|
Post by Immelmann on Jul 9, 2010 12:02:48 GMT 1
Maar, even to the point, vinden we 't een acceptabel plan om te praten over en te kijken naar een alternatief ras? Het hoeft dan niet eens zo zeer te gaan om een vervanger voor Romulanen, maar gewoon, een vijfde ras. Je zou dan kunnen kiezen uit vijf rassen ipv vier. Ik vraag het omdat ik geen zin heb om veel tijd te besteden aan het bedenken van zo'n extra ras en dat te balanceren als het toch niet gebruikt gaat worden. Mijn gevoel, zeker na de cijfer-post van DV, is dat veruit de meeste mensen zullen zeggen "doe maar niet, hou SO maar zoals het is". Vandaar de vraag, roept u maar....
|
|
Cleaver
Member
Galactisch Admiraal
Winnaar SO 124, 129, 137, 150, 167, 195, 197, 187 en 212 met BS, 4 ZM, 1 GZ, 4 IN, 2 SN en 1 PK!
|
Post by Cleaver on Jul 12, 2010 6:21:54 GMT 1
Maar, even to the point, vinden we 't een acceptabel plan om te praten over en te kijken naar een alternatief ras? Het hoeft dan niet eens zo zeer te gaan om een vervanger voor Romulanen, maar gewoon, een vijfde ras. Je zou dan kunnen kiezen uit vijf rassen ipv vier. Ik vraag het omdat ik geen zin heb om veel tijd te besteden aan het bedenken van zo'n extra ras en dat te balanceren als het toch niet gebruikt gaat worden. Mijn gevoel, zeker na de cijfer-post van DV, is dat veruit de meeste mensen zullen zeggen "doe maar niet, hou SO maar zoals het is". Vandaar de vraag, roept u maar.... Ik behoor tot de mensen die geen veranderingen noodzakelijk achten. Echter, je mag wat mij betreft gerust een poging wagen, als je maar beseft dat er geen garantie is dat: -je succesvol bent -er iets mee gedaan wordt Misschien verzin je iets wat slecht is en dan gebeurt er zeker niets mee. Als je iets goeds verzint, gebeurt er misschien nog steeds niets mee. De balans is uiterst precair en het spel aanpassen is daardoor niet alleen ontzettend moeilijk, de veranderingsgezindheid is er natuurlijk ook niet zo. Dat moet je wel accepteren vrees ik! Maak in ieder geval niet dezelfde fouten als Vodkasov: hij maakte de Federatie overbodig met zijn ene schip en combineerde de Kzinti, Romulaan en de Klingon tot een ander schip dat uiteindelijk nergens echt goed in was. Ik heb misschien nog wel wat info over die schuiten van hem - wil je dat hebben of wil je compleet vrij zijn om zonder beinvloeding je eigen creaties te maken? Groeten en succes, Cleaver
|
|
|
Post by Immelmann on Jul 13, 2010 17:11:29 GMT 1
Ik wacht nog even een paar reacties af, maar als je info hebt over die andere schepen dan heb ik die graag. Mijn plan was wel om het wat meer wetenschappelijk verantwoord aan te pakken.
