Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Sept 24, 2008 9:07:20 GMT 1
Zo heb je een mooie basis, zou heb je een rokend hoopje dat er met 5 zware phasers in geslaagd is wel 5 hele punten te scoren. Bezopen! De programmatuur kan best heel fraai in elkaar steken, degene die de code voor de starbases geschreven heeft was een prutser Anyway, ik heb nou in ieder geval een doel in dit spel...
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Sept 24, 2008 9:47:46 GMT 1
Zo heb je een mooie basis, zou heb je een rokend hoopje dat er met 5 zware phasers in geslaagd is wel 5 hele punten te scoren. Bezopen! De programmatuur kan best heel fraai in elkaar steken, degene die de code voor de starbases geschreven heeft was een prutser Anyway, ik heb nou in ieder geval een doel in dit spel... [glow=red,2,600]Ho! Ik ben het niet geweest, maar ik weet wel welke truc eraan ten grondslag ligt. De programmatuur van sterbasis heeft inderdaad een paar gaatjes. Leef in ieder geval verder in de wetenschap dat er waarschijnlijk een minimaal aantal punten behaald is door je tegenstander....[/glow]
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Sept 25, 2008 8:02:53 GMT 1
Zo heb je een mooie basis, zou heb je een rokend hoopje dat er met 5 zware phasers in geslaagd is wel 5 hele punten te scoren. Bezopen! De programmatuur kan best heel fraai in elkaar steken, degene die de code voor de starbases geschreven heeft was een prutser Anyway, ik heb nou in ieder geval een doel in dit spel... Hmm, als ik het me goed herinner heb jij ook wel eens zo'n mazzeltje gehad... Eens in de archieven kijken welk spel dat ook alweer was... Verder weet ik niks van Sterbases, Drop Veter is onze expert...
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Sept 30, 2008 14:26:52 GMT 1
Hmm, als ik het me goed herinner heb jij ook wel eens zo'n mazzeltje gehad... Eens in de archieven kijken welk spel dat ook alweer was... Absoluut, maar ik dacht dat dat er aan lag dat ik er achteruit op afgevlogen was. Nu blijkt dat zelfs bij conventioneel vliegende tegenstanders een SB er echt helemaal niets van bakt. Oh well, dan hoef ik in ieder geval dat aspect niet meer te testen...
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Sept 30, 2008 14:55:22 GMT 1
Absoluut, maar ik dacht dat dat er aan lag dat ik er achteruit op afgevlogen was. Nu blijkt dat zelfs bij conventioneel vliegende tegenstanders een SB er echt helemaal niets van bakt. Oh well, dan hoef ik in ieder geval dat aspect niet meer te testen... [glow=red,2,600]Aaahhhh,... dus achteruitvliegen is de truc. Ben ik al jaren met wisselend succes de reacties van sterbases aan het testen,... blijkt dat je gewoon achteruit moet vliegen om het ding voor de gek te houden. Dat worden dan weer een paar nieuwe inschrijvingen....[/glow]
|
|
muffit
Member
Eerste Officier
I am back!!
|
Post by muffit on Nov 20, 2008 9:10:34 GMT 1
Nou in ieder geval heeft mijn SB het iets beter gedaan en wel geteld 33 punten gescoord op de grote onbekende. Maar ja daarna was er niets meer over van mijn mooie SB.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 20, 2008 9:42:32 GMT 1
Nou in ieder geval heeft mijn SB het iets beter gedaan en wel geteld 33 punten gescoord op de grote onbekende. Maar ja daarna was er niets meer over van mijn mooie SB. Hoewel hij het een paar berichten terug ontkent, riekt dit toch verdacht veel naar onze Sterbasis Admiraal...
|
|
muffit
Member
Eerste Officier
I am back!!
