebben gedaan. Daarna ben ik in de richting gegaan van waar ik dacht dat de feds mij zouden proberen te onderscheppen, maar die waren ondertussen slaags geraakt met de romulanen. Met niemand in zicht heb ik toen de Romulaanse sterbasis gepakt. De reden dat ik ook de Kzinti sterbasis heb gepakt staat hierboven beschreven. Ik vind dat niet laf, ik vind dat zo goed mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden gegeven de situatie. Maar vind ervan wat je zelf wil natuurlijk. Wat betreft de individuele scores, dat klopt, alle schepen hebben een gemiddelde hoeveelheid punten gescoord, wat betekent dat alle schepen effectief zijn ingezet. Als ik ooit doelbewust langs alle sterbases ga dan zorg ik wel dat een schip een heel hoge score behaald, in dit spel was het doel ze uit te schakelen zonder veel treffers tegen te krijgen, en dat is goed gelukt. Is dat "geluk voor immeldinges"...tja, wie zal 't zeggen. Geluk moet je ook afdwingen heb ik ooit iemand horen zeggen. Volgens mij was jij dat.
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Apr 29, 2011 13:43:24 GMT 1
Als eerste de felicitaties aan Immelman, de meeste punten behaald, dus de terechte winnaar! Uiteraard ook dank aan onze GM! Op moment dat de Blitz-mode werd ingeschakeld kreeg ik al het vermoeden dat er al behoorlijk her en der gescoord was Enige kanttekening ... geen overlevende SB ... het lijkt wel de trend tegenwoordig. Hierdoor in dit lange spel weinig confrontaties en daar doen we het toch voor? Neemt niet weg dat het een winnaar heeft opgeleverd. Een korte visie op het geheel .... Mijn eerste contact was idd het Klingon-ras, maar deze had een dermate hoge snelheid richting mijn SB, overduidelijk een klassiek voorbeeld van een rondje SB (hoe je het draait, tekent, of keert ... dit is zoals het was). De daarop volgende confrontantie tegen de Romulans leverde winst, maar ook aanzienlijke schade (je moet het toch tegen verhullers doen). Op moment dat de laatste werd uitgeschakeld maakte LoE zijn entree, kostte me twee schepen (was ook niet zo moeilijk, mijn vloot had ik al volledig uit elkaar getrokken). Daarna lange tijd niets ... laatste beurten eindelijk zicht (objecten) hoe de Klingons de Kzinti wisten te ontwijken, ook zag ik de laatste confrontatie aankomen (@ Immelman, ik zag het te laat, mijn PM kwam derhalve ook te laat). Moet zeggen dat er een behoorlijke slachting heeft plaats gevonden de laatste beurt, heerlijk Op naar de volgende!
|
|
|
Post by Immelmann on Apr 29, 2011 15:21:45 GMT 1
Geloof me, ik ging niet naar boven met de intentie om een SB te gaan aanvallen. Ik ging zo omdat Klingons zo traag draaien dat ik het niet slim vind om richting het midden te gaan. Ik heb met Klingons mijn vijanden liever aan maar een kant, dan is er minder kans dat ik een groepje anderen in mijn achterschild vind. Ik kwam alleen slecht uit ten opzichte van jou, jij weet net zo goed als ik, als ik niet maximaal zou zijn versneld, dan zou ik 8 photons in mijn zijkant hebben gehad.
Maar dat terzijde, ik kan niet ontkennen dat ik inderdaad de sterbases in deze sector gesloopt heb. Wat ik bestrijd is dat dat een vooropgezet plan was, of dat ik deze sector ingegaan ben met het idee om eens lekker op sterbases te gaan schieten. Ik heb gewoon gaandeweg het spel mijn doelen aangepast aan de realiteit van de situatie.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on May 2, 2011 9:56:49 GMT 1
Waarde Mega, Geluk moet je ook afdwingen heb ik ooit iemand horen zeggen. Volgens mij was jij dat. Nee hoor, dat was Skywise.
|
|
|
Post by Immelmann on May 2, 2011 10:26:32 GMT 1
Oh, oke..je zal wel gelijk hebben. Nu ik er zo over nadenk, ik geloof dat ik ook ooit oude Post zoiets vergelijkbaars heb horen zeggen, ergens in Eindhoven was dat. Ik geloof dat ik toen kansloos kapot geschoten werd door Vodkasov. Leuke tijden waren dat..
|
|
Lord of Elvesham
Member
Groot Admiraal
Guren niniatha nan lû i achenitham ammin
|
Post by Lord of Elvesham on May 2, 2011 10:51:23 GMT 1
Hoewel geschiedenis wordt geschreven door overwinnaars, heb ik mijn verslag net op de digitale deurmat van de webmaster gelegd....
|
|
Eddie Butcher
Member
Commodore
Eddie, de slechtste commodore
|
Post by Eddie Butcher on May 9, 2011 19:34:11 GMT 1
Gaaf mensen. leuk spel zo!
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on May 10, 2011 20:39:58 GMT 1
Tjonge wat een recordspel toch weer! Dit is zeker een spel waarover een en ander zal verschijnen in het Jaaroverzicht 2011... Proficiat Immelmann met weer een zege en een record! Idem voor Lord of Elvesham die een fantastische 1000+ neerzette - welkom bij de club 1000! Groeten, Cleaver
|
|