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Jul 23, 2010 18:03:06 GMT 1
Hoi, uiteraard ging ik 5 minuten na het posten van mijn berichtje op vakantie. Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om sterrenoorlog te veranderen!! Ook wil ik geen concurrent maken. Wat ik echter merk is dat er weinig spelers zijn, en dat komt mede door het belachelijke idee dat je 2 weken moet wachten op het resultaat van een beurt. Zeker in deze tijden is dat een garantie voor geen nieuwe spelers. Daarom wilde ik een "moderne" variant maken om 2 redenen: Het spel toegankelijker maken voor nieuwe spelers Dit kan door het grafisch te laten zien, en de deadlines veel korter te maken. Eventueel kan er een "testspel" gemaakt worden waarbij de andere rassen door de computer gespeeld worden. Tevens kan ik me voorstellen dat een hoop spelers weleens zouden willen weten hoe moeilijk het is om met 8 kzinti een klingon met verhuller af te knallen. Zeker omdat er in het huidige spel geen nieuwe uitdagingen zitten. Oh, stel dat we 100 nieuwe spelers krijgen, dan is dat ook niet meer te draaien voor de GM's dus we kunnen niet eens groeien, als zouden we dat willen.... Maar goed, ik ga ermee aan de gang, leuk als hobby, als iemand wil helpen of testen dan hoor ik het! (over anderhalve week ga ik beginnen. )
|
|
Sado
Member
Kapitein
|
Post by Sado on Jul 24, 2010 17:58:14 GMT 1
Hoi, ...dat je 2 weken moet wachten op het resultaat van een beurt. ... ....Dit kan door het grafisch te laten zien, en de deadlines veel korter te maken. Ik ben uiteraard maar een nieuwkomer hier maar ik geloof dat deze redenen zeker nieuwe spelers afremmen. In mijn kring van akers en andere spelen zijn er mensen al geweest die het wel leukt lijkt maar door het bovenstaande het niet proberen. Een andere punt is om het engelstalig te maken om de markt te vergroten zeg maar. Just my 2 cents.... ik begin net en vermaak me nog kostelijk maar ik denk wel dat je een grotere spelerbase krijgt door a. grafisch b. engelstalig Remco
|
|
|
Post by Immelmann on Jul 24, 2010 18:46:37 GMT 1
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om sterrenoorlog te veranderen!! Ook wil ik geen concurrent maken. Dat doe je natuurlijk wel als je het digitaal/grafisch/etc gaat maken. Ik weet niet of het komt door de deadline van twee weken. Afgezien daarvan, met hoeveel wil je de deadline inkorten? Of was je plan om het zo te doen dat als elke speler ingestuurd heeft de beurt gedraaid wordt? Er zal dan wel een deadline nodig blijven natuurlijk. Ik weet trouwens niet of het een garantie is voor geen nieuwe spelers, bordspellen zijn ook erg populair nog steeds, dus niet alles hoeft digitaal. Goed punt, dit moeten we zeker doen, maar misschien kan dit ook door nog meer en betere uitleg waar nieuwe spelers ook op gewezen wordt. Er staat wel 't een en ander op de tips&tricks forum, maar het is erg verspreid, ik kan me voorstellen dat nieuwe spelers context missen. Het is leuk om een lange lijst met tips en trucs te zien, maar het moet je ook duidelijk zijn wanneer je welke tip moet toepassen. Een simpel voorbeeld, ergens in de tips&tricks forum staat een tip dat distruptors op korte afstand veel effectiever zijn. Dat is helemaal waar natuurlijk, maar een nieuwe speler weet niet wat in die context een "korte afstand" is. Is dat 15? 10? 1 ? Dat zou denk ik niets anders als heel mooi zijn. Als zo'n digitale variant deze mogelijkheid bied, lijkt me dat erg leuk. Dat is waar, alhoewel ik niet verwacht dat we ooit, ongeacht wat we doen, er 100 nieuwe spelers bij gaan krijgen. Veel succes.
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Jul 25, 2010 11:06:10 GMT 1
Hoi, uiteraard ging ik 5 minuten na het posten van mijn berichtje op vakantie. Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om sterrenoorlog te veranderen!! Ook wil ik geen concurrent maken. Wat ik echter merk is dat er weinig spelers zijn, en dat komt mede door het belachelijke idee dat je 2 weken moet wachten op het resultaat van een beurt. Zeker in deze tijden is dat een garantie voor geen nieuwe spelers. Daarom wilde ik een "moderne" variant maken om 2 redenen: Het spel toegankelijker maken voor nieuwe spelers Dit kan door het grafisch te laten zien, en de deadlines veel korter te maken. Eventueel kan er een "testspel" gemaakt worden waarbij de andere rassen door de computer gespeeld worden. Tevens kan ik me voorstellen dat een hoop spelers weleens zouden willen weten hoe moeilijk het is om met 8 kzinti een klingon met verhuller af te knallen. Zeker omdat er in het huidige spel geen nieuwe uitdagingen zitten. Oh, stel dat we 100 nieuwe spelers krijgen, dan is dat ook niet meer te draaien voor de GM's dus we kunnen niet eens groeien, als zouden we dat willen.... Maar goed, ik ga ermee aan de gang, leuk als hobby, als iemand wil helpen of testen dan hoor ik het! (over anderhalve week ga ik beginnen. ) Wat betreft de deadline van twee weken: Ik hou me graag aan dit principe. Ga je de deadline inkorten, vergroot je de kans op gemiste beurten enorm, daarbij geeft het ook een druk op de huidige GM's. Zou je orders enigszins kunnen automatiseren, dan heb je wel mogelijkheden (voor GM's) om beurten sneller te kunnen verwerken. Dan de grafische weergaven, tja ... hoeveel spelers hebben al een programmaatje gemaakt waarin ze hun beurten grafisch kunnen laten zien? Hier zou je kunnen denken aan een soort van standaard voor nieuwe spelers, hoeft niet ingewikkeld te zijn (ikzelf werk alles uit in Excel incl grafische weergaven, zal dit na de vakantie eens verder uitwerken en uploaden).