|
Post by muffit on Nov 20, 2008 11:37:46 GMT 1
Als dat zo is dan gaat ie blijkbaar de echte uitdaging steeds uit de weg en zoekt hij alleen gemakkelijke doelwitten op. zoals een sterbasis in dit geval die van mij. blijkbaar is hij wat bang voor een NOOB zoals ik. maar mocht hij nog niet deze uitdaging aannemen wat moet ik dan doen om hem zover te krijgen
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 20, 2008 11:51:10 GMT 1
Als dat zo is dan gaat ie blijkbaar de echte uitdaging steeds uit de weg en zoekt hij alleen gemakkelijke doelwitten op. zoals een sterbasis in dit geval die van mij. blijkbaar is hij wat bang voor een NOOB zoals ik. maar mocht hij nog niet deze uitdaging aannemen wat moet ik dan doen om hem zover te krijgen Jij een NOOB? Je hebt notabene het hele Romulan team zonder moeite afgeslacht... Voor sommigen is een Sterbasis aanvallen helemaal geen simpele opgave en al helemaal geen makkelijk doelwit. Vraag dit maar aan de spelers van spel 152 die dat van het weekend probeerden. Die kregen behoorlijke klappen. Misschien is het juist een opgave om uit de handen van de sterkere vijand te blijven. Je zou zomaar onderschept kunnen worden Wat je moet doen? Ik weet het niet. Misschien gewoon stil liggen en je schilden uitlaten
|
|
donald23
Member
Kapitein
Never try to outstubborn a cat.
|
Post by donald23 on Nov 20, 2008 12:08:37 GMT 1
Voor sommigen is een Sterbasis aanvallen helemaal geen simpele opgave en al helemaal geen makkelijk doelwit. Vraag dit maar aan de spelers van spel 152 die dat van het weekend probeerden. Die kregen behoorlijke klappen. Ik weet alleen dat die sterbasis veels te zacht terugschiet voordat die afgeschoten wordt!
|
|
muffit
Member
Eerste Officier
I am back!!
|
Post by muffit on Nov 20, 2008 14:05:21 GMT 1
Dat lijk me nou niet zo'n goed idee, dat stilliggen. Maar ik krijg toch sterk de indruk dat een basis afschieten hem heel wat makkelijker afgaat dan een bewegend doelwit. En ja, wat betreft mijn status als nOOb. Ach, met wat geluk en goede tactiek is me het met de romulans aardig gelukt. Ik zou dit ook graag met die katties willen doen maar het enige wat ik van hun zie is hun staart Dus bij deze katties: Rammel, rammel, ik heb wat lekkers voor jullie
|
|
Darth Vader
Member
Groot Admiraal
Groot Sterbasis Admiraal
|
Post by Darth Vader on Nov 20, 2008 17:46:51 GMT 1
Nou in ieder geval heeft mijn SB het iets beter gedaan en wel geteld 33 punten gescoord op de grote onbekende. Maar ja daarna was er niets meer over van mijn mooie SB. Hoewel hij het een paar berichten terug ontkent, riekt dit toch verdacht veel naar onze Sterbasis Admiraal... [glow=red,2,600]Helaas,... ik vlieg in veel sectoren tegelijk maar ergens houdt het ook voor mij op. Muffit maakt een reële kans deze sector te overleven. Mijn informatie strekt niet verder dan dat Muffit, Robber en Hrun in deze sector verblijven....[/glow]
|
|
|
Post by "No Shields" Malurax on Nov 20, 2008 20:49:10 GMT 1
Hoewel hij het een paar berichten terug ontkent, riekt dit toch verdacht veel naar onze Sterbasis Admiraal... [glow=red,2,600]Helaas,... ik vlieg in veel sectoren tegelijk maar ergens houdt het ook voor mij op. Muffit maakt een reële kans deze sector te overleven. Mijn informatie strekt niet verder dan dat Muffit, Robber en Hrun in deze sector verblijven....[/glow] Klopt, in ieder geval in 148, 149 en 150. Waar haal je de tijd vandaag Darth...
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 28, 2008 8:52:57 GMT 1
En ja, wat betreft mijn status als nOOb. Ach, met wat geluk en goede tactiek is me het met de romulans aardig gelukt. Ik zou dit ook graag met die katties willen doen maar het enige wat ik van hun zie is hun staart Werk je al samen met de Feds dan?
|
|
Skywise
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Skywise on Nov 28, 2008 10:40:06 GMT 1
De sterbasis routine is van een zaaddodende kwaliteit. Het probleem is dat het hele SO programma in commodore basic geschreven is en we niet echt de expertise in huis hebben om die routine aan te passen. Misschien moesten we maar eens kijken of we die schilden naar 300 verhogen :-(
Mega, kun je me nog eens een keer laten zien hoe en waar die SB routine zit .... ik moet toch nog eens een keer kijken. Misschien dat ik het zelfs als een opgaaf op zo'n emulator forum neerdonder.
|
|