Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Oct 26, 2006 12:45:44 GMT 1
Yep, that's fireworks alright. Nooit geweten dat een starbase zo'n soft target was (in de paar spellen die ik in het verleden gespeeld heb nooit een base assault meegemaakt, van geen van beide kanten). Moet toch ook eens zoiets gaan proberen... Je mag die van mij heel hebben Draait wat om z'n as heen zonder dat het ook maar enige functie heeft. Wel mee eens dat het een soft target is, herinner me uit het verre verleden dat het al eens een issue was ... Ik kan de schilden ophogen tot 100000?
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Oct 27, 2006 14:22:50 GMT 1
Doen!
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Nov 5, 2006 11:43:32 GMT 1
Ik kan de schilden ophogen tot 100000? Misschien een ietsie pietsie over the top. Ik weet ook niet of dat van een starbase een vervelender doel zou maken. Ik heb net 3 Klingons zo'n 280 punten schade in een enkele beurt binnen zien kieperen, en er 80 terugkrijgen. Zelfs met Klingons moet je aardig dicht bij komen om 280 punten uit te spugen (dacht ik tenminste). Om echt indruk te gaan maken zou, wederom in mijn totaal niet bescheiden mening, zo'n base per beurt een schip op ranges 10-20 kreupel moeten slaan, en binnen range 10 compleet moeten versnipperen. Misschien is 12 zware phasers er op zetten een betere afschrikking... Het kan misschien aan mijn SFB achtergrond liggen, maar de opdracht om met slechts een squadron kruisers een starbase aan te vallen hoort volgens mij de dappersten zeven kleuren stront te doen scheiten en muiterij te doen overwegen.
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 6, 2006 16:52:21 GMT 1
Klopt, Sterbasis zouden moeilijker te overwinnen moeten zijn.
In feite is een Sterbasis bedoeld voor reparatie en niet om aangevallen te worden. Ik heb er toendertijds al eens eerder aan gedacht om er iets aan te doen. Ik weet niet of het mogelijk is om er nog meer zware phasers op te kieperen.
Ook de schilden ophogen is een nadeel, want met Klingons scoor je welliswaar niet intern, je hebt wel binnen een paar beurten de doelscore binnen, alleen al aan schildtreffers.
Het is in ieder geval altijd al zo geweest. Maar ik zal eens kijken wat er mogelijk is. Het creatie-programma kan ik nog wel ontcijferen, de spelcode niet.
|
|
Toetanchamon
Member
Commodore
ROEM KENT GEEN GENADE !!!
|
Post by Toetanchamon on Nov 6, 2006 17:47:09 GMT 1
Klopt, Sterbasis zouden moeilijker te overwinnen moeten zijn. In feite is een Sterbasis bedoeld voor reparatie en niet om aangevallen te worden. Ik heb er toendertijds al eens eerder aan gedacht om er iets aan te doen. Ik weet niet of het mogelijk is om er nog meer zware phasers op te kieperen. Ook de schilden ophogen is een nadeel, want met Klingons scoor je welliswaar niet intern, je hebt wel binnen een paar beurten de doelscore binnen, alleen al aan schildtreffers. Het is in ieder geval altijd al zo geweest. Maar ik zal eens kijken wat er mogelijk is. Het creatie-programma kan ik nog wel ontcijferen, de spelcode niet. Zijn toch de bekende discussies uit het verleden wat niet weg neemt dat een SB altijd al makkelijke prooien waren. In den beginne kreeg je er zelfs nog fors wat bonuspunten voor ... hebben ze er destijds al uitgeschreven. Als Klingon splitste je je vloot op, ieder op weg naar een SB om vervolgens de derde SB met vier schuiten eveneens te elimineren om zo de overwinning binnen te halen. Maar goed, een SB zwaarder bewapenen zou zeker geen verkeerde optie zijn, niet alleen met zware phasers, maar ook met photon torpedo's die meteen wat voorste schilden zouden kunnen wegruimen ... Van de andere kant, dit zijn ook de discussies uit het verre verleden ... het spel is zoals het is en het verdedigen van je SB behoort er ook bij ... je weet immers wanneer een vloot gezien wordt door je SB ....
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Nov 6, 2006 22:25:28 GMT 1
Het is in ieder geval altijd al zo geweest. Maar ik zal eens kijken wat er mogelijk is. Het creatie-programma kan ik nog wel ontcijferen, de spelcode niet. Moet ik er eens een blik op werpen? D'r zijn per slot van rekening mensen die denken dat ik software ontwikkelaar ben, dus ik zou d'r uit moeten kunnen komen..
|
|
Megabyte
Member
Galactisch Admiraal
Megabyte, beste speler
|
Post by Megabyte on Nov 9, 2006 10:30:12 GMT 1
Ik zal eens kijken of ik je de code kan sturen, maar ik zou het knap vinden als jij eruit kwam Het is overigens wel C64-Basic.
|
|
Robber
Member
Kapitein
|
Post by Robber on Nov 9, 2006 11:09:39 GMT 1
Ik zal eens kijken of ik je de code kan sturen, maar ik zou het knap vinden als jij eruit kwam Het is overigens wel C64-Basic. Als ik hem leesbaar kan krijgen, maar ik een goeie kans. Jij werkt met een emulator programma onder windows, dacht ik? Waarschijnlijk ga ik dat nodig hebben om de file te kunnen lezen, maar al even waarschijnlijk kan ik het ergens downloaden als ik weet hoe het heet. Desnoods trek ik een ouwe C64 uit de kast, maar ik denk dat we dan een physieke overdracht van een floppy of zo nodig zouden hebben
|
|
Hasenfratz
Member
Admiraal
5. Flotte für immer
|
Post by Hasenfratz on Nov 9, 2006 19:56:46 GMT 1
|
|