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Jul 25, 2010 11:25:10 GMT 1
Overigens ... Technisch haalbare varianten kunnen interessant zijn Wat te bedenken dat een SB niet rond de 60,60 wordt gepositioneerd, maar ergens rond de 40,40 ... kan leuk zijn, zeker als de de kracht van een SB kunt verdubbelen (bv 10 zware phasers) ... Beurt nul beginnen vanaf je SB ... Je "speelveld" wordt aanzienlijk kleiner gemaakt ... Uiteindelijk wil je zo snel mogelijk een confrontatie ... en ergens zul je snel in de lock-on zone komen van een SB ...
|
|
|
Post by Immelmann on Jul 25, 2010 17:37:18 GMT 1
Vind ik geen goed plan. Te sterke sterbasisen zijn in het voordeel van de Federatie ( vuurkracht op afstand ) en in het nadeel van de Klingons en Romulanen. Bovendien vind ik dat het ook mogelijk moet zijn om een sterbasis kapot te schieten met nog maar twee schepen. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik, sinds DV de "echte" statistieken tevoorschijn heeft getoverd die laten zien dat de winstpercentages per ras heel mooi rond de 25% schommelen, van mening ben dat SO niet aangepast hoeft te worden.
|
|
|
Post by Immelmann on Nov 1, 2010 14:17:00 GMT 1
Even een update. Ik heb van Cleaver wat schetsen e.d. gekregen van de plannen die Vodkasov ooit had om een vijfde ras te bedenken, en ben daarmee aan de slag gegaan. Ik heb wat grafiekjes gemaakt met het aantal treffers dat gedaan wordt naar voren, achteren en opzij op verschillende afstanden. Ik heb dit vergeleken met de secundaire wapens, de hoeveelheid vrij beschikbare energie ( Rommies hebben bijv. 4 of 5 nodig voor hun plasma, Klingons 4 als ze disruptors willen gebruiken etc. ), wendbaarheid e.d, maar ik kom eigenlijk niet tot zinnige resultaten, dus ik geef het op. Ten eerste omdat ik geloof dat de hele ophef erover weer geluwd is, en ten tweede omdat ik er niet in slaag een schip te maken dat net zo sterk is als de anderen, terwijl het toch anders is. Het zat altijd of in dezelfde group als een bestaand schip ( bijv. korte afstand klingons ) maar was dan sterker of zwakker, of het was een debiel schip. Er zijn wel alternatieven te bedenken, maar dan krijg je "rare" schepen. Bijv. schepen die naar bakboord harder schieten als naar stuurboord, of schepen met 3 normale, omni-directionele phasers, een disruptor en een photon naar voren. Ook schepen met disruptors naar voren wijzend, en photons naar achteren wijzend, aangevuld met zware phasers naar de zijkanten. Op papier zou het min of meer net zo sterk moeten zijn, maar zeg nou, zelf, dat is een raar schip.
Het grootste probleem was eigenlijk het vinden van een "niche" waar een nieuw schip in zou passen, wat anders was als de al bestaande, terwijl het wel dezelfde basiscomponenten gebruikt. Als iemand nog briljante ideeen heeft hoor ik het graag, maar ik kom er niet uit.
|
|
Skywise
Member
Galactisch Admiraal
|
Post by Skywise on Nov 1, 2010 15:40:23 GMT 1
...., maar ik kom er niet uit. Welkom bij de club. Geloof het of niet, maar ook het SO Ubercommando heeft het wel eens .... meestal na een avondje zwaar doorzakken .... hier wel eens over gehad. Het probleem is feitelijk dat elk ras iets 'eigens' heeft, dus eerst moet de inspiratie toeslaan om een nieuw schip ook iets speciaals te geven. De SO programmatuur is feitelijk een gegeven dus al zou je iets kunnen bedenken, iets wat niet spel ontwrichtend is, dan zou daarna het probleem komen dat daarvoor de programmatuur aangepast zou moeten worden. Programmatuur die aan overzichtelijkheid en documentatie ietwat te wensen over laat (met deze zin maak ik aanspraak op de understatement of the year award 2010). Uitgaande dat de programmatuur niet aan te passen valt komt het erop neer dat elk nieuw schip dat de Romulanen moet vervangen, opgebouwd moet worden uit elementen van de andere 3 rassen. En wat zal ik zeggen, het lijkt zo'n halfzachte oplossing. Een van de dingen waar ik nogal wel eens over droom is het SO programma herprogrammeren in een wat recentere taal zodat er wat meer mogelijkheden zijn voor wat aanpassingen. Betere sterbasis routines bijvoorbeeld, een all-Kzinti spel, een spel met meer dan 4 teams.
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Nov 1, 2010 19:56:57 GMT 1
wat wil het toeval nu, phase 1 van mijn plannen is bijna af!
Vannacht (ben nog aan het werk tot 23:00) een preview!
Verder ben ik het eens met Skywise, een nieuw ras moet iets unieks hebben. Wat mij nog weleens stoort aan SO is dat niemand met 4 schepen vliegt, maar eigenlijk maar met 1 schip (4 schepen op 1 coordinaat is eigenlijk maar 1 schip natuurlijk...). Een nieuw ras zou bijvoorbeeld de sensor-resultaten bij elkaar op mogen tellen, of eventueel verdelen over de schepen, zodat het dan ineens WEL zin heeft om formatie te gaan vliegen.
salut. Hrun,
|
|
|
Post by Immelmann on Nov 1, 2010 20:17:39 GMT 1
Wat is phase 1 van je plan? En gerelateerd, hoeveel stappen heeft het, en wat zijn de andere stappen?
Het vinden van een unieke positie was inderdaad het meest lastig. Zoals ik eerder al zei, dit is niet echt gelukt zonder dat het domweg belachelijk werd. Zaken die, denk ik, handig zouden zijn om te kunnen wijzigen zijn: -Aantal spelers per spel (bijv. 5 of 6 spelers in een grote "ring" -Instelbare doelscore (of random tussen twee getallen, met meer spelers in het spel moet de doelscore denk ik ook verhoogd worden) -Een extra ras, wat moet voldoen aan de eerder gestelde eisen
Maar nu zijn we toch weer aan het praten over wijzigingen, hebben we daar eigenlijk nog wel behoefte aan? Zeer zeker sinds DV met nauwkeuriger statistieken aantoonde dat de verhoudingen in winst heel goed verdeeld zijn, is bij een belangrijke reden om dingen te willen wijzigen verdwenen. ( voor de minder frequente forumbezoekers: ik leefde in de veronderstelling dat de Kzinti opvallend veel minder vaak wonnen. Dit bleek echter niet zo te zijn, waarvoor dank DV )
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Nov 2, 2010 0:06:13 GMT 1
ik wil sterrenoorlog helemaal niet veranderen, wel zou ik graag meer nieuwe spelers verwelkomen. anyways, preview van mijn phase 1: sterrenoorlog.grondklont.nl/invul/invul.htmlHier zit al een hele database enzo achter, maar niet in deze versie natuurlijk. Ben nu bezig met het GM gedeelte van spelers toevoegen en een spel opstarten. phase 2 is kijken of het ook echt gebruikt kan worden in een spel. en daarna weet ik nog niet.
|
|
Hrun
Member
Kapitein
The Kip Brigade
|
Post by Hrun on Nov 14, 2010 16:30:04 GMT 1
Hoi, ik heb een web-bases invulformulier gemaakt. sterrenoorlog.grondklont.nl/invul/invul.phpJe kunt op de volgende manieren inloggen: De spelers met een actief spel: 501 / test 502 / test 503 / test 504 / test Een speler zonder actief spel: 500 / gm Inloggen als GM: 1 / gm Als speler kun je je orders invullen, verder eigenlijk niet. Van oude beurten kun je alleen je orders nog bekijken. Als GM kun je alle orders bekijken van de huidige beurt, en het spel naar de volgende beurt laten gaan. Ook is het mogelijk om een nieuw spel te starten, spelers toe te voegen, of spelers te wijzigen. Het is nog niet mogelijk om de deadline te zetten of te wijzigen. Persoonlijk zou ik het heel tof vinden als dit gebruikt kan worden om de orders in te vullen, want zelf ben ik altijd mijn oude orders kwijt, of ik heb geen MS-Word in de buurt... Anyways, mocht iemand geintresseerd zijn in de php code, dan moet hij dat maar even laten weten.
|